Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 66

Temat: Przegrzewanie silnika + drobne problemy 2.4 JTD 136HP 99'

  1. #31
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Silniki JTD
    I bieg 92C
    II bieg 94C
    Termostat
    temperatura otwarcia 78-82C
    temperatura pełnego otwarcia: 86-90C
    (zaczerpniete z innego tematu)

    Ale pozostaje pytanie, dlaczego wentylator załącza się tak późno?
    Sprawdzałeś na kompie czy tylko ze wskaźnika? Może czujnik temp. pada.

    Ja bym zrobił tak, sprawdził chłodnice jak wygląda, czy są widoczne wycieki, oblukaj jak wygląda użebrowanie, jak się sypie kibel niestety.
    Nagrzewaj samochód i sprawdzaj węże czy termostat sie otwiera, jak już będą gorące sprawdź po czasie chłodnicę, jak letnia to zawalona syfem, może ktoś kiedyś preparatu do uszczelniania wlał i brak obiegu w tej chwili. Na koniec sprawdzenie pracy wentylatorów w jakich temp startuje 1i2 bieg.
    Ostatnio edytowane przez dance1 ; 26-09-2010 o 16:24

  2. #32
    Prezess
    Gość

    Domyślnie

    Chłodnica leciutko cieplutka, nawet określił bym że zimna, ale woda w chłodnicy jest, bo ostatnio ją płukałem i jak odkręciłem opaskę przy dolnym wężu, zdejmując go tym samym, wyleciała woda w kolorze rudym ! Płukanie coś pomogło, jeszcze nie udało mi się przekroczyć 90 stopni, ale na razie jeżdżę tylko po mieście i spokojnie. Jutro spróbuję sprawdzić bardziej intensywnie. Chłodnica troszkę się sypie, a lamelek brakuje sporo, także to może być to, chłodnica do wymiany. Tylko dziwne jest to że jak ostatnio jechałem w trasie, gdy temperatura osiągnęła ok 90 stopni, została fajnie zbita w kilka sekund do poziomu ok 78stopni. Gdy temperatura ponownie wzrosła, nie została już zbita. Raz jest obieg w chłodnicy a raz nie ?

    Co do wentylatorów to sprawdzałem na komputerze, kiedy była temperatura 95stopni, w trasie (!!) to wentylator się nie załączył. Aby zapobiec wzrostu temperatury, musiałem zgasić silnik. Wiem że to "nie zdrowe", ale nie zamierzałem czekać aż wzrośnie do poziomu blisko 100 stopni !
    Ostatnio edytowane przez Prezess ; 26-09-2010 o 20:16

  3. #33
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Możesz mieć niesprawny termostat (zacina się), ja i tak bym wymienił chłodnicę i obserwował dalej.
    Z tego co pisałeś sypie się, może jest przytkana syfem i z tego problemy. Już kiedyś pisałem o zabetonowanym układzie chłodzenia, po użyciu środka do uszczelniania, objawy podobne.
    Powodzenia życzę.

  4. #34
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie

    Cytat Napisał moreeek Zobacz post
    prezess he , przy kupnie alfy musis miec z 3 kola na luzie
    3koła to tak żeby można było się narazie poruszać, dopóki nie uzbiera się reszty

    diesel power http://je.pl/qeuy

  5. #35
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał Prezess Zobacz post
    ...Chłodnica troszkę się sypie, a lamelek brakuje sporo, także to może być to, chłodnica do wymiany. ...!
    Wymień chłodniucę i skonczą się twoje problemy
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #36
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał Prezess Zobacz post
    Chłodnica leciutko cieplutka, nawet określił bym że zimna, ale woda w chłodnicy jest, bo ostatnio ją płukałem i jak odkręciłem opaskę przy dolnym wężu, zdejmując go tym samym, wyleciała woda w kolorze rudym ! Płukanie coś pomogło, jeszcze nie udało mi się przekroczyć 90 stopni, ale na razie jeżdżę tylko po mieście i spokojnie. Jutro spróbuję sprawdzić bardziej intensywnie. Chłodnica troszkę się sypie, a lamelek brakuje sporo, także to może być to, chłodnica do wymiany. Tylko dziwne jest to że jak ostatnio jechałem w trasie, gdy temperatura osiągnęła ok 90 stopni, została fajnie zbita w kilka sekund do poziomu ok 78stopni. Gdy temperatura ponownie wzrosła, nie została już zbita. Raz jest obieg w chłodnicy a raz nie ?

    Co do wentylatorów to sprawdzałem na komputerze, kiedy była temperatura 95stopni, w trasie (!!) to wentylator się nie załączył. Aby zapobiec wzrostu temperatury, musiałem zgasić silnik. Wiem że to "nie zdrowe", ale nie zamierzałem czekać aż wzrośnie do poziomu blisko 100 stopni !
    wygląda na to, że termostat się zacina lub pompa wody rozwalona, chłodnica nie powinna być zimna nawet jeśli jest zardzewiała. Dziwne tylko, że wentylator się nie załącza, musisz zrobić test aktywny wiatraków I i II biegu na kompie.
    Żeby wykluczyć pompę, jak samochód ci się nagrzeje i temp będzie wzrastać ponad 90 *C daj na maksa ogrzewanie i nawiew, jeśli temp. spadnie to znaczy że pompa wody jest ok i jest obieg.
    Inna opcja to niestety padnięta uszczelka pod głowicą, jeśli podczas szybszej jazdy wrasta ciśnienie to układ się zapowietrza i efekt może być taki jaki jest.

  7. #37
    Prezess
    Gość

    Domyślnie

    Wentylatory zostały poddane testowi aktywnemu za pomocą kompa. Działają, zarówno pierwszy jak i drugi bieg.

    Już sam nie wiem co będzie przyczyną. Jedni piszą chłodnica, a np. kolega wyżej że termostat, pompa wody lub uszczelka. To co w końcu ?
    Ostatnio edytowane przez Prezess ; 27-09-2010 o 13:03

  8. #38
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Kolego widzę że lubisz długo gawędzic zamiast wymienić i mieć spokój
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #39
    Prezess
    Gość

    Domyślnie

    Tak, bo chcę wiedzieć że faktycznie to wina chłodnicy że płyn ubywa a silnik się grzeje w trasie. Nie chcę żeby później się okazało że wymiana nie była trafna i to nie wina chłodnicy. Bądź co bądź prawie 300złz przesyłką za chłodnicę.

  10. #40
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Prezess Zobacz post
    To co w końcu ?
    się zabierz za robotę i napisz kto miał rację. Albo się przejedź do mechanika i z nim pogawędź...... ręce opadają.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

Podobne wątki

  1. drobne problemy z życia wzięte ;)
    Utworzone przez kotulsky w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 03-08-2014, 21:58
  2. Drobne aczkolwiek uciazliwe problemy
    Utworzone przez michal1903 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-07-2014, 07:29
  3. Drobne problemy
    Utworzone przez Leon1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-03-2014, 10:45
  4. Dwa drobne problemy
    Utworzone przez patik93r w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-02-2014, 21:05
  5. 2 drobne, ale uciążliwe problemy z radiem
    Utworzone przez KornelPL w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-07-2011, 19:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory