Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 30

Temat: Wahacze i stabilizatory

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar kubaqba
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kozienice
    Auto
    Alfa 146 ti '97r
    Postów
    20

    Domyślnie Wahacze i stabilizatory

    Witam, przymierzam się do wymiany wahaczy z przodu i łączników stabilizatora. Czy po wymianie tych rzeczy muszę jechać na ustawienie zbieżności ? Czy muszę na coś szczególnie uważać przy wymianie któregoś z elementów zawieszenia ?
    Z góry dziękuję za pomocne odpowiedzi.

  2. #2
    Administrator weteran Maniak resoraków Avatar Krzyśko
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Kuryłówka
    Auto
    159 SW 1.9 JTS 2006r., 147 1.9 JTD 2004r.
    Postów
    958

    Domyślnie

    Tak, po wymianie wahaczy trzeba jechać ustawiać zbieżność. Najlepiej wymieniać parami co by później nie jeździć 2x ustawiać zbieżności.
    159 SW 1.9 JTS 16V 2006r.
    147 1.9 JTD 8V 2004r.

  3. #3
    artus02
    Gość

    Domyślnie

    Kolego po wymianie samych wachaczy nie musisz jechać na zbieżność, natomiast po wymianie końcówek drążka kierowniczego już tak

  4. #4
    Farciaż
    Gość

    Domyślnie

    Dokładnie wachacze są w takiej samej pozycji nowe czy stare, nawet jeśli są wybite.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar Zet
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    AR 159 ti tbi
    Postów
    94

    Domyślnie

    Cytat Napisał Farciaż Zobacz post
    Dokładnie wachacze są w takiej samej pozycji nowe czy stare, nawet jeśli są wybite.
    Nie wprowadzajcie kolegi w błąd, wahacze nawet tej samej firmy w zależności od serii mogą się nieco różnić odległościami, a po co żałować 50zł i za 2 miesiące wymieniać 2 opony
    159 tbi Ti
    Giulietta 1.4 MA TCT
    Były Alfa 146 ti, 156 2,4 jtdm 20V

  6. #6
    artus02
    Gość

    Domyślnie

    Kolego ZET nie obrażając ciebie ale zmieniałem zawieszenia w różnych autach i nie tylko na jednym wahaczu i w żadnym nie robiłem zbieżności i jeżdzą bez cięcia opon i ściągania jeżeli przed wymianą zbieżność była dobra

    Rada dla kolegi Kubaqba jak wymieniasz wahacze to wymień końcówki drążka kierowniczego bo zaraz złapią luz i wtedy jedz na zbieżność będzie ok
    A jakie chcesz założyć te wahacze? Bo jak masz zamiar jeżdzić tym autem to nie żałuj kaski bo to szybko się odbije powtórną wymianą, ja jestem przed wymianą i myślę o Lemforderze 280zł strona.
    Ostatnio edytowane przez artus02 ; 01-10-2010 o 10:20

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar Zet
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    AR 159 ti tbi
    Postów
    94

    Domyślnie

    Cytat Napisał artus02 Zobacz post
    Kolego ZET nie obrażając ciebie ale zmieniałem zawieszenia w różnych autach i nie tylko na jednym wahaczu i w żadnym nie robiłem zbieżności i jeżdzą bez cięcia opon i ściągania jeżeli przed wymianą zbieżność była dobra
    Może miałeś szczęście, miałem okazje wymieniać już w kilku samochodach i zawsze było trochę do poprawki. Raz mniej, raz więcej, ale nigdy po montażu, nie było w granicach tolerancji.
    159 tbi Ti
    Giulietta 1.4 MA TCT
    Były Alfa 146 ti, 156 2,4 jtdm 20V

  8. #8
    artus02
    Gość

    Domyślnie

    Może i miałem szczęście ale przy tylu autach.......Musiałem się urodzić pod szczęśliwą gwiazdą
    Mówiąc krótko Kubaqba niech wymieni wahacze, łączniki i końcówki drążka pojedzie na zbieżność i będzie miał ok

  9. #9
    Administrator weteran Maniak resoraków Avatar Krzyśko
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Kuryłówka
    Auto
    159 SW 1.9 JTS 2006r., 147 1.9 JTD 2004r.
    Postów
    958

    Domyślnie

    Ja też musiałem ustawiać zbieżność po wymianie więc nie do końca jest to prawda że nie trzeba ustawiać zbieżności, może normalnie tego nie odczujesz ale jak przejedziesz po płycie to ci pokaże całkiem inny wynik.
    159 SW 1.9 JTS 16V 2006r.
    147 1.9 JTD 8V 2004r.

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Po każdym rozpięciu zawieszenia powinno się ustawić zbieżność - przynajmniej tak mnie uczyli jak miałem praktyki w ASO Fiata Akurat łączniki stabilizatora są wyjątkiem, ale wahacze, amortyzatory, sprężyny, czy inna robota, przy której zawieszenie było rozpięte, tego wymaga. Oczywiście, doświadczony mechanik może poskładać wszystko bezbłędnie, ale moim zdaniem zbieżność i tak warto w naszych autach co najmniej raz na rok sprawdzać.
    Ostatnio edytowane przez Rzmudzior ; 01-10-2010 o 17:02
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

Podobne wątki

  1. [159] Stabilizatory w 159 - wymiary
    Utworzone przez bobby w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-12-2015, 10:02
  2. [146] Stabilizatory zawieszenia
    Utworzone przez suckert w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 07-04-2012, 22:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory