Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: [146] Zapowietrzony wysprzęglik?

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar rodik
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Alfa Romeo 166 2,4jtd 2003r.
    Postów
    117

    Domyślnie [146] Zapowietrzony wysprzęglik?

    Witam.

    Mam w swojej Alfie następujący objaw... Zdarza się on lecz nie zawsze... Chodzi o to że czasami po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu blokuje się pedał sprzęgła (tak gdzieś w połowie) a gdy nacisnę jeszcze raz oddaje już normalnie... Zdarza się to czasami ale przy wyprzedzaniu nie jest to mile uczucie ;/ (zwłaszcza jak braknie mi biegu a przy chęci zmiany taki psikus się pojawia). Czy to może przez zapowietrzony wysprzęglik? Znajomy mi mówił że to może być tego wina... Jeśli tak to jak odpowietrza się wysprzęglik? Prosiłbym o małą instrukcje "krok po kroku" co i jak... Chyba że inne możliwości wchodzą w grę.... Czekam na odpowiedź... Pozdrawiam

  2. #2
    pikero
    Gość

    Domyślnie

    generalnie idzie to zrobic identycznie jak z halulcami jeden pompuje a drugi odkreca odpowietrznik przy przytrxzymaniu pedalu i wysprzeglik sie cofa i plyn z pwoietrzem wylatuje z niego ale podobno robi si eto inaczej strzykawka wpompowuje sie plyn przez ten odpowietrznik i wtedy dopiero jest to zrobione dobrze u mnie w warsztacie robimy to sprezonym powietrzem ale trzeb amiec nakladke na zbiorniczek

  3. #3
    masterluk
    Gość

    Domyślnie

    Super a gdzie jest ten odpowietrznik?
    I jak mam sprzęgło hydrauliczne to skąd ma ten olej ze skrzyni? Z wspomagania?

  4. #4
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał masterluk
    Super a gdzie jest ten odpowietrznik?
    I jak mam sprzęgło hydrauliczne to skąd ma ten olej ze skrzyni? Z wspomagania?
    Odpowietrznik wysprzeglika jest na wysprzegliku a zasilanie hydrauliki jest płynem hamulcowym , dziwne że tego nie wiesz :?:

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #5
    masterluk
    Gość

    Domyślnie

    Jeżeli ten układ jest zapowietrzony to przy wrzucaniu biegów głównie redukcji (najczęściej drugi bieg) może zgrzytać? Czy to odpowieczenie rozwiąże problem?

  6. #6
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał masterluk
    Jeżeli ten układ jest zapowietrzony to przy wrzucaniu biegów głównie redukcji (najczęściej drugi bieg) może zgrzytać? Czy to odpowieczenie rozwiąże problem?
    Nie , tylko wymiana synchronizatora może pomóc

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Pisałem już nieco wczoraj o swoim problemie jednak może ktoś powie mi coś więcej - po kilkudniowym postoju wreszcie ruszyłem wczoraj swoją BESTIE z miejsca przed blokiem i co...? Ku mojemu zdziwieniu zorientowałem się, że pedał sprzęgła nie odbija do końca tzn. zatrzymuje się gdzieś w połowie (nieraz wróci) - nie wiem co to może oznaczać? Czy są to po prostu skutki mrozu, czy może coś poważniejszego? Dodam, że wcześniej z wysprzęglika kapał mi płyn, ale były to raczej śmieszne ilości, które w przeciągu kilku miesięcy nie spowodowały nawet zaświecenia się kontrolki płynu hamulcowego. Kontrolka działa więc uprzedzam zarzuty i ewentualne pytania. Przejechałem wczoraj ok. 100 km i nic się nie zmieniło, dziś patrzyłem - to samo Biegi wchodzą bez problemowo, ale sprzęgło muszę wcisnąć w samą podłogę inaczej nie zmienię biegu. Im dłużej jadę tym odnoszę wrażenie, że jest gorzej tzn. mocniej w podłogę muszę wciskać to sprzegło

    1. Czy w układzie sprzegła jest jakaś linka, czy pedał sprzegła jest połączony od razu z pompą sprzegłową a pompa przewodami hydraulicznymi z wysprzęglikiem?

    2. Posiada ktoś może jakiś schemat instalacji sprzęgła a może jest mi w stanie wytłumaczyć jak to działa? Czy w wysprzęgliku i pompie sprzęgłowej jest ten sam płyn czy te dwa podzespoły są oddzielone od siebie jeszcze jakimiś innymi elementami?

    3. Po tym co wam napisałem jesteście w stanie wskazać na pompę sprzegłową lub wysprzeglik?

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i wskazówki - POZDRAWIAM
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  8. #8
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    chcesz szukac linki w w sprzegle sterowanym hydraulicznie?sam juz zdiagnozowales przyczyne.wyciek plynu z wysprzeglnika...wymien gumki,otpowietrz i wszystko bedzie si.a tak na marginesie to pamietaj ze wyciek to nie norma :shock:
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  9. #9
    pikero
    Gość

    Domyślnie

    tak ale polecam wymienić jednak cały wysprzęglik jest niedrogi i na pewno będzie spokój z tematem, jak napisał przedmówca sam zdjagnozowałeś problem... co do tego mrozu hmmm no teoretycznie jest coś w tym - oczywiście nie w twoim przypadku, teraz głośno myślę płyn absorbuje wodę z atmosfery jeżeli jest bardzo stary to wiem że w trudnych warunkach np wyścig czy góry może sie gotować do tego stopnia że nie będzie hebli, co do przymarzania to nie wiem życie zna różne przypadki...

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Dolałem trochę płynu hamulcowego do zbiorniczka i jest trochę lepiej - sprzęgiełko odbija, może nie tak jak powinno, ale na pewno lepiej niż poprzednio Na bank jest zapowietrzone Nie wiem dlaczego kontrolka hamulca ręcznego się nie świeciła - tym bardziej, że ja sprawdzałem i działa - może poziom płynu hamulcowego nie był dość niski :?: Czy macie jakis pomysł, aby wykluczyć pompę sprzęgłową? Pytam ponieważ poszedł bym od razu kupić wysprzęglik, ale nie jestem do końca pewien :?:
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

Podobne wątki

  1. Zapowietrzony układ chłodzenia
    Utworzone przez jacksoon w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 01-06-2021, 23:48
  2. Zapowietrzony bak? :( dziwne zjawiska....
    Utworzone przez bolonzo4 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-03-2012, 23:11
  3. Zapowietrzony?
    Utworzone przez 0ki w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-03-2011, 18:56
  4. [146] Czy to zapowietrzony uklad??
    Utworzone przez master007 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 11-09-2009, 16:02
  5. [145] (145 1.4 KT) zapowietrzony zbiornik paliwa
    Utworzone przez greta w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 24-04-2009, 16:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory