Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Zatarty silnik? To można naprawić!

  1. #1
    destikero
    Gość

    Domyślnie Zatarty silnik? To można naprawić!

    Witam!

    W jednym z poprzednich swoich postów opisywałem, jak to po miesiącu od zakupu swojej ukochanej Alfy Romeo 156 2.0 TS rocznik 1998, zatarł się w niej silnik. Dokładniej rzecz biorąc - obróciła się panewka korbowodowa.

    Rozważałem zakup kompletnego silnika i wymianę, ale doszedłem do wniosku, że nie ma sensu kupować kota w worku za 4000 zł. Znając mojego pecha wolałem nie ryzykować, że kupię kolejnego grata w fatalnym stanie.

    Decyzja więc zapadła: remontujemy silnik.

    Pierwszy problem: wielu "speców" mówi mi, że wałów do Alfy się nie szlifuje. Co się okazuje? Owszem - szlifuje się bez problemu do drugiego szlifu.
    Szlif wału oraz korbowodów robię w Częstochowie. Bardzo porządny zakład. Robią dokładnie i tanio. 270 zł szlif wału. 50 zł - korbowody. O mały włos by się nie udało - wał trzeba było zrobić na drugi szlif.

    Kupuję panewki, pierścienie tłokowe i uszczelniacze zaworów.
    Zawożę to wszystko do mechanika z autoryzowanego serwisu "BOSCH-a", który się podjął naprawy mojej belli. Facet mnie uprzedza, że naprawa potrwa, bo roboty ma od groma. Faktycznie - na placu stoi ze 30 aut. Trudno - poczekam. Ufam, że to dobry fachowiec.

    Dokupuję jeszcze wariator, bo myślę sobie, że warto zmienić.
    To samo świece - oczywiście BOSCH-a, bo to przecież serwis tej firmy :-)

    Czekam cierpliwie... uwaga! - 6 tygodni! (słownie: sześć tygodni), aż mi to wszystko do kupy złożą. Cały czas się zamartwiam, że coś będzie nie tak.

    Dzisiaj miałem wyznaczony termin odbioru autka. Zaglądam do mechanika, a on mnie wita słowami: "Od czego zacząć? Od dobrej czy złej wiadomości?" Zamarłem. Znowu będę czekał następny miesiąc - myślę sobie. Ale nie ... Okazało się, że autko zrobione, a ta zła wiadomość to taka, że padł akumulator. Został zmieniony - oczywiście na BOSCH-a :-)

    Alfa jeździ. Silniczek pracuje super! Jestem w siódmym niebie!!! :-)

    Podsumowując, zrobione zostało w mojej Alfie:

    - szlif wału
    - szlif korbowodów
    - wymiana pierścieni tłokowych (4 kpl.) (SM)
    - wymiana uszczelniaczy zaworowych
    - wymiana świec (8 szt) (Bosch)
    - wymiana akumulatora (Bosch)
    - wymiana wszystkich uszczelek silnikowych oraz uszczelki pod głowicą
    - wymiana wariatora (Ricambi)
    - wymiana oleju (5W50)

    + robocizna

    Jutro się dowiem, ile to mnie wszystko będzie kosztowało.
    Jak dostanę rachunek, to pewnie moja radość znacząco zmaleje ;-)

    Pozdrawiam,

    destikero

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał destikero
    - szlif korbowodów
    Co to znaczy ????czy chodzi o wyważenie korbowodów

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    destikero
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcins737
    zastanawiają mnie te świece - Bosch robi platynowe ?? i czy w ogóle ma zamiennik "małych"
    świec ??
    Nie jestem pewien, czy to są platynowe świece, ale najwidoczniej BOSCH musi mieć w ofercie zamiennik "małych" świec. Jutro się upewnię, jakie symbole mają świece włożone do mojego autka.

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    po remoncie powinno sie zalać silnik gęstym olejem z tego co sie orientuje a 5w to juz napewno nie jest dobry wybor do alfy..

    pamietaj ze pierscienie trzeba bardzo delikatnie docierać.. mi mechanior mowil ze nawet nie mam go odpalac po naprawie na dluzej niz 5-10 minut co pare godzin zeby sie nie zatarły czy cos.. pozniej przez 3tys nie krecic powyzej 4tys... i tak zrobilem, chyba mial racje bo zero oleju bierze od tego bardzo powolnego dotarcia..

    rozrządu nie zmieniales??

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Witam !!

    W którym miejscu w Częstochowie robiłeś szlif ???
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    No to super.
    Nie ma chyba większej radości związanej z własną Alfą, niż ta gdy po długiej przerwie zasiądziesz za kierownicą, poczujesz otaczający Cię klimat wysublimowanego wnętrza, przekręcisz klucz w stacyjce, a Twoim oczom ukaże się rząd kontrolek po to by znów już za chwilkę usłyszeć ponownie dźwięk silnika, a prawą dłonią zapiąć ten upragniony pierwszy bieg by w końcu wytoczyć się z garażu, starając się wyobrazić każdy skok poszczególnych tłoków motoru... Wówczas wszystkie sprawy świata doczesnego schodzą na drugi plan, a liczysz się tylko Ty i ona... Heh - to właśnie jest Alfa..., Twoja Alfa.
    --------
    Daj znać ile kosztowała Cię naprawa. Mnie ciekawi jeszcze przebieg Twojej Alfy.

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Matt21
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Szopie
    Auto
    Po-Jeep Grand Cherokee - luźno spasowany, wysokoobrotowy 1.6 TS
    Postów
    796

    Domyślnie

    Cytat Napisał alces1
    Nie ma chyba większej radości związanej z własną Alfą, niż ta gdy po długiej przerwie zasiądziesz za kierownicą, poczujesz otaczający Cię klimat wysublimowanego wnętrza, przekręcisz klucz w stacyjce, a Twoim oczom ukaże się rząd kontrolek po to by znów już za chwilkę usłyszeć ponownie dźwięk silnika, a prawą dłonią zapiąć ten upragniony pierwszy bieg by w końcu wytoczyć się z garażu, starając się wyobrazić każdy skok poszczególnych tłoków motoru... Wówczas wszystkie sprawy świata doczesnego schodzą na drugi plan, a liczysz się tylko Ty i ona... Heh - to właśnie jest Alfa..., Twoja Alfa.
    Pięknie napisane.
    DIESEL POWER - BEZ DYMU NIE MA OGNIA !!
    Honda CBR 929 - DYMU BRAK OGIEŃ POZOSTAŁ









  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar PawełQV
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Łódź-San Francisco
    Auto
    Alfa Romeo 164 QV '91
    Postów
    205

    Domyślnie

    dokładnie, 2 miesiące patrzyłem na nią jak stoi by potem wreszcie usłyszeć wesoły bulgot spod maski ...
    PawełQV
    AR 164'91 QV

  9. #9
    destikero
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał QBA
    Witam !!

    W którym miejscu w Częstochowie robiłeś szlif ???
    Warsztat w Częstochowie na ulicy Ciasnej.

    Bardzo porządny warsztat i bardzo mili ludzie.
    Może zabrzmi to jak kryptoreklama, ale powiem szczerze - POLECAM! :-)

  10. #10
    destikero
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfista
    po remoncie powinno sie zalać silnik gęstym olejem z tego co sie orientuje a 5w to juz napewno nie jest dobry wybor do alfy..

    pamietaj ze pierscienie trzeba bardzo delikatnie docierać.. mi mechanior mowil ze nawet nie mam go odpalac po naprawie na dluzej niz 5-10 minut co pare godzin zeby sie nie zatarły czy cos.. pozniej przez 3tys nie krecic powyzej 4tys... i tak zrobilem, chyba mial racje bo zero oleju bierze od tego bardzo powolnego dotarcia..

    rozrządu nie zmieniales??
    Mój mechanik powiedział mi, że silnik po takim remoncie jest jak nowy (nowe pierścienie,
    panewki, wszystkie uszczelki), więc bez obaw można go zalać syntetykiem.
    Bez obaw o rozszczelnienie czy inne takie...

    Co do sposobu jazdy, to powiedział, że to nie Tarpan, więc nie ma mowy o żadnym docieraniu, układaniu itp. :-) Można jeździć od razu w miarę normalnie. Przez pierwszy 1000 km bez szaleństw, ale - normalnie.
    Więc jeżdżę normalnie. Raz czy dwa przypiłowałem autko do 5000 obr./min. Śmiga aż miło :-)

    Rozrząd oczywiście wymieniłem. Wariator też. Przepływkę również :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

Podobne wątki

  1. [159] Silnik zatarty?
    Utworzone przez jackblackxxx w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 22-07-2015, 21:31
  2. Zatarty silnik
    Utworzone przez zbaku7 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 05-03-2013, 17:02
  3. Wyciek płynu wspomagania - przewody, czy można naprawić ?
    Utworzone przez jaro1984 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-01-2013, 15:47
  4. [159] Kluczyk nie działa mimo wymiany baterii. Można naprawić go w serwisie?
    Utworzone przez warsztatpusz w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-01-2012, 20:35
  5. JTS - zatarty silnik.
    Utworzone przez matezoma w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 30-11-2011, 22:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory