Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 66

Temat: Przegrzewanie silnika + drobne problemy 2.4 JTD 136HP 99'

  1. #51
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Jasło
    Auto
    AR 147 2.0 TS Selespeed 2000r.
    Postów
    22

    Domyślnie

    kolego mam ten sam problem co ty i pisalem tu o nim zeby sie upewnic bo nie widzialem twojego posta ale bylem z alfa u paru gosci co sie na tym znaja i tez wszyscy na chlodnice obstawiali.

  2. #52
    demon7791
    Gość

    Domyślnie

    Tez tak mi sie piec grzal, a nawet bardziej bo raz go zgotowalem przy 220km/h (co za glupota). To jak juz przy takiej pretkosci silnik sie grzeje to padaczka wiec wymienilem chlodnice wraz z termostatem i moge dalej pmykac.

  3. #53
    Prezess
    Gość

    Domyślnie

    Okej, nie będę już więcej bronił się przed argumentami. Chłodnica do wymiany. Teraz mam jeszcze pytanko (potwierdzające). Chłodnica wody jest pierwsza od strony silnika/wentylatorów tak? Chłodnica klimy jest schowana bliżej zderzaka/grilla ?

  4. #54
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Ludvigus
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Trzebownisko, Rzeszów, PL
    Auto
    Giulia 2.0TB, 147 1.6 TS
    Postów
    763

    Domyślnie

    Cytat Napisał grafex Zobacz post
    Dziś zauważyłem że w wężu między termostatem a chłodnicą nie było wody(sprawdziłem naciskając na niego), ale silnik troszkę ostygł. Sprawdzę to jutro na rozgrzanym silniku, aby nie wymieniać niepotrzebnie termostatu.
    Kolego, zostaw na razie termostat. Wadliwy termostat najczęściej po prostu otwiera się za wcześnie, niż za późno, więc silnik miałbyś niedogrzany, niż przegrzany. Większy niepokój powinny budzić niedziałające wentylatory i woda(!) w układzie chłodzenia - pierwsze przymrozki już się miejscami w Polsce pojawiają.
    Na początek:
    - znajdź warsztat, w którym porządnie serwisują samochody, najlepiej taki, w którym przy Alfach już grzebano: do sprawdzenia masz przekaźniki i bezpieczniki wentylatorów i klimy (obok akumulatora, pod maską), same wentylatory (czy silniki aby nie spalone), styki i wtyki kabli (często są zaśniedziałe), czujnik temperatury na wentylatorze (wadliwy nie załącza pierwszego biegu).
    - wymień wodę z układu chłodzenia na jakikolwiek borygo (na glikolu etylenowym - http://pl.wikipedia.org/wiki/Glikol_etylenowy), może np. Dynagel 2000 (40 pln za 5 litrów na allegro - do 2.4 JTD wchodzi ok. 6 l) - na takim można jeździć cały rok.

    Jak już zdiagnozują wentylatory i wymienisz płyn, możesz zająć się sprężarką klimy i wymianą termostatu, bo z tego co czytam u Ciebie termostat jakby w ogóle nie otwierał dużego obiegu (może z powodu przytkanego przewodu albo braku cieczy w płaszczu silnika(?).. obym się mylił).

    Jeżeli chodzi o "piszczenie paska klinowego, lub rolek" - trzeba auto podnieść, zdjąć pasek wielorowkowy i sprawdzić dokładnie każde z kół, po którym pasek się przesuwa, a na końcu sprawdzić, czy po prostu koło pasowe wału wychodzące z silnika, które napędza ten pasek nie jest już do wymiany (zbudowane jest m.in. z gumy, która się starzeje i powoduje drgania) - u mnie felerne koło na początku powodowało piszczenia, potem okropny świergot, aż pasek się zerwał - wówczas przestaje działać pompa wody, alternator, wspomaganie i klimatyzacja, ale do serwisu na awaryjnych można się "dotoczyć".

    -- edit --

    Cytat Napisał Prezess Zobacz post
    Teraz mam jeszcze pytanko (potwierdzające). Chłodnica wody jest pierwsza od strony silnika/wentylatorów tak? Chłodnica klimy jest schowana bliżej zderzaka/grilla ?
    Zgadza się. Od silnika jest chłodnica płynu/wody, a następnie przed nią równolegle siedzi skraplacz klimatyzacji, nazywany również chłodnicą klimy. Często w tym skraplaczu w Alfach jest zamontowany osuszacz, który wymienia się przy przywracaniu do życia klimy po jakimś okresie jej niedziałania (pochłania on wilgoć z układu klimatyzacji).


    Pozdrawiam i powodzenia,
    Ostatnio edytowane przez Ludvigus ; 04-10-2010 o 23:37

  5. #55
    Prezess
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ludvigus Zobacz post
    ... do sprawdzenia masz przekaźniki i bezpieczniki wentylatorów i klimy (obok akumulatora, pod maską), same wentylatory (czy silniki aby nie spalone), styki i wtyki kabli (często są zaśniedziałe), czujnik temperatury na wentylatorze (wadliwy nie załącza pierwszego biegu).
    Pozdrawiam i powodzenia,
    Pewnie chodzi Tobie o tą skrzynkę z przekaźnikami przed akumulatorem. Mam pytanko odnośnie skrzyneczki na akumulatorze? Czym Ona się zajmuje ? Bo ostatnio mam problem z uruchomieniem silnika, tzn daję zapłon, przekręcam dalej kluczyk i słychać lekki trzask, jak by iskra, z tej skrzyneczki. Później nie ma prądu a aucie, muszę lekko ruszyć tą skrzyneczką i mogę uruchomić samochód. Nie wiem czy do przeczyszczenia tylko klemy od akumulatora, czy również coś z tą skrzyneczką. Może to przez nią jest problem z wentylatorami, i ich późnym uruchomianiem się?

  6. #56
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał Prezess Zobacz post
    Ostatnio dotykając chłodnicę doświadczyłem że jest ona ciepła/gorąca, a nie jak wcześniej pisałem zimna, chyba że łapałem w innym miejscu...
    ja się poddaję... jedź lepiej do mechanika

  7. #57
    Prezess
    Gość

    Domyślnie

    Sprawa wygląda chyba tak że częściowo jest ciepła, częściowo zimna.
    Mechanicy nie wiedzą, tzn jeden mówi chłodnica, drugi że termostat. Ja chyba obstawiam chłodnicę, bo się sypie, jak przejedzie się palce, czyli jest utleniona.

    Ostatnio zauważyłem że czasem jak jadę trochę ostrzej, wysiadam albo otwieram szybę i czuję zapach spalin. Ma to związek z chłodzeniem ?

  8. #58
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Kali może śmierć zbiorowa? Padam.
    Czy nie można tego jakże już bezsensownego tematu zamknąć. Może jakiś paragrafff....nabijanie postów (czy to chcąc czy nie chcąc???)
    Mody ratujcie!!!

  9. #59
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Człowieku .... zamknąć wątek? To lepsze od dynastii. Ja czekam aż Koledze uszczelkę wywali, i będziemy dalej debatować.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  10. #60
    Prezess
    Gość

    Domyślnie

    Zabieram się za chłodnicę.
    Ostatnio edytowane przez Prezess ; 07-10-2010 o 11:01

Podobne wątki

  1. drobne problemy z życia wzięte ;)
    Utworzone przez kotulsky w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 03-08-2014, 21:58
  2. Drobne aczkolwiek uciazliwe problemy
    Utworzone przez michal1903 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-07-2014, 07:29
  3. Drobne problemy
    Utworzone przez Leon1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-03-2014, 10:45
  4. Dwa drobne problemy
    Utworzone przez patik93r w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-02-2014, 21:05
  5. 2 drobne, ale uciążliwe problemy z radiem
    Utworzone przez KornelPL w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-07-2011, 19:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory