Strona 22 z 144 PierwszyPierwszy ... 12131415161718192021222324252627282930313272122 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 211 do 220 z 1436

Temat: “Motor Control System Failure” - co z tym zrobić

  1. #211
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    marek13, ja odkrecilem swoj EGR i okazalo sie ze ciezko chodzil ,zacinal sie w pozycji otwartej , a to dlatego ze wczesniej kiedy go czyscilem przy okazji zakladania zaslepki z otworami, psiknalem go calego wd40 ale nie nasmarowalem go niczym , wd40 odparowalo i byl bardzo suchy .Teraz nasmarowalem go ladnie zalozylem i autko chodzi dobrze, nie dlawi sie jak to mialo miejsce przed posmarowaniem ,no i blad nie wyskakuje. A twoj EGR moze jest juz zatarty i tylko nowy tutaj pomoze ,ale to tylko moje domysly...

  2. #212
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    marek13-tak jak pisałem na pkar.pl wycięcie EGR i stała mapa przepływki w MR MOTORS,cena - dostałeś na PW na pkar.pl

  3. #213
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    Za szybko pochwalilem belle ,dzisiaj odwiozlem zone do pracy, zatrzymalem sie w sklepie ,wracam odpalam i marchewa, zalamalem sie...wczoraj zauwazylem ze bella zowu dostaje "czkawki" w okolicach 2000 obr. przy bardzo delikatnym traktowaniu pedalu gazu...u szwagra zdjalem EGR wyczyscilem i lekko przesmarowalem ,dlawienie ustapilo ,ale dzisiaj zapalila sie marchewa ,jestem na 100% pewny ze blad jaki bedzie to P1238 .Cos czuje ze moj EGR nadaje sie na smietnik i czyszczenie i smartowanie juz mu nie pomoze. Wybiore sie chyba na wyciecie go z softu bo taniej wyjdzie niz kupienie nowego...:/Dziwne jest tylko to ze marchewa zapala sie na na postoju...gdy gasilem silnik nic nie bylo ,po powrocie do auta i odpaleniu zapala sie marchewa...
    Ostatnio edytowane przez peenbe ; 04-10-2010 o 07:06

  4. #214
    marek13
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał peenbe Zobacz post
    Za szybko pochwalilem belle ,dzisiaj odwiozlem zone do pracy, zatrzymalem sie w sklepie ,wracam odpalam i marchewa, zalamalem sie...wczoraj zauwazylem ze bella zowu dostaje "czkawki" w okolicach 2000 obr. przy bardzo delikatnym traktowaniu pedalu gazu...u szwagra zdjalem EGR wyczyscilem i lekko przesmarowalem ,dlawienie ustapilo ,ale dzisiaj zapalila sie marchewa ,jestem na 100% pewny ze blad jaki bedzie to P1238 .Cos czuje ze moj EGR nadaje sie na smietnik i czyszczenie i smartowanie juz mu nie pomoze. Wybiore sie chyba na wyciecie go z softu bo taniej wyjdzie niz kupienie nowego...:/Dziwne jest tylko to ze marchewa zapala sie na na postoju...gdy gasilem silnik nic nie bylo ,po powrocie do auta i odpaleniu zapala sie marchewa...
    U mnie jest podobnie błąd P1238 wywala po jakimś czasie jednak check engine wywala dużo później na pulpit i to fakt na postoju. Zauważyłem że jak przegoniłem bardzo rzadko wyskakuje błąd i nie ma na wolnych obrotach przejścia z 100% na 1% otwarcia EGR. Może jeszcze psiknę WD40 pod cewkę na trzpień. Co do wycięcia EGR i przepływki z mapy oraz zrobienie programu na moc to mogę zrobić za 900 zł (http://zaprzal.info/td/) także chyba sie zdecyduje.

  5. #215
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    tez mam fachowca z warsztatem i hamownia ktory za 900zl robi virusy ,bylem dzisiaj i chyba tez sie zdecyduje, bo dzisiaj bylem skasowac blad i okozalo sie ze mam jeszcze P0404 (załamka) nie da sie go skasowac P1238 kasuje ,ale pojawia sie znowu ,dzisiaj po kasowaniu przejechalem kilkanascie kilometrow i znowu marchewa A powiedzcie mi o co chodzi z wycieciem przeplywki z softu ,czy to warto robic o co w tym chodzi bo jestem laikeim w tych sprawach...,
    Ostatnio edytowane przez peenbe ; 04-10-2010 o 15:04

  6. #216
    marek13
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał peenbe Zobacz post
    tez mam fachowca z warsztatem i hamownia ktory za 900zl robi virusy ,bylem dzisiaj i chyba tez sie zdecyduje, bo dzisiaj bylem skasowac blad i okozalo sie ze mam jeszcze P0404 (załamka) nie da sie go skasowac P1238 kasuje ,ale pojawia sie znowu ,dzisiaj po kasowaniu przejechalem kilkanascie kilometrow i znowu marchewa A powiedzcie mi o co chodzi z wycieciem przeplywki z softu ,czy to warto robic o co w tym chodzi bo jestem laikeim w tych sprawach...,
    P0404- przycinający się EGR. Proponuje zregenerować :http://www.serwispomp.gensys.pl/ ewentualnie nowy http://aukcjewp.wp.pl/zawor-egr-opel...254803017.html. Co do P1238 to dostałem info od dobrego mechanika że kolektor jest zapchany i może być do czyszczenia . Tak jak w moim przypadku że gdy EGR z 100% zamyka się na wolnych obrotach na 1% -wysakuje błąd.Powiedział że powodem mogą być zatkane kanaliki w kolektorze co przy nagłym zamknięciu może powodować checka. Fakt że gdy czyściłem EGR to widać że w kolektorze było dużo syfu, po całkowitym demontażu to pewnie będzie masakra..

  7. #217
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Jeśli mogę się wtroncić.Zapewnie chodzi o kanaliki zaraz za klapą gaszącą



    Ja zrobiłem krok dalej i wyczyściłem cały kolektor ssący.Wcześniej trzeba go rozpołowić ,ale masz pewność , że jest czyściutki i że robota wykonana porządnie.

  8. #218
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    Chetnie bym wyczyscil kolektor ,ale sam pewnie nie dam rady go wyjac chyba bo to kupa roboty, a mechanik ze mnie taki jak ksiadz...a znowu dac o warsztatu to mnie skasuja jak za zboze :/ chyba ze sie myle ?

  9. #219
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Za głupie czyszczenie zaworu EGR (często bez odkręcania klapy gaszącej) mechanicy życzą sobie 100zł (nie mówie o ASO!).NIe mam pojęcia ile ktoś mógłby zażyczyć za demontraż kolektora i czyszczenie ,ale napewno dużo.Jeśli nie jesteś mechanikiem,albo chociaż nie masz styczności z mechaniką to może lepiej odpuść rozpoławianie kolektora,ale samo wyczyszczenie EGR-u oraz tychże właśnie kanalików ,jak najbardziej polecam każemu kto chociaż odróżnia lewy gwint od prawego.NIe ma w tym nic skomplikwanego,nawet jest manual na forum także spokojnie można do tego się zabrać.Podczas czyszczenia ,zauważysz dolną rurkę karbowaną biegnącą od zaworu EGR,taką wygiętą,ją również dobrze jest zdemontować i wyczyścić,tylko uważaj żeby nie zgubić podkładki stozkowej z tej rurki (po demontażu ,w miejscu bloku, dobrze jest zatkać otwór po rurce jakąś szmatką).

    Acha jak wszystko już złożysz i będziesz odpalał silnik,to może on ,że tak powiem mieć opory,ale spokojnie przytrzymaj zapłon, dodaj więcej gazu i odpali.

  10. #220
    dygus29
    Gość

    Domyślnie

    witam...mam taki problem .. zgodnie ze wskazowkami wyczyscilem epg i blad zniknal, lecz stracilem turbine ! nie wiem co sie dzieje silnik ciezko wchodzi na 4 tysiace obrotow i predkosc max co osiagnalem to zledwoscia 120km/h.. prosze o pomoc.. z gory dziekuje..

Podobne wątki

  1. Motor Control System Failure w 2.0 JTS
    Utworzone przez podo w dziale 156
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 29-11-2017, 18:30
  2. Motor control system failure
    Utworzone przez DawidSu w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 04-12-2015, 11:34
  3. Motor Control System Failure - co oznacza? co z tym zrobić?
    Utworzone przez Szczepan w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 10-01-2012, 23:18
  4. Motor Control System Failure
    Utworzone przez korzen w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-01-2011, 23:27
  5. motor control system failure
    Utworzone przez chinczykmg w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-04-2010, 10:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory