Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 42

Temat: Szykuje się na odbiór MiTo, na co zwrócić uwagę?

  1. #21
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie Dotarcie

    Jeśli w intrukcji zalecają nie obciążać silnika prze pierwsze tysiące kilometrów to mają ku temu powód. Ja przez pierwsze 2.5 tys. bardzo uważałem, do 5tys. jeżdziłem ostrożnie a do 10 tys. nie szalałem. Wymiana oleju po kilku tysiącach nie zaszkodzi a może pomóc. Przy cenie nowego samochodu koszt wymiany oleju to pryszcz. Silnik nie należy obciążać na niskich obrotach ani kręcić za wysoko.
    Ja tak dotarłem swoje Punto i przez pierwsze 20 tys. km silnik zużył mi 0.7 litra oleju. Mój Ojciec kupił roczne Stilo z tym samym silnikiem - jeździła nim Kobieta - brał 0.3 - 0.4 litra ale na każdy 1000 km !! Wg mnie dotarcie może nie mieć wpływu na parametry silnika ale na jego żywotność to na pewno.

  2. #22
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    http://forum.scigacz.pl/post-33535.html
    Tam jest o ostrym docieraniu. Z fotkami tłoków. Ale i tak żaden ostrożniak nie zaryzykuje. Ja czesto idę pod prąd więc się zdecydowałem ale po odbiorze i nagrzaniu silnika i tak się nie dało pełnego buta zgodnie ze schematem w ruchu miejskim zrobić.
    ANiedawno moje auto prowadziła inna osoba. Pytam czemu przy niecałych 3 tys zmienia bieg na wyższy i w ogóle wyższe obroty to dla niego stres. Usłyszałem bo się mniej silnik zużywa. Ręce opadają. Kupić auto od takiego to pech
    Ostatnio edytowane przez metan ; 03-10-2010 o 21:04

  3. #23
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    Docieranie
    cyt. ,, Nowy samochód musi być dotarty, odległość docierania powinna wynosić 1500 km .Przez pierwszych 1000 kilometrów jeżdzić maksymalnie z prędkością 2/3 dopuszczalnych obrotów - nie stosować pełnego przyspieszenia i nie jeżdzić z przyczepą !! Od 1000 km do 1500 km można stopniowo podnosić obroty silnika i tym samym prędkość jazdy .Podczas pierwszych godzin eksploatacji w silniku występuje silniejsze tarcie wewnętrzne niż póżniej , kiedy wszystkie części ruchome zostaną dotarte.''

    przykładowy fragment instrukcji Audi A5
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  4. #24
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    Hej.
    Odebrałem w ubiegłą środę, na liczniku mam już 520km.
    To autko jest niesamowite, świetne fotele w pakiecie Sport1. Gdybym się nie zdecydował na turbo, plułbym sobie w brodę.
    Cieszę się jak dziecko, mimo, że staram się 4,5krpm na razie nie przekraczać.
    To auto daje tyle frajdy. Co najlepsze - zrobiłem pół tysiąca km i nie udało mi się zamigać kontrolą trakcji.
    Jest jak przyklejone do drogi.
    Mam nadzieję, że będzie Funia dobrze służyć, a serwis będzie widziała tylko na okresowych przeglądach.
    To moja pierwsza Alfa... I już wiem, że nie ostatnia!




    20km. ;]
    Ostatnio edytowane przez bogas ; 11-10-2010 o 19:33

  5. #25
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Kontola trakcji miga tylko przy "mieleniu" kołami. Tzn wtedy gdy to "mielenie" jest ograniczane. Przy ESP (czyli przyhamowywaniu kół) u mnie nic nie miga.

  6. #26
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie fajne

    Fajna wersja, fajny samochód Jest czym pojeździć Niech Ci się dobrze spisuje

  7. #27
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    Cytat Napisał metan Zobacz post
    Kontola trakcji miga tylko przy "mieleniu" kołami. Tzn wtedy gdy to "mielenie" jest ograniczane. Przy ESP (czyli przyhamowywaniu kół) u mnie nic nie miga.
    O widzisz! Cenna uwaga. Niemniej jednak moja granica strachu jest wcześniej niż przyczepność R17 215/45.

    ---------- Post dodany o godzinie 21:17 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 21:15 ----------

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Fajna wersja, fajny samochód Jest czym pojeździć Niech Ci się dobrze spisuje
    Żeby nie zapeszać, nie dziękuję.
    A wersja - hmm.. przemyślana i wymarzona.
    Dziękuję tym, co pisali by oszczędzić na dodatkach, a wziąć pssssst.

  8. #28
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Mnie sie tego malucha nie udało w poślizg wprowadzić. Nawet przy próbach w zime tak do ok 50 kmh na śliskim dupą nie szło zarzucić. Ale z tym trzeba sie oswoić bo normalnym odruchem jest kontra która nakłada się na działanie ESP. I wychodzi "przekontrowanie".
    Ale nie ma czegos takiego że nagle auto staje bokiem, gdy to się ma stać usłyszysz ciche buczenie z tyłu-to hamulec łapie któreś koło.

  9. #29
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar jamrozw
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Czechowice-Dziedzice, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Spider 916
    Postów
    431

    Domyślnie

    a mnie sie udało własnie dzisiaj 2 x zarzucic tyleczkiem niestety jest to wina jakiejs awarii tylnego zawieszenia

  10. #30
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    Cytat Napisał metan Zobacz post
    Mnie sie tego malucha nie udało w poślizg wprowadzić. Nawet przy próbach w zime tak do ok 50 kmh na śliskim dupą nie szło zarzucić. Ale z tym trzeba sie oswoić bo normalnym odruchem jest kontra która nakłada się na działanie ESP. I wychodzi "przekontrowanie".
    Ale nie ma czegos takiego że nagle auto staje bokiem, gdy to się ma stać usłyszysz ciche buczenie z tyłu-to hamulec łapie któreś koło.
    Ja czekam do zimy - popróbuję. To moje pierwsze auto z ESP i chcę się go nauczyć.
    Tak czy siak - to cieszy, że mimo mojej granicy strachu ESP nie reaguje.

    ---------- Post dodany o godzinie 22:40 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 22:40 ----------

    Cytat Napisał jamrozw Zobacz post
    a mnie sie udało własnie dzisiaj 2 x zarzucic tyleczkiem niestety jest to wina jakiejs awarii tylnego zawieszenia
    A jakiej to awarii?

Podobne wątki

  1. Na co należy zwrócić uwagę ???
    Utworzone przez Revol84 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-01-2011, 11:02
  2. Zakup 75 na co zwrócić uwagę ?
    Utworzone przez MAJSU w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 11-10-2010, 15:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory