Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 44

Temat: Klekoczące zawory 2.0ts

  1. #21
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    " no NEWS is good NEWS".
    - należy dać koledze trochę czasu.
    - problemem jest, czy reklamować złożenie głowicy, czy lepiej zakupić cześci i "odremontować" u siebie w garażu.
    - zdradzę tajemnicę, że autor tematu jest mechanikiem samochodowym !!
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #22
    Użytkownik Ogier Avatar Fistasz
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Znin
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm
    Postów
    164

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240
    A czym podpierasz zawory do zdjęcia sprężyn?
    Przypuszczam ze tłok ustawia w GMP i zapiera o niego zawory. Robiłem tak przy 1.4 16v Rovera i dało rade.

  3. #23
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał Fistasz Zobacz post
    Przypuszczam ze tłok ustawia w GMP i zapiera o niego zawory. Robiłem tak przy 1.4 16v Rovera i dało rade.
    To by było zbyt proste.
    Rozmawiałem kiedyś z mechanikiem, który twierdził, że w TS trzeba zdjąć głowicę.
    A ja tego nie robiłem, dlatego pytam.
    Zresztą tak, jak pisałem - jeden z kolegów opracował metodę podpierania zaworów jakimś dynksem wkładanym przez otwór świecy.

  4. #24
    Użytkownik Ogier Avatar Fistasz
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Znin
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm
    Postów
    164

    Domyślnie

    Czasami te najprosztsze rozwiazania najtrudniej dostrzegamy. Może akurat sie uda, zobaczymy co tam kolega na to wymysli.

  5. #25
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Umieram z ciekawości, tylko kolega jakoś się nie odzywa.

  6. #26
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    bez podparcia zaworu ni hu hu wymienisz uszczelniacze. tłok jest płaski z lekkimi nacięciami, a zawory są umieszczone pod kątem więc po ściągnięciu sprężyny zawór poprostu przepadnie jakieś 1-2 cm.
    tak jak kiedyś ktoś coś pisał - że odpowiednio wygiętym drutem można podeprzeć zawór i zrobić wymianę uszczelniaczy.

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  7. #27
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Powoli.
    To można ściągnąć sprężyny bez podpierania zaworu?
    Bo jeśli tak, to niech sobie trochę wpadnie.
    Przecież cały problem polega na tym, że zawór musi być podparty podczas zdejmowania sprężyny.
    Zwykle jest tak, że skok sprężyny jest taki, że nie ma możliwości jej zdjęcia bez podparcia zaworu, bo jak się oprze o tłok to trzonek będzie za krótki.
    To podparcie musi być dość stabilne, bo talerzyk jest zwykle mocno zakleszczony w łupinkach i trzeba to zakleszczenie zerwać.
    Dlatego jakiś byle drut tu raczej nie wystarczy.

  8. #28
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    no jak najbardziej powinien być zawór podparty podczas ściągania.
    można go nie podpierać ale wtedy należy użyć metody udarowej w postaci młotka i tulei (potrzebna do talerzyka) by rozbić sprężynę,ale zawór może wtedy uderzyć o tłok i się skrzywić a zabezpieczenia rozsypać po głowicy. Ja tak robiłem ale wtedy miałem starą głowicę zdjętą.
    historię z drutem słyszałem już od sąsiada który ileś lat wstecz zmienił uszczelniacze w swoim VW B3 i nie tylko. miał taką specjalną dorobioną hmm powiedzmy łopatkę i podpierał nią zawory.
    osobiście raczej za taki patent bym się nie brał choć teoretycznie jest to do zrobienia

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  9. #29
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jakiekolwiek uderzanie nie wchodzi tu w grę z oczywistych powodów. Tylko spokojny nacisk z dobrze podpartym zaworem.
    No to wiemy, że trzeba by dorobić jakiś "dynks".
    I o to mi właśnie chodzi - jaki i jak ma wyglądać, może jakieś zdjęcie, wymiary itp.

  10. #30
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    widzę zaintrygowało to ciebie na dobre.
    nic nie obiecuję ale ... mam głowicę na wierzchu i jak znajdę czas w weekend to może coś wyrzeźbię i powiem o efektach.

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

Podobne wątki

  1. [GTV] Klekoczące zawory 2.0 TB
    Utworzone przez schewa w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 77
    Ostatni post / autor: 09-04-2014, 12:51
  2. Większe zawory do 3.0 12v
    Utworzone przez marcin88 w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 15-10-2012, 20:08
  3. klekocza zawory
    Utworzone przez odison w dziale 147
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post / autor: 30-06-2012, 00:14
  4. zawory od 1,6 do 2,0
    Utworzone przez Niko123 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-05-2011, 20:55
  5. Zawory w AR 146 2.0 Ti 16V
    Utworzone przez Proteus w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-07-2007, 09:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory