A te podcięcia na kole ktore masz opisane to do czego sluzą? Czy wydechowe koło tez przestawiamy? Bo ogladałem film na youtube ze zmiany paska w 1.8 TS i wydechu nie dotykali.
A te podcięcia na kole ktore masz opisane to do czego sluzą? Czy wydechowe koło tez przestawiamy? Bo ogladałem film na youtube ze zmiany paska w 1.8 TS i wydechu nie dotykali.
- te wycięcia to własnie klin na kole wydechowym rozrządu.
- "fasolki" i ten klin to cała tajemnica pływających kół rozrządu.
- jak to zrozumiesz to znaczy że mozesz ustawiać rozrząd.
- poniżej masz schemat rozrzadu.
- powoli odpowiedz sobie na pytanie dlaczego koła CA ( dwie sztuki ) mają być lużne oraz ustawione do oporu do lewa ( prawa).
- która strona wałków CA, CS ma mieć stałą odleglość podczas pracy silnika, w którą stronę obraca się wał korbowy CS.
- z którego punktu zaczynamy zakładać pasek.
- gdzie sie poddaje pasek podczas naciągania napinaczem T.
- kiedy skręcamy śrubami koła CA.
- dlaczego napinacz w pierwszej chwili naciagamy na max, robimy dwa obroty i go popuszczamy, co to daje
- czy ruszamy podczas wymiany pasków pompe wodna WP.
- sam chętnie poznam odpowiedzi na te pytania.
- to chyba czas na odpowiedzi kolegi Lesio146.
--
--
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 17-10-2010 o 12:53
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
No raczej nie sprowokuje mnie taki ktoś jak ty bym ubliżał mu na forum.To co napisałem jest do zrobienia.Przynajmniej ja tak myślę. możesz się z tym nie zgadzać.Natomiast ja mogę mieć zupełnie inne zdanie.A tak dla ścisłości miałem na mysli blokady które na całej długości mają kształt krzywki wałka.
Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.
Witam kolegów. Nie wiem czy to wina pogody ale na forum jakoś nerwowo w temacie rozrządu oraz blokad. Dużo pytań , dużo odpowiedzi , dużo szumu związanego z miejscem zamieszkania. Kolega Bubu 321 zadał pytania nie wiem czy dla zgrywu ale spróbuję na nie odpowiedzieć. Odnośnie naciągania to właśnie po to blokujemy wałki i luzujemy koła pasowe by naciąg nie szarpał kołami(przez krzywki usiłujące przekręcić wałek) a w sposób zbliżony do ideału pokazywał napięcie paska. Dwa obroty mają ustalić pasek na kołach oraz sprawdzić czy nasze ustawianie nie spowoduje radosnego spotkania zaworów z tłokami. Mocny naciąg ma na celu przyspieszenie procesu układania paska na rolkach i kołach oraz zniwelować błędy które mogą zluzować pasek i spowodować przeskoczenie. Natomiast jeśli chodzi o pompę wody to w alfach to dość trwały element ponieważ pracuje na stronie zwrotnej paska w gdzie drgania paska są mniejsze a w słynnym tdi wv pompę wymienia się zawsze z rozrządem bo po wymianie rozsypuje się zawsze i zabiera ze sobą nic nie winną głowicę. Oczywiście to moje własne opinie i przemyślenia które możecie podważyć i wysunąć swoje. Pozdrawiam wszystkich a w szczególnie kolegę Bubu321 za jego wielką wiedzę.
Rozrząd w TS ustawiamy na pływających kołach po to i TYLKO PO TO, żeby był dobrze ustawiony.
Jeśli nie poluzujemy kół, a uda nam się założyć pasek na zablokowanych wałkach to powstały luz zostanie skasowany podczas pracy silnika i nastąpi przestawienie rozrządu.
O jakimkolwiek szarpaniu nie może być mowy - nawet przy złym ustawieniu.
- Panowie uczeni w pismie ktoś odpowie na te pytania ale tak punkt po punkcie !!
- koła CA ( dwie sztuki ) mają być lużne oraz ustawione do oporu do lewa ( prawa).
- która strona wałków CA, CS ma mieć stałą odleglość podczas pracy silnika,
- w którą stronę obraca się wał korbowy CS.
- z którego punktu zaczynamy zakładać pasek.
- gdzie sie poddaje pasek podczas naciągania napinaczem T.
- kiedy skręcamy śrubami koła CA.
- dlaczego napinacz w pierwszej chwili naciagamy na max, robimy dwa obroty i go popuszczamy, co to daje
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Jestem tu nowy...a może inaczej...przeglądam od dłuższego czasu to forum,ale dopiero teraz postanowiłem się zarejestrować,bo chcę tylko coś dopisać. Kolega george, z tego co widzę, na siłę stara się sprowokować lesio146 do obrzucania się jakimiś inwektywami...każdy ma prawo wyrazić swoje zdanie-od tego jest forum!!!! A muszę powiedzieć,że będąc pięknym i młodym,miałem do czynienia z majstrem,który był już starej daty i wierzcie lub też nie,ale blokady robił właśnie pilnikiem i nie zajmowało mu to wcale dużo czasu <wbrew pozorom>. Ojciec u niego pracował. Nie było wtedy jeszcze komputerów w warsztatach. Kolega lesio146 ma więc rację,że jest to do zrobienia. A chciałem zauważyć,że nigdzie nie było pytania czy jest to opłacalne i czy zajmuje dużo czasu!!!! Więc szacunek dla kolegi za znajomość takich technik...natomiast co do kolegi george11,to zalecam podszkolić się trochę,albo też czytać tekst ze zrozumieniem,bo chodziło tylko o to czy idzie to zrobić. A wiadomo,że nikt nie będzie tego robił ręcznie,skoro można to zrobić znacznie szybciej... ale możliwe jest i do bardzo dokładnie!