10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts
Dlaczego niby gotowy chip to lipa?
A standardowy program w komputerze załadowany przez producenta to też lipa?
Ja będę kupował gotowego chipa ze sprawdzonej przez wiele osób firmy
http://squadra-tuning.nl/NL/index_nl.html
Moc w każdym zakresie obrotów większa niż w 3.0 i to wszystko za 400 EUR.
Zato 2.0 Turbo jest bardziej kłopotliwe bo więcej rzeczy może szwankować i trudno to zdiagnozować.
Tak tak, turbo powoduje większe odczucie wciśnięcia w fotel przez co wrażenia są ciekawsze dlatego wolę jeździć turbo niż 3.0. Gotowy chip to tylko zmieniona mapa paliwa i cisnienie turbo dla standardowego silnika, natomiast jeśli zmieniasz inne bajery typu układ wydechowy, ssący , większy intercooler, wałki itp to zawsze lepiej to wszystko możesz zestroić robiąc nowy indywidualny program pod wszelkie zmiany twojego silnika. Co do kłopotliwości TB to absurd. Jeżeli nie zauważasz usterki mechanicznej typu dziurawy wąż, stare świece, kable zapłonowe, cewki to jedziesz na komputer i masz wykaz każdego czujnika i masz odpowiedź gdzie leży błąd.
Ostatnio edytowane przez h0se166 ; 18-10-2010 o 12:31
Absurd? To zapraszam na diagnozę mojej GTV. ASO już poległo razem z jego komputerami. Nie wszystko z elektroniki komputer pokaże, a co dopiero sterowanie turbo które jest w dużej mierze pneumatyczne/mechaniczne i jest na tyle prymitywne w tym silniku, że nie ma nawet czujnika ciśnienia doładowania w dolocie a komp je sobie "wróży" z przepływomierza.
Oj nie taka prosta sprawa, dość często poprawiam po lubelskim dawnym ASO AR i innych zakładach "kulawe" V6tki, zawsze są to auta które nie pokazują żadnej anomalii po podpięciu pod kompa a jednak nie mają osiągów jak powinny, diagnostyka auta stojącego w warsztacie to wiesz jest dobra jak coś już w nim całkiem umrze ...
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts
Nie wiem co ci dokładnie się dzieje z autem ale... Kolega też mial problem ze swoim TB w 164 i nikt nie wiedział o co chodzi bo turbina cisła dobrze(0.8bara) ale auto nie ciągło jak trzeba,bo pod koniec obrotomierza szarpało, spece kazały wymieniać aparaty zapłonowe, świece, kable, sonde itp. Nadal nic nie pomagało. Podsunąłem koledze pomysł zmiany komputera silnika. No i udalo się!!! GTV chodzi na sterowniku BOSCHA czy Magneti? Bo jeżeli na Magneti to jest taki bajer że te komputerki tej firmy są troszkę głupie bo jak dlugo któryś z czujników np. sonda lambda daje złe paramenty to komputer rozrysuje złą mapkę i po podłączeniu nowej sondy mapa nie chce się powrócić do prawidłowego toru ponieważ za dlugo chodził na złej. Tak mi powiedział stary elektonik włoszczyzny. Zmiana sterownika często pomaga bo jednemu kolesiowi również komputer silnika do zwykłej Vki sprzedawałem bo mapka nie chciała się naprostować.Absurd? To zapraszam na diagnozę mojej GTV. ASO już poległo razem z jego komputerami. Nie wszystko z elektroniki komputer pokaże, a co dopiero sterowanie turbo które jest w dużej mierze pneumatyczne/mechaniczne i jest na tyle prymitywne w tym silniku, że nie ma nawet czujnika ciśnienia doładowania w dolocie a komp je sobie "wróży" z przepływomierza.
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts
standardowy program w nowym silniku a po latach i przebiegu skąd niby ten gotowiec ma wiedzieć co i jak jest u Ciebie dlatego lepiej zlecić napisanie, ja teraz nie mam czasu muszę najpierw na hamownię pojechać jak wyjdzie tak 190 to będę pewnie chipa robił u mojego kolegi jak on wróci z zagranicy to dam znać co i jak poszło.
zapraszam na nasz kanał o samochodach
https://www.youtube.com/channel/UCNv...J62Gm0itanaAsg
GTV turbo chodzi na Bosch Motronic ML4.1 + Bosch EZK212.
U mnie ładuje za dużo - do 1,3 bara i szarpie od 1 bara w górę.
Gotowiec nie wie co i jak jest w silniku po latach tak samo jak i oryginalny program.
Gotowiec jest pisany pod zdrowy silnik, tak samo jak i indywidualny tuning powinno się robić tylko na zdrowym silniku.
Ja uważam że taki gotowy produkt przetestowany przez wielu użytkowników jest lepszy niż czyjaś dedykowana robota. Dedykowana robota ma sens przy zmianie bebechów - turbo itp. - bo na to nie ma gotowców.
a próbowałeś ten sterownik przełożyć?