Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Temat: V6 TB czy 3.0 V6

  1. #11
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał h0se166 Zobacz post
    Niby 3.0 ma więcej koni ale to nie przekłada się zbytnio na osiągi bo katalogowo w modelu 166 3.0 ma lepsze osiągi o 0.2 sekundy a odczucia są odwrotne.

    Tu się zgodzę, przez to że 3.0 ciągnie równo a nie kopie jak V6 to zafałszowane są przez to odczucia, jednak gdy jedno obok drugiego się postawi to już jest jak powinno ;]
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 V6 TB '99
    Postów
    54

    Domyślnie

    Dlaczego niby gotowy chip to lipa?
    A standardowy program w komputerze załadowany przez producenta to też lipa?

    Ja będę kupował gotowego chipa ze sprawdzonej przez wiele osób firmy
    http://squadra-tuning.nl/NL/index_nl.html

    Moc w każdym zakresie obrotów większa niż w 3.0 i to wszystko za 400 EUR.
    Zato 2.0 Turbo jest bardziej kłopotliwe bo więcej rzeczy może szwankować i trudno to zdiagnozować.

  3. #13
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    Tak tak, turbo powoduje większe odczucie wciśnięcia w fotel przez co wrażenia są ciekawsze dlatego wolę jeździć turbo niż 3.0. Gotowy chip to tylko zmieniona mapa paliwa i cisnienie turbo dla standardowego silnika, natomiast jeśli zmieniasz inne bajery typu układ wydechowy, ssący , większy intercooler, wałki itp to zawsze lepiej to wszystko możesz zestroić robiąc nowy indywidualny program pod wszelkie zmiany twojego silnika. Co do kłopotliwości TB to absurd. Jeżeli nie zauważasz usterki mechanicznej typu dziurawy wąż, stare świece, kable zapłonowe, cewki to jedziesz na komputer i masz wykaz każdego czujnika i masz odpowiedź gdzie leży błąd.
    Ostatnio edytowane przez h0se166 ; 18-10-2010 o 12:31

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 V6 TB '99
    Postów
    54

    Domyślnie

    Absurd? To zapraszam na diagnozę mojej GTV. ASO już poległo razem z jego komputerami. Nie wszystko z elektroniki komputer pokaże, a co dopiero sterowanie turbo które jest w dużej mierze pneumatyczne/mechaniczne i jest na tyle prymitywne w tym silniku, że nie ma nawet czujnika ciśnienia doładowania w dolocie a komp je sobie "wróży" z przepływomierza.

  5. #15
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał h0se166 Zobacz post
    Jeżeli nie zauważasz usterki mechanicznej typu dziurawy wąż, stare świece, kable zapłonowe, cewki to jedziesz na komputer i masz wykaz każdego czujnika i masz odpowiedź gdzie leży błąd.
    Oj nie taka prosta sprawa, dość często poprawiam po lubelskim dawnym ASO AR i innych zakładach "kulawe" V6tki, zawsze są to auta które nie pokazują żadnej anomalii po podpięciu pod kompa a jednak nie mają osiągów jak powinny, diagnostyka auta stojącego w warsztacie to wiesz jest dobra jak coś już w nim całkiem umrze ...
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  6. #16
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    Absurd? To zapraszam na diagnozę mojej GTV. ASO już poległo razem z jego komputerami. Nie wszystko z elektroniki komputer pokaże, a co dopiero sterowanie turbo które jest w dużej mierze pneumatyczne/mechaniczne i jest na tyle prymitywne w tym silniku, że nie ma nawet czujnika ciśnienia doładowania w dolocie a komp je sobie "wróży" z przepływomierza.
    Nie wiem co ci dokładnie się dzieje z autem ale... Kolega też mial problem ze swoim TB w 164 i nikt nie wiedział o co chodzi bo turbina cisła dobrze(0.8bara) ale auto nie ciągło jak trzeba,bo pod koniec obrotomierza szarpało, spece kazały wymieniać aparaty zapłonowe, świece, kable, sonde itp. Nadal nic nie pomagało. Podsunąłem koledze pomysł zmiany komputera silnika. No i udalo się!!! GTV chodzi na sterowniku BOSCHA czy Magneti? Bo jeżeli na Magneti to jest taki bajer że te komputerki tej firmy są troszkę głupie bo jak dlugo któryś z czujników np. sonda lambda daje złe paramenty to komputer rozrysuje złą mapkę i po podłączeniu nowej sondy mapa nie chce się powrócić do prawidłowego toru ponieważ za dlugo chodził na złej. Tak mi powiedział stary elektonik włoszczyzny. Zmiana sterownika często pomaga bo jednemu kolesiowi również komputer silnika do zwykłej Vki sprzedawałem bo mapka nie chciała się naprostować.

  7. #17
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał h0se166 Zobacz post
    Tak mi powiedział stary elektonik włoszczyzny. Zmiana sterownika często pomaga bo jednemu kolesiowi również komputer silnika do zwykłej Vki sprzedawałem bo mapka nie chciała się naprostować.
    MM tak ma ze nie które sterowniki nadpisują na sztywno adaptacje.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar KKrzysztof
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Starogard Gdański
    Auto
    Mercedes CLK W208
    Postów
    333

    Domyślnie

    Cytat Napisał akiryz Zobacz post
    Dlaczego niby gotowy chip to lipa?
    A standardowy program w komputerze załadowany przez producenta to też lipa?

    Ja będę kupował gotowego chipa ze sprawdzonej przez wiele osób firmy
    http://squadra-tuning.nl/NL/index_nl.html

    Moc w każdym zakresie obrotów większa niż w 3.0 i to wszystko za 400 EUR.
    Zato 2.0 Turbo jest bardziej kłopotliwe bo więcej rzeczy może szwankować i trudno to zdiagnozować.
    standardowy program w nowym silniku a po latach i przebiegu skąd niby ten gotowiec ma wiedzieć co i jak jest u Ciebie dlatego lepiej zlecić napisanie, ja teraz nie mam czasu muszę najpierw na hamownię pojechać jak wyjdzie tak 190 to będę pewnie chipa robił u mojego kolegi jak on wróci z zagranicy to dam znać co i jak poszło.
    zapraszam na nasz kanał o samochodach
    https://www.youtube.com/channel/UCNv...J62Gm0itanaAsg

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 V6 TB '99
    Postów
    54

    Domyślnie

    GTV turbo chodzi na Bosch Motronic ML4.1 + Bosch EZK212.
    U mnie ładuje za dużo - do 1,3 bara i szarpie od 1 bara w górę.

    Gotowiec nie wie co i jak jest w silniku po latach tak samo jak i oryginalny program.
    Gotowiec jest pisany pod zdrowy silnik, tak samo jak i indywidualny tuning powinno się robić tylko na zdrowym silniku.
    Ja uważam że taki gotowy produkt przetestowany przez wielu użytkowników jest lepszy niż czyjaś dedykowana robota. Dedykowana robota ma sens przy zmianie bebechów - turbo itp. - bo na to nie ma gotowców.

  10. #20
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    a próbowałeś ten sterownik przełożyć?

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory