Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: JTD Spadek mocy powyżej 3 tys obr.

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar MeeHowz
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Pyskowice
    Auto
    2x 147 JTD 33P4
    Postów
    17

    Domyślnie JTD Spadek mocy powyżej 3 tys obr.

    Otóż tak - zrobiłem swoją Bellą 15 tys. km i jestem bardzo zadowolony - była kilka usterek, ale w sumie same drobnostki

    Od pewnego czasu jednak nurtuje mnie jedna rzecz - pytam, ponieważ nie mam porównania z żadną inną JTD 8v...
    Jak przyspieszam, to na niskich obrotach jest całkiem OK, od 2 tys obr jest kopniak w plecy, a od 3 tys już dużo słabiej... Autko jedzie, ale mam wrażenie, że to nie jest to W każdej tak jest?
    Dodatkowo V-max wydaje mi się dosyć słabe - na autostradzie udało mi się rozpędzić do około 175-180km/h.
    Mam w domu kabel i od czasu do czasu podpinam Alfę pod kompa - obecnie mam tylko błąd świec żarowych - pewnie jedna z nich jest uszkodzona. Autko nie dymi (tak na zimnym czy na ciepłym), odpala dobrze, pracuje równo, oleju nie ubywa, turbina nie świszczy.

    Poczytalem trochę forum i mimo wszystko wydaje mi się, że silnik powinien lepiej ciągnąć - od czego zacząć? (Nie umiem zdjąć tego cholernego kabla od przepływki )
    Czy jak przepływka jest walnięta, to zawsze jest błąd na kompie?
    Może EGR? Zapchany kat? Może zrobić screena z jakiegoś wykresu, to pomoże w diagnozie?
    Zwróćcie uwagę, że mocy brakuje przy wyższych obrotach...
    Ostatnio edytowane przez MeeHowz ; 18-10-2010 o 23:49

  2. #2
    Użytkownik Embrion Avatar MeeHowz
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Pyskowice
    Auto
    2x 147 JTD 33P4
    Postów
    17

    Domyślnie

    W związku z dużym zainteresowaniem tematem podpiąłęm dzisiaj kompa i pooglądałem wykresy.
    Pierwsze, co rzuciło mi się w oczy to o połowę mniejsza wartość mierzonego przepłwu powietrza od docelowego.
    Docelowy ma skrajnie 1200 mg/i, natomiast mierzona max 530 mg/i... Sprawdzałem rury od dolotu i na oko wydają się szczelne. Jednak przepływka? Dodam, że jest u mnie jakiś no name.

    Druga sprawa - ciśnienei doładowania - max jakie uzyskałem to 1,76 (2,75) mbar - norma?
    Ostatnio edytowane przez MeeHowz ; 21-10-2010 o 15:34

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar axel83
    Dołączył
    08 2009
    Auto
    Alfa Romeo
    Postów
    257

    Domyślnie

    Przeczyść czujnik doładowania.
    Zaślep EGR.
    Jak masz kompa to zrób wykres z ciśnienia doładowania + cisnienie paliwa. Najprościej kawałek prostej drogi 3 bieg i pełen but w zakresie 1,5 tyś -4tys obrotów na rozgrzanym silniku oczywiście.

  4. #4
    Użytkownik Embrion Avatar MeeHowz
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Pyskowice
    Auto
    2x 147 JTD 33P4
    Postów
    17

    Domyślnie

    Ok, jestem już po jeździe.
    Ciśnienie paliwa chyba ok.
    W pierwszym pliku są dane: obroty/ciśnienie paliwa/ciśnienie doładowania.

    W drugim jest to co mi nie pasuje: obroty/ciśnienie doładowania/ mierzona i docelowa masa powietrza.

    Zerknijcie proszę fachowym okiem

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar themim
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Krk
    Auto
    AR 145 1,9jtd 2000r
    Postów
    260

    Domyślnie

    Cytat Napisał MeeHowz Zobacz post
    max jakie uzyskałem to 1,76 (2,75) mbar - norma?
    nie normalne poniewaz ta 1 to aktualne cisnienie atmosferyczne... nasza turbina moze dmuchac max 1,3bara ale to po ostrych modyfikacjach... u mnie jest w najwiekszym momencie 1 bar
    Diagnostyka komputerowa, kasowanie błędów
    Sprzedam Alfe 145!

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar axel83
    Dołączył
    08 2009
    Auto
    Alfa Romeo
    Postów
    257

    Domyślnie

    Cytat Napisał MeeHowz Zobacz post
    Ok, jestem już po jeździe.
    Ciśnienie paliwa chyba ok.
    W pierwszym pliku są dane: obroty/ciśnienie paliwa/ciśnienie doładowania.

    W drugim jest to co mi nie pasuje: obroty/ciśnienie doładowania/ mierzona i docelowa masa powietrza.

    Zerknijcie proszę fachowym okiem

    Ciśnienie paliwa w normie. Turbo tez do 2 Barów podchodzi wiec na seryjny soft jest oki.
    Jaki masz numer sterownika ?

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar themim
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Krk
    Auto
    AR 145 1,9jtd 2000r
    Postów
    260

    Domyślnie

    Cytat Napisał axel83 Zobacz post
    Ciśnienie paliwa w normie. Turbo tez do 2 Barów podchodzi wiec na seryjny soft jest oki. Jaki masz numer sterownika ?
    nie ma takiej turbiny w 145 zeby dmuchala 2 Bary chyba ze od TIRa zalozysz... Tak jak mowilem 1 bar to cisnienie atmosferyczne wiec od wartosci podawanej przez czujnik trzeba je odjac...
    Diagnostyka komputerowa, kasowanie błędów
    Sprzedam Alfe 145!

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar axel83
    Dołączył
    08 2009
    Auto
    Alfa Romeo
    Postów
    257

    Domyślnie

    Cytat Napisał themim Zobacz post
    nie ma takiej turbiny w 145 zeby dmuchala 2 Bary chyba ze od TIRa zalozysz... Tak jak mowilem 1 bar to cisnienie atmosferyczne wiec od wartosci podawanej przez czujnik trzeba je odjac...
    Chodziło mi że suma ciśnienie się zgadza(atmosferyczne + doładowanie)
    Koledze przepływomierz zaniża ilość powietrza wiec pewnie do wymiany.

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar themim
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Krk
    Auto
    AR 145 1,9jtd 2000r
    Postów
    260

    Domyślnie

    MeeHowz zrob wykresy i wrzuc je tutaj... w temacie o mojej 145'tce znajdziesz moje wykresy mozemy je porownac
    Diagnostyka komputerowa, kasowanie błędów
    Sprzedam Alfe 145!

Podobne wątki

  1. Brak mocy powyżej 3000obr/min. TS 1.6 16V
    Utworzone przez manius2008 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-10-2012, 16:38
  2. Brak mocy powyżej 3 tys. obrotów
    Utworzone przez Deamian w dziale 156
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 16-10-2012, 21:54
  3. Brak mocy powyżej 5000 obr/min
    Utworzone przez bilard w dziale 166
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 09-04-2012, 10:34
  4. 3.0V6 brak mocy powyżej 4 tys. obr.
    Utworzone przez Lysy w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 24-11-2010, 12:01
  5. Brak mocy powyżej 4 tys ???
    Utworzone przez kawa320 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-05-2010, 17:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory