
Napisał
GrzesiekK.
Słuchaj skoro masz mikser więc zgodnie z wymogami prawa musisz mieć przy silniku na wtrysku PB instalację LPG z elektroniką LPG sterującą dawką na podstawie wskazań sondy, realizowane jest to krokowcem umieszczonym między reduktorem a mikserem na wężu LPG.
Instalacja tego typu działa w ten sposób:
- odpowiednio dobrany mikser wytwarza podciśnienie sterujące membraną II stopnia reduktora która otwiera zaworek, im obciążenie silnika większe więc i przepływ powietrza większy przez mikser tym to podciśnienie większe i więcej LPG reduktor podaje w dolot.
- elektronika LPG "obserwując" wskazania sondy lambda koryguje położenie krokowca w celu regulacji składu mieszanki
- jest jeszcze w reduktorze bypass wolnych obrotów ale nim sobie głowy nie zaprzątaj.
Jeśli pali auto dużo LPG na mikserze możliwości są następujące:
- uszkodzony reduktor lejący LPG jak mu się podoba
- zła regulacja
- uszkodzona sonda która np. leży cały czas na ubogo oszukując sterownik LPG, widzi on zbyt uboga mieszankę, otwiera krokowca na max. w celu wzbogacenia a że sonda nadal nie reaguje to pozostawia silnik krokowy regulacji LPG w tym położeniu i po prostu na darmo jest przelewane za bogatą mieszanką.
W układach LPG podciśnieniowych [na mikserze] przepływomierz nie ma wpływu na spalanie auta, gdyż w tym typie instalacji w żaden sposób nie jest brany pod uwagę czas wtrysku PB na skład mieszanki LPG.