dzieki bubu, dzis pod wieczor wrzuce wyniki
dzieki bubu, dzis pod wieczor wrzuce wyniki
Zgodnie z obietnicą pisze jak to ma byc nasadka. Na obie świece (małą i dużą) pasuje nasadka nr. 16 lub 5/8cala (taką własnie miałem). tak jak pisałem nie byłem pewien co do tej nasadki. Ale musi ona byc dosc długa, aby swieca do niej weszła cała (jest dosc długa) i przedłużka, bo swiece są głeboko schowane. Można sobie zakupic odpowiednią przedlużke do nasadki + plus klucz grzechotka, lub ja to zrobiłem w warunkach polowych tak długa nasadka, w miejsce gdzie wchodzi przedłużka wbiłem śrube M16 i zaspawałem (śruba miała ok. 180mm długosci) no i klucz 24 - też da rade i taniej wychodzi
kolega zaviaseq ma plusaale dziwi mnie fakt dlaczego NGK w katalogu podaje nr. klucza 17 do tych świec??? czyżby wkradł sie im tam błąd? Ale 17 też wykrecisz bo próbowałem i sie udało (może przez to że była nowa i jeszcze nie wyrobiona wchodziła dosc ciasno), ale w końcu znalazłem tak jak pisałem nasadke 5/8 i sobie poradziłem
![]()
Ostatnio edytowane przez majster ; 04-11-2010 o 10:58
a wiec tak...
skasowalem blad poduszki to najwazniejsze
a do rzeczy
program fiatecuscan pokazuje 0 bledow lecz nie moglem w nim znalezc tych parametrow ktore bubu mi podal
sciagnalem program alfadiag lecz tam mialem dwa czujniki tylko do wyboru wiec nie mialem jak zrobic pomiarow :/
czy da sie cos zrobic za pomoca programu fiatecuscan? cos zmierzyc aby bylo pomocne w zdiagnozowaniu problemu?
a skad wziac wersje z haslem? :>
a wiec udalo mi sie przeprowadzic testy
testy na postoju po nagrzaniu silnika
3.1 i 3.2 to te same wartosci w krotkim odstepie
na wykresie 2 ten peak to dotknelem lekko gazu
pozatym sprawdzilem w alfadiagu performance run i wyszlo z niego 13,5 sec 0-100 a wiec chociaz wiem ze nie wymyslilem sobie tego spadku mocy :/
wynik ten zrobiony z normalnego ruszenia i 100km/h na 3 biegu ale 13,5 to i tak zdecydowanie za duzo :/
czy ktos moze pomoc? poradzic?
zauwazylem cos dziwnego na wykresie nr 4 na drugim czujniku, brak wskazania i wartosc -89497,6 nie wiem czy tak powinno byc...
- witamy w klubie.
- analiza wykresów
- air flow trochę za duże.
- kąt wyprzedzenia zapłonu ok
- throttle valve angle ok
- sonda lambda ok
- status sondy lambda - dobija do zera v.
- mieszanka ok
- engine coolant temp , żle !!! , > 98 st C.
- nie ma ticku temperatury , czyli spadku z 98 na 8x stC.
- czyli coś z układem chłodzenia: pompa wodna, termostat, chłodnica zamulona, przerdzewiała.
- Addition Factor row 1 ( TRA ) duzy ujemny, czyli problem z MAF-em.
- ale w pierwszej kolejności musi być zlikwidowany problem z chłodzeniem.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
dzieki za analize
co do chlodzenia to wiem ze cos jest nie tak bo zapowietrza mi sie uklad i nie wiem jak odpowietrzyc..
czasami jest tak ze wzrasta do 100 C i musze odkrecic koreczek i wtedy tam zlatuje plyn i temp spada
termostat ostatnio wymienilem i caly plyn na nowy poniewaz sie zawiesil i nie bylo duzego obiegu i mialem temp 110+
po wymianie wrocilo do normy tylko czasami sie zapowietrza
a mysle ze temperatura nie ma zwiazku z moca silnika, moze sie myle...
nie napisalem ostatnio ze alfadiag tak jak fiatecuscan pokazuje ze nie mam zadnych bledow silnika wiec nie ma do czego sie podczepic :/
aha zapomnialem dodac ze zaczelem odczuwac ten spadek mocy mniej wiecej wtedy gdy mialem ten elastyczne element wydechu do wymiany... nie wiem czy to cos pomoze
Ostatnio edytowane przez Krzysiek156 ; 06-11-2010 o 23:28
jak znajde chwile to powalcze z tym ukladem chlodzenia zeby bylo jak byc powinno i zrobie ten wykres z tickiem temperatury
a poki co zastanawiam sie czy jest jakis sposob aby sprawdzic swiece? bo wydaje mi sie ze chyba czas bylby je wymienic i one moga byc przyczyna spadku mocy
druga sprawa to czy jest jakis sposob na sprawdzenie wariatora? poniewaz podczas odpalania na zimnym silniku przez 1-2 sec pracuje jak diesel, a czytalem ze wariator tez moze miec wplyw na moc silnika
aha i jeszcze jedna sprawa, moze warto zrobic reset parametrow adaptacyjnych? moze to pomoze z tym ujemnym TRA ? albo moze jeszcze jakies dodatkowe testy na MAF'a zrobic? ktos moze cos poradzic?
- wszystko można ale jest jeden warunek: samochód sprawny technicznie.
- czyli w twoim przypadku naprawić układ chłodzenia.
- testy MAF-a polegają na ciśnięciu pedału gazu do podłogi aż do odcięcia przez ECU.
- i tak dwa, trzy razy.
- co będzie jak masz układ chłodzenia do naprawy ?
- teraz zerowanie parametrów adaptacyjnych.
- po wykonaniu tego kroku nalezy zrobic adaptację silnika.
- adaptacja polega na uruchomieniu silnika na biegu jałowym i czekaniu na tick temperatury.
- a jego nie będzie.
- adaptacja się nie zrobi.
- sprawdzenie wariatora jest proste, w miarę
- przygotowujemy jakies kable aby podłaczyć bezpośrednio wariator do akumulatora.
- nagrzewamy silnik ( wentylator II biegu ma sie włączyc kolejne dwa razy -- i chyba się u ciebie nie włączy !! ) i teraz podajemy napięcie na wariator.
- silnik zaczyna pracę z takim dziwnym odgłosem, jakby pracował przeciązony.
- wtedy wiemy że wariator działa.
- ja zwykle wczesniej jeszcze robie czyszczenie zaworka wariatora i tych kanałów olejowych , na ile to możliwe.
- podczas testów oscyloskopem widać na wykresach zakres działania wariatora i zmianę kąta zapłonu.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm