Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 40

Temat: Posiadacz alfy od 5 miesięcy. Kilka niepokojących rzeczy. Pytanie.

  1. #21
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Ostrów Wielkopolski
    Auto
    Seat Leon FR
    Postów
    618

    Domyślnie

    ja od zapalenia się rezerwy wlewając za 50 zł robię max do 180-186 km zależy jakie odcinki, styl jazdy, ogólnie do pracy ok 12-14 km i z powrotem do domu, jakieś zakupy, korki. Mi się też wydaję że dużo chlapie moje 16v albo jestem przeczulony. Wszystko mam sprawne.

    Tankuję tylko Na Statoilu Diesla Gold więc wchodzi go mniej niż zwykłej ropy.

  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kolin Zobacz post
    ja od zapalenia się rezerwy wlewając za 50 zł robię max do 180-186 km zależy jakie odcinki, styl jazdy, ogólnie do pracy ok 12-14 km i z powrotem do domu, jakieś zakupy, korki. Mi się też wydaję że dużo chlapie moje 16v albo jestem przeczulony. Wszystko mam sprawne.

    Tankuję tylko Na Statoilu Diesla Gold więc wchodzi go mniej niż zwykłej ropy.
    50zł wydane na paliwo premium to minimum 10 litrów, a nawet 11.
    Na jedenastu litrach pokonujesz 180 km czyli średnie wychodzi w granicach 6litrów/100km - to jest dużo Twoim zdaniem jak na 140/150 koni?

  3. #23
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fiejtekt
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    147 1.9 JTD 2002r
    Postów
    293

    Domyślnie

    No ja za 50 zł to robie około 120 km w wawie nie zawsze w korkach jazda różnie do pracy i sklepu normalne użytkowanie także kolego załamałes mnie tymi 180 km

  4. #24
    olek-147
    Gość

    Domyślnie

    Witam na przyszły tydzień jestem umówiony do mechanika więc może sprawa się wyjaśni, już wiem na pewno że termostat jest sprawny, co do spalania to dzisiaj 9,6 litra weszło znowu także nie jest dobrze.

    Sam osobiście podejrzewam że mam zasyfiony układ dolotowy, i nie wiem czy przypadkiem któraś z podkładek na wtryskach nie pękła lub jest delikatnie nie szczelna, dzisiaj sie wsłuchałem i słyszę takie jakby delikatne sy sy no takie syczenie, pamiętam że u kumpla coś takiego kiedyś było w dieslu, a co jeszcze jest walnięte to się okaże w praniu...

    Najprościej to sprawdzić to chyba zdjąć pokrywę i troszeczkę wody nalać i zobaczyć czy bąbelki czy coś takiego hm ? co myślicie?

    Odnośnie układu dolotowego czy mogę jakoś to też sprawdzić czy jest zapchany/ zasyfiony?

    Pozdrawiam i dzięki.

  5. #25
    olek-147
    Gość

    Domyślnie

    Podbijam.

  6. #26
    Użytkownik Romeo Avatar Gopcio
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9 JTD 115KM 2002r
    Postów
    841

    Domyślnie

    to ciekawe z tym spalaniem i braniem oleju ja kupilem mojego JTD i balem sie ze bierrze olej bo kupcil dosc mocno, ale jednak nie, zaczelo mi ubywac plynu chlodzacego, pierwsza mysl uszczelka dolalem 1-2 L niepamietam dokladnie, przestalo ubywac zrobilem 4 tys i jest ok wczesniej co 2 tys musialem dolac od min do max, wyczyscilem przeplywke auto przestalo tak bardzo kopcic, niewiem czy to bylo przyczyna, nie poruszam sie ALFA emerytalnie raczej turbinka dostaje na każdym biegu 2,5 do 3 tys/obr, spalanie miasto 100% 7L, Trasa 70% reszta miasto, 6,5L, jak sprawdzalem ile pali najmniej 5,5L mniej nie umiem, musze kiedys na tempo spróbować, przebieg 180 Tys, i dziwnie gwizda turbina :/
    Ostatnio edytowane przez Gopcio ; 05-11-2010 o 20:12
    Było AR 145 Boxer 1,6 ---> Blu Inca AR 147 JTD 1,9 115KM +

  7. #27
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Gdyby pękła któraś podkładka to przy przegazowywaniu powinny być widoczne spaliny wydobywające się spod wtrysku. Wyposaż się w FES'a i kabel diagnostyczny. Zrób logi i będziemy coś radzić. Chyba, że rzeczywiście do pacy jedziesz 2km w jedną stronę. Zmienna geometria turbiny funkcjonuje?

  8. #28
    olek-147
    Gość

    Domyślnie

    Witam.

    Zmienna geometria działa.

    Dzisiaj mając wolną chwilę odkręciłem pokrywę silnika podkładki pod wtryskami wyglądają ok. Odkręciłem przepustnice, zajrzałem do środka i tego oleju wydaje mi się że nie ma w nadmiarze, w środku wiadomo jest brudna ale jak dla mnie jest ok tylko teraz pytanie skąd cieknie olej? Nie wiem może podczas jazdy jakoś więcej się tego zbiera a później ten olej by jakoś spływał po zgaszeniu silnika? ale nie wydaje mi się bo rura by była mimo to dosadnie uwalona olejem..

    Zrobiłem zdjęcia miejsc w których jest olej myślę że teraz będzie łatwiej dojść do jakiegoś wniosku.

    http://www.image-share.com/ijpg-421-122.html

    http://www.image-share.com/ijpg-421-125.html

    http://www.image-share.com/ijpg-421-123.html - na rurce i obok.

    http://www.image-share.com/ijpg-421-124.html

    http://www.image-share.com/ijpg-421-126.html - wokół tej śruby, mało ale jest.

    http://www.image-share.com/ijpg-421-132.html - na odmie.

    i na koniec film z pracą silnika może coś usłyszycie dziwnego,

    http://www.youtube.com/watch?v=FYRc-XeiVBE


    Pozdrawiam i dzięki wielkie za pomoc.
    Ostatnio edytowane przez olek-147 ; 06-11-2010 o 15:19

  9. #29
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    przez oring w tym całym ustrojstwie z klapą tłumiącą nic groźnego

  10. #30
    olek-147
    Gość

    Domyślnie

    Czyli ten oring do wymiany tak? jak myślisz jakie koszta?

    A z pracą silnika na filmiku wszystko ok? Szkoda ze nie mialem osoby która mogła by ją przegazować.

Podobne wątki

  1. Kilka rzeczy do AR 155 2.0 16v
    Utworzone przez pawel9116 w dziale Sprzedam części
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 15-05-2012, 12:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory