Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 46

Temat: [156] 2.0 TS spadek mocy

  1. #21
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Krzysiek156
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Elbląg
    Auto
    156 2.0 TS 155km 2000 rok
    Postów
    137

    Domyślnie

    dzieki bubu, dzis pod wieczor wrzuce wyniki

  2. #22
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Zgodnie z obietnicą pisze jak to ma byc nasadka. Na obie świece (małą i dużą) pasuje nasadka nr. 16 lub 5/8cala (taką własnie miałem). tak jak pisałem nie byłem pewien co do tej nasadki. Ale musi ona byc dosc długa, aby swieca do niej weszła cała (jest dosc długa) i przedłużka, bo swiece są głeboko schowane. Można sobie zakupic odpowiednią przedlużke do nasadki + plus klucz grzechotka, lub ja to zrobiłem w warunkach polowych tak długa nasadka, w miejsce gdzie wchodzi przedłużka wbiłem śrube M16 i zaspawałem (śruba miała ok. 180mm długosci) no i klucz 24 - też da rade i taniej wychodzi

    kolega zaviaseq ma plusa ale dziwi mnie fakt dlaczego NGK w katalogu podaje nr. klucza 17 do tych świec??? czyżby wkradł sie im tam błąd? Ale 17 też wykrecisz bo próbowałem i sie udało (może przez to że była nowa i jeszcze nie wyrobiona wchodziła dosc ciasno), ale w końcu znalazłem tak jak pisałem nasadke 5/8 i sobie poradziłem
    Ostatnio edytowane przez majster ; 04-11-2010 o 10:58

  3. #23
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Krzysiek156
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Elbląg
    Auto
    156 2.0 TS 155km 2000 rok
    Postów
    137

    Domyślnie

    a wiec tak...

    skasowalem blad poduszki to najwazniejsze

    a do rzeczy

    program fiatecuscan pokazuje 0 bledow lecz nie moglem w nim znalezc tych parametrow ktore bubu mi podal

    sciagnalem program alfadiag lecz tam mialem dwa czujniki tylko do wyboru wiec nie mialem jak zrobic pomiarow :/

    czy da sie cos zrobic za pomoca programu fiatecuscan? cos zmierzyc aby bylo pomocne w zdiagnozowaniu problemu?

  4. #24
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    tylko AlfaDiag
    prawdopodobnie masz wersje bez hasła i mniej opcji

  5. #25
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Krzysiek156
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Elbląg
    Auto
    156 2.0 TS 155km 2000 rok
    Postów
    137

    Domyślnie

    a skad wziac wersje z haslem? :>

  6. #26
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Krzysiek156
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Elbląg
    Auto
    156 2.0 TS 155km 2000 rok
    Postów
    137

    Domyślnie

    a wiec udalo mi sie przeprowadzic testy

    testy na postoju po nagrzaniu silnika

    3.1 i 3.2 to te same wartosci w krotkim odstepie

    na wykresie 2 ten peak to dotknelem lekko gazu

    pozatym sprawdzilem w alfadiagu performance run i wyszlo z niego 13,5 sec 0-100 a wiec chociaz wiem ze nie wymyslilem sobie tego spadku mocy :/

    wynik ten zrobiony z normalnego ruszenia i 100km/h na 3 biegu ale 13,5 to i tak zdecydowanie za duzo :/

    czy ktos moze pomoc? poradzic?

    zauwazylem cos dziwnego na wykresie nr 4 na drugim czujniku, brak wskazania i wartosc -89497,6 nie wiem czy tak powinno byc...

  7. #27
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - witamy w klubie.
    - analiza wykresów
    - air flow trochę za duże.
    - kąt wyprzedzenia zapłonu ok
    - throttle valve angle ok
    - sonda lambda ok
    - status sondy lambda - dobija do zera v.
    - mieszanka ok
    - engine coolant temp , żle !!! , > 98 st C.
    - nie ma ticku temperatury , czyli spadku z 98 na 8x stC.
    - czyli coś z układem chłodzenia: pompa wodna, termostat, chłodnica zamulona, przerdzewiała.
    - Addition Factor row 1 ( TRA ) duzy ujemny, czyli problem z MAF-em.
    - ale w pierwszej kolejności musi być zlikwidowany problem z chłodzeniem.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #28
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Krzysiek156
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Elbląg
    Auto
    156 2.0 TS 155km 2000 rok
    Postów
    137

    Domyślnie

    dzieki za analize

    co do chlodzenia to wiem ze cos jest nie tak bo zapowietrza mi sie uklad i nie wiem jak odpowietrzyc..

    czasami jest tak ze wzrasta do 100 C i musze odkrecic koreczek i wtedy tam zlatuje plyn i temp spada

    termostat ostatnio wymienilem i caly plyn na nowy poniewaz sie zawiesil i nie bylo duzego obiegu i mialem temp 110+

    po wymianie wrocilo do normy tylko czasami sie zapowietrza

    a mysle ze temperatura nie ma zwiazku z moca silnika, moze sie myle...

    nie napisalem ostatnio ze alfadiag tak jak fiatecuscan pokazuje ze nie mam zadnych bledow silnika wiec nie ma do czego sie podczepic :/

    aha zapomnialem dodac ze zaczelem odczuwac ten spadek mocy mniej wiecej wtedy gdy mialem ten elastyczne element wydechu do wymiany... nie wiem czy to cos pomoze
    Ostatnio edytowane przez Krzysiek156 ; 06-11-2010 o 23:28

  9. #29
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Krzysiek156
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Elbląg
    Auto
    156 2.0 TS 155km 2000 rok
    Postów
    137

    Domyślnie

    jak znajde chwile to powalcze z tym ukladem chlodzenia zeby bylo jak byc powinno i zrobie ten wykres z tickiem temperatury

    a poki co zastanawiam sie czy jest jakis sposob aby sprawdzic swiece? bo wydaje mi sie ze chyba czas bylby je wymienic i one moga byc przyczyna spadku mocy

    druga sprawa to czy jest jakis sposob na sprawdzenie wariatora? poniewaz podczas odpalania na zimnym silniku przez 1-2 sec pracuje jak diesel, a czytalem ze wariator tez moze miec wplyw na moc silnika

    aha i jeszcze jedna sprawa, moze warto zrobic reset parametrow adaptacyjnych? moze to pomoze z tym ujemnym TRA ? albo moze jeszcze jakies dodatkowe testy na MAF'a zrobic? ktos moze cos poradzic?

  10. #30
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - wszystko można ale jest jeden warunek: samochód sprawny technicznie.
    - czyli w twoim przypadku naprawić układ chłodzenia.
    - testy MAF-a polegają na ciśnięciu pedału gazu do podłogi aż do odcięcia przez ECU.
    - i tak dwa, trzy razy.
    - co będzie jak masz układ chłodzenia do naprawy ?
    - teraz zerowanie parametrów adaptacyjnych.
    - po wykonaniu tego kroku nalezy zrobic adaptację silnika.
    - adaptacja polega na uruchomieniu silnika na biegu jałowym i czekaniu na tick temperatury.
    - a jego nie będzie.
    - adaptacja się nie zrobi.
    - sprawdzenie wariatora jest proste, w miarę
    - przygotowujemy jakies kable aby podłaczyć bezpośrednio wariator do akumulatora.
    - nagrzewamy silnik ( wentylator II biegu ma sie włączyc kolejne dwa razy -- i chyba się u ciebie nie włączy !! ) i teraz podajemy napięcie na wariator.
    - silnik zaczyna pracę z takim dziwnym odgłosem, jakby pracował przeciązony.
    - wtedy wiemy że wariator działa.
    - ja zwykle wczesniej jeszcze robie czyszczenie zaworka wariatora i tych kanałów olejowych , na ile to możliwe.
    - podczas testów oscyloskopem widać na wykresach zakres działania wariatora i zmianę kąta zapłonu.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Spadek mocy
    Utworzone przez Dziarka83 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-09-2013, 19:08
  2. spadek mocy
    Utworzone przez PLASTICZ w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-05-2012, 11:26
  3. 1.9 JTD spadek mocy
    Utworzone przez M A R I O w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 20-11-2011, 11:17
  4. [146] Spadek mocy jtd
    Utworzone przez zhyperpl w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 14-08-2010, 09:32
  5. [145] spadek mocy
    Utworzone przez gump3334 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-04-2010, 12:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory