jak w temacie- czy lejecie tylko i wyłącznie paraflu czy można z powodzeniem zastąpić go jakimś innym płynem do chłodnic, jeżeli tak to jakim ?
aha- i z tego co wiem to wchodzi ponad 6 litrów- tak?
jak w temacie- czy lejecie tylko i wyłącznie paraflu czy można z powodzeniem zastąpić go jakimś innym płynem do chłodnic, jeżeli tak to jakim ?
aha- i z tego co wiem to wchodzi ponad 6 litrów- tak?
Petrygo jest też dobry , (podobno)
ale nie chodzi mi o "podobno" tylko coś sprawdzonego
No podobno - ja jezdze na Petrygo i na razie nic podejrzanego sie nie dzieje.Petrygo jest też dobry , (podobno)
no i to jest konkret.
dziex
Petrygo lub borygo spełnia takie same normy jak płyny zachodnie i takie same ma właściwości.Tak samo jest z olejami z polskich rafinerii.Niższa cena wynika z tąd że w Polsce jest tansza siła robocza. Ja wlałem do silnika lotos syntetic 5w/40, do chłodnicy borygo eco, do skrzyni hipol semisyntetic 75w/90. Wszystkie te produkty są lepsze jakościowo niż te, które były zalecane przez producenta i sporo tansze od zachodnich.
Ciekawe tylko, że to przeźroczyste "coś" co mam, w/g takiego śmiesznego wskaźnika pokazuje temp. krzepnięcia -35 stopni, a nowe Borygo ALU Formula kupione w markecie Auchuan pokazuje -30 stopni.
Albo przyrządzik oszukujealbo Auchuan miesza coś.
W każdym razie i tak chyba zaleje bo nie dostanę nigdzie już tej przeźroczki, na forum piszą że wycofali bo nie spełniało jakichśtam wymogów a borygo jest wszędzie w razie czego na dolewkę.
Mozliwe ze i tu trafiają się podróbki. Co do borygo to temp krzepnięcia jest -35 i mnie poniższy opis przekonał w 100%:
Najbardziej zaawansowany technologicznie płyn do chłodnic, spełniający i przekraczający najwyższe wymagania producentów samochodowych na świecie. Całkowicie nowa technologia i rygorystyczne przestrzeganie surowych norm jakościowych na wszystkich etapach produkcji sprawiają, że nowy płyn chłodniczy Borygo Alu Formuła, produkowany w oparciu o glikol etylenowy jest liderem w swojej kategorii.
Aluminium i jego stopy to materiały coraz częściej stosowane w budowie silników i układów chłodzenia. Nowe Borygo Alu Formuła zapewnia doskonałą ochronę tych urządzeń przed korozją, przegrzewaniem i zamarzaniem. Nawet wyjątkowo trudne warunki eksploatacji nie obniżają zdolności tego płynu do pełnej ochrony silnika.
Płyn spełnia również wymagania bardzo surowej amerykańskiej normy ASTM D 4340, dotyczące pracy układu chłodzenia w ekstremalnie ciężkich warunkach. Tylko nieliczne płyny mogą się tym pochwalić. Płyn spełnia wymagania dla płynów niskokrzepnących do układów chłodzenia silników spalinowych określonych Polską Normą (PN-C-40007:2000). Posiada certyfikat na znak bezpieczeństwa B/15/8/00.
A dlaczego nie pasuje ci paraflu? Ja kiedyś w maryśce miałem zalany płyn shella i był o.k.
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
" A dlaczego nie pasuje ci paraflu? " - cena