W najnowszym Auto Motor i Sport jest ciekawy test 3 kompaktów z silnikami 1.4 turbo - Golfa, Astry i co najważniejsze Giulietty MA170 KM.

Nazwa testu "Najwyższy Poziom" odnosi się do Alfy Romeo i przyznam że jak czytałem ten test to nie mogłem uwierzyć że znalazł się on w tej gazecie którą zawsze uważałem za "antywłoską".( Ostatnio przegrał w niej np. Fiat Bravo MA140KM z Focusem 1.6.)
Wprawdzie i tym razem zgodnie z niepisaną zasadą Golf wygrał ale jeśli wgłębimy się w artykuł to udało mu się to tylko dzięki kilku punktom za "Dopuszczalne obciążenie", "Ergonomię" i "siedzenia" ale w napędzie i właściwościach jezdnych Alfa rozbiła Golfa i to ze sporą przewagą

Okazało się że tak chwalony 1,4 TSI 160 KM nie ma szans z Multiair Alfy i to pod każdym względem

Alfa mniej spaliła i miała lepsze osiągi. Pisali, że silnik golfa zachowywał się podobnie jak Alfy ale w trybie "normal". W Dynamic Alfa jest dużo bardziej ostra i sportowa
Jeśli chodzi o prowadzenie to układ kierowniczy Alfy dostał najwięcej punktów, tak samo jak za właściwości jezdne. W końcu chłopaki się przyznali ze układ kierowniczy Golfa daje tylko dobre wyczucie drogi kiedy to Alfa "pod względem wrazeń z jazdy wjeżdza do ścisłej czołówki w klasie"

A oto jeszcze kilka cytatów z testu - "kabina Alfy - po prostu najlepsza w klasie" , "Na drogowych zajęciach z wuefu najlepsza okazuje się Alfa i to w każdej konkurencji" "Oto porządny, dopracowany i konkurencyjny kompakt Alfy".
Na koniec podam porównanie osiągów 1.4 tsi do 1.4 MA jakie wyszło im w teście - 0-100 km/h Golf - 8.4 s, Alfa - 7.9 s, elstyczność na 6tym biegu 80-120 km/h Golf 11.2s, Alfa 10.0 s. Astra z silnikiem 1.4 140 KM "wyciągneła" 10.1 s w przyśpieszeniu i 20s w elastyczności i ogólnie w całym teście była outsiderem

Pisali że Opel w zakrętach w porównaniu do Alfy to jak grubszy kolega z tej samej klasy- jakby nie próbował, po prostu nie ma szans

W końcu ktoś zrobił obiektywny test z udziałem naszej Giulietty, także polecam kupno ostatniego numeru i zapraszam do lektury
