Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 68

Temat: Napinacz alfa romeo 155 2,5 v6 12v

  1. #41
    Użytkownik Rowerzysta Avatar prezesjm
    Dołączył
    06 2006
    Mieszka w
    DANKOWICE
    Postów
    87

    Domyślnie

    I tak właśnie jest. Wpływa pod tłoczek i dźwiga go do góry.
    LANCIA KAPPA V6, Fiat CROMA 2.0, Fiat CROMA V6, RITMO 1,5 ie - 32V i 550 kM w sumie
    www.lanciapolska.org/forum - forum Lancii

  2. #42
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Zdecydowanie się nie zgadzam z teorią PREZESJM
    poza wstępnym napięciem paska przez sprężynę dodatkowo układ hydrauliczny tłumi drgania paska rozrządu i dodatkowo kasuje luzy wypracowanego paska rozrządu. Mozna wszystko wyczytać w internecie i nie jest prawdą że uszkodzony lub cieknący napinacz hydrauliczny nie ma żadnego negatywnego wpływu na pasek rozrządu. To co napisałeś jest odwrotnością prawidłowej pracy napinacza hydraulicznego. Napinacz hydrauliczny działa podobnie jak amortyzator dociskając koło auta do podłoża nie pozwaląjąc na utratę styku między kołem a podłożem
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 14-11-2010 o 18:30

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #43
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Prezesjm, z Twojego opisu wynika, że tego oleju to w ogóle mogłoby tam nie być, pasek cały czas napięty i jest ok. Jaka rolę by tam spełniał... poluźniał pasek?
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  4. #44
    Użytkownik Rowerzysta Avatar prezesjm
    Dołączył
    06 2006
    Mieszka w
    DANKOWICE
    Postów
    87

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Zdecydowanie się nie zgadzam z teorią PREZESJM
    poza wstępnym napięciem paska przez sprężynę dodatkowo układ hydrauliczny tłumi drgania paska rozrządu i dodatkowo kasuje luzy wypracowanego paska rozrządu. Mozna wszystko wyczytać w internecie i nie jest prawdą że uszkodzony lub cieknący napinacz hydrauliczny nie ma żadnego negatywnego wpływu na pasek rozrządu. To co napisałeś jest odwrotnością prawidłowej pracy napinacza hydraulicznego
    To chyba oczywiste że jest lepiej jak jest wszystko sprawne. Oczywiste jest że cieknący olej szczególnie po pasku to nie jest dobra sytuacja. Jak nikomu nie zakazuje kupienia sobie nowego napinacza i założenia go do auta. Ja także twierdzę że sprawny napinacz redukuje trzepotanie paska i wprowadza dodatkową kompensacje np temperaturową. Ciekaw jestem z która częścią moje teorii się nie zgadzasz, dziwnym trafem info o ustawieniu napinacza jest wprost z serwisówki więc pewnie durne włochy nie wiedzą co robią i zrobili źle silnik. Internet jest świetnym narzędziem , niestety maja do niego dostęp także ignoranci którzy wypisują wierutne bzdury.

    ---------- Post dodany o godzinie 18:41 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 18:37 ----------

    Cytat Napisał Majkel Zobacz post
    Prezesjm, z Twojego opisu wynika, że tego oleju to w ogóle mogłoby tam nie być, pasek cały czas napięty i jest ok. Jaka rolę by tam spełniał... poluźniał pasek?
    No to już chyba wcześniej napisałem. Czytacie całe posty ?
    Ludzie - przerobiłem tych silników całą furę, nawet na placu mam dwa własne auta z 12v pod maską więc litości - czy nawet rysunek wam nie pomaga. Myślenie ma przyszłość.
    LANCIA KAPPA V6, Fiat CROMA 2.0, Fiat CROMA V6, RITMO 1,5 ie - 32V i 550 kM w sumie
    www.lanciapolska.org/forum - forum Lancii

  5. #45
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał prezesjm Zobacz post
    No to już chyba wcześniej napisałem. Czytacie całe posty ?
    Ludzie - przerobiłem tych silników całą furę, nawet na placu mam dwa własne auta z 12v pod maską więc litości - czy nawet rysunek wam nie pomaga. Myślenie ma przyszłość.
    __________________
    Można mięc całą furę silników na placu ale mylną wiedzę na ich temat też. Starasz się korygować swój pierwszy niefortunny post .Wielu zna działanie amortyzatora zawieszenia to i pojmie zasadę działania napinacza hydraulicznego, myślę że i TY też

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #46
    Użytkownik Rowerzysta Avatar prezesjm
    Dołączył
    06 2006
    Mieszka w
    DANKOWICE
    Postów
    87

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Można mięc całą furę silników na placu ale mylną wiedzę na ich temat też. Starasz się korygować swój pierwszy niefortunny post .Wielu zna działanie amortyzatora zawieszenia to i pojmie zasadę działania napinacza hydraulicznego, myślę że i TY też
    Jaki znowu niefortunny post.
    Mądrej głowie dość dwie słowie.
    Dla mnie EOT.
    LANCIA KAPPA V6, Fiat CROMA 2.0, Fiat CROMA V6, RITMO 1,5 ie - 32V i 550 kM w sumie
    www.lanciapolska.org/forum - forum Lancii

  7. #47
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał prezesjm Zobacz post
    A tak na marginesie to napinacz hydrauliczny działa tak, że podczas pracy i zwiększania obrotów silnika pasek jest luzowany a nie dopinany ! Tak to już czasem jest, że prosta logika nie zawsze dobrze podpowiada. Największe obciążenie paska rozrządu jest podczas rozruchu i na biegu jałowym. Wtedy też ten napinacz najmocniej napina pasek. Przy wysokich obrotach obciążenie jest mniejsze i pasek jest luzowany. Paski najczęściej pękają właśnie podczas spokojnej jazdy, podczas rozruchu czy podczas pracy na biegu jałowym. Jazda z tym napinaczem z zaślepionym otworem niespecjalnie szkodzi rozrządowi i nie ma co panikować. Pasek jest tylko cały czas napinany z jednakową siłą czyli dokładnie tak jak w późniejszych napinaczach mechanicznych.
    __________________
    To co napisałeś uważasz za fortunne???

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #48
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Ten opis ,który wkleił prezes jest ok.
    Sam tak właśnie pasek wymieniałem.
    Jak regenerowałem napinacz to z moim mechanikiem zastanawialiśmy sie nad sposobem pracy i celem tej hydrauliki.
    Zwróćcie uwagę, przy gwałtownym dodaniu gazu siły tak działają ,że delikatnie luzują pasek.
    A na wolnych nierównomierność pracy silnika powoduje wibracje paska, szczególnie przy zimnym rozruchu wtedy wszystkie wtryski leją na raz.
    Także hydraulika co robi?
    Kasuje wibracje-prawda
    Kasuje luz na zimnym-prawda
    Luzuje przy wysokich obrotach -prawda
    Na wysokich obrotach praca silnika jest najbardziej idealna.
    Co prawda te luzowanie to nie są jakieś duże wartości ,może nawet dość marginalne ale jednak są.
    Myślę,że konstuktorzy to zjawisko potraktowali bardziej jako dodatkowy plus a nie cel sam w sobie.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  9. #49
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 155 2.5v6 Super 92r.
    Postów
    554

    Domyślnie

    Koledzy skoro ja i nie tylko ja wypisuję tu bzdury to kto w końcu ma rację bo temat nie wyjaśniony a chcę być na tyle mądrym w tym temacie żebym wiedział co mam pod maską ... żeby już nikt nie twierdził że wypisuję bzdury. Jak to w końcu jest z tym napinaczem???

  10. #50
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Najlepiej wymień na mechaniczny, ma dużo lepsze właściwości napinające bo w hydraulicznym napinaczu bez wspomożenia hydrauliką długo nie pojeżdzisz

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. napinacz, rolka napinająca pasek rozrzadu alfa 156 2,5
    Utworzone przez darcio w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-12-2015, 19:30
  2. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 09-12-2014, 22:03
  3. PILNE!!! Napinacz paska rozrządu Alfa 155 2,5 v6 !!!
    Utworzone przez Wołek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-01-2009, 06:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory