Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Temat: JTDm - odpalać po zgaśnięciu kontrolki grzania świec czy po zgaśnięciu wszystkich?

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar misiu_k
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    MiTo 1.4 TB 120KM
    Postów
    64

    Domyślnie

    Możesz czekać aż zgasną wszystkie kontrolki lub nie twój wybór. Problem pojawi się w momencie gdy będziesz miał słabszy akumulator i spróbujesz odpalić samochód gdy body będzie sprawdzał jakąś centralka wtedy w najlepszym wypadku pojawią się błędy a w najgorszym uszkodzisz wartą kilka setek centralkę Twój cyrk twoje małpy - sam osobiście też nie zawsze czekam na zgaszenie wszystkich kontrolek.

    ---------- Post dodany o godzinie 16:24 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 16:05 ----------

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    a to ciekawe, bo w instrukcji obsługi wyraznie pisze, aby odpalac po zgasnieciu kontrolki od swiec żarowych (mowa o jtd).
    W tej samej instrukcji obsługi jest napisane, iż można ustawić w menu język polski

  2. #12
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Kolego, nie wiem o jakiej instrukcji pisze ąle do 156 nic o polskim menu nie pisze... Pisze o silniku JTD!!!, Ty nie wiem czy nie myslisz o benzyniaku?

    Jak znajde polską instrukcje to Ci napisze co tam pisze odnosnie świec żarowych, ale pamietam co nieco. Uwaga!!! Silnik należy uruchamiac (dotyczy JTD) natychmiast po zgasnieciu kontrolki od swiec żarowych (spiralka)

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar 156X
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    była 156SW JTD jest 159SW 1,9 JTD 8V 2008r.
    Postów
    1,063

    Domyślnie

    dokładnie gaśnie spiralka i odpalasz, tak samo miałem w poprzednim dieslu - opel

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar misiu_k
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    MiTo 1.4 TB 120KM
    Postów
    64

    Domyślnie

    Dobrze macie rację ,a przy odrobinie waszego pecha ja zarobię na centralce air-bag

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzesk Zobacz post
    Jak jeszcze jeździłem Stilo to mądry pan z ASO w Bielsku mówił żeby odpalac jak zgasną wszystkie bo w tym czasie komp sprawdza wszystkie układy i potem często łapie błędy
    Szczególnie na słabym aku, spadek napięcia przy rozruchu kaszani testy. temat znany z GP

  6. #16
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Rocky147
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    147 JTD 8V 115 km
    Postów
    288

    Domyślnie

    Cytat Napisał metan Zobacz post
    Szczególnie na słabym aku, spadek napięcia przy rozruchu kaszani testy
    W instrukcji piszą o odpalaniu w momencie gaśnięcia spiralki świec żarowych. To logiczne gdyż wtedy komora spalania jest porostu maksymalnie rozgrzana, co znacznie ułatwia rozruch w bardzo chłodne dni. Niestety odpalanie przed zakończeniem sprawdzania poszczególnych centralek(przed wygaszeniem wszystkich kontrolek) może powodować nieoczekiwane błędy (znam z autopsji). Wbrew pewnym opiniom odpalanie silnika po zgaśnięciu wszystkich kontrolek nie ma kompletnie żadnego skutku ubocznego dla świec żarowych itp. dlatego ja prawie zawsze czekam aż wszystkie kontrolki zgasną i wtedy odpalam, no chyba ,że temperatura zewnętrza spada sporo poniżej zera to wtedy odpalam zaraz po gaśnięciu spiralki aby nie powodować zbytniego spadku temperatury w komorze spalania. Zresztą na własne oczy widziałem, jak w temp. -21 st. odpalił 2,4 jtd z uszkodzonymi wszystkimi świecami żarowymi

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maciek_czer
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    AR 75 1.8IE
    Postów
    404

    Domyślnie

    Odpala się zaraz po zgaśnięciu spiralki, żeby nie schłodziły się świece które, na czas rozruchu są i tak wyłączone (po rozruchu włączają się jeszcze). Na słabym akumulatorze autotest łapie błędy, ale to nie jest wina tego, że odpalasz po zgaśnięciu spiralki, tylko słabego akumulatora.

Podobne wątki

  1. [159] Mruganie kontrolki świec żarowch, komunikat podgrzewanie świec nie dostępne
    Utworzone przez doxspied w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-12-2014, 21:40
  2. [159] Kontrolka grzania świec.
    Utworzone przez patryk94r w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 22-04-2014, 09:41
  3. brak grzania świec
    Utworzone przez bravo5 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 27-09-2012, 20:35
  4. Przekaźnik grzania świec
    Utworzone przez pawlitoooo w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-01-2009, 10:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory