Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 29

Temat: Brak mocy, kopci.

  1. #11
    Wojtas
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzybek_bgi Zobacz post
    Świst w 99% przypadków pochodzi od nieszczelności. Wtedy diesel gorzej się zbiera, więcej pali, kopci i gwiżdże więc zacznij od sprawdzenia szczelności całego dolotu. Jeżeli nieszczelność masz przed turbo to lepiej zrób szybko bo to mu szkodzi, natomiast jeśli za turbo to nie ma na nie większego wpływu bo jak coś złapie to poleci do komór spalania co nota bene jest znowu niezdrowe dla silnika.
    99% od nieszczelności ? a jak wpływa na to przestawiony rozrząd?

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Od przestawionego rozrządu nie będzie świszczeć bo ten dźwięk pochodzi z dolotu. Te 99% procent to nie dosłownie, ale generalnie świst to dwie sprawy - nieszczelny dolot lub walnięta turbina. Turbinę masz zregenerowaną więc zostaje Ci to pierwsze.
    Ostatnio edytowane przez kasztelan ; 17-11-2010 o 21:55

  3. #13
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzybek_bgi Zobacz post
    Od przestawionego rozrządu nie będzie świszczeć bo ten dźwięk pochodzi z dolotu.
    A załóż się że świst, dziwne odgłosy turbiny -brak mocy,kopcenie na czarno to jak najbardziej może być od przestawionego rozrządu gdzie paliwo spala się na turbinie a nie w komorze spalania. Może to byc zły skład mieszanki czyli przepływka, nieszczelny dolot dawał by w całym zakresie obrotów brak mocy
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 18-11-2010 o 19:16

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #14
    Wojtas
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za informację. Po weekendzie wybiorę się do mechanika i przekaże mu te wskazówki.

    Co to tego "gwizdu" pojawiającego się ok 2,8 - 3 tys. obr to po wciśnięciu pedału gazu w podłogę potrafi on zniknąć na 4 tys. obr. lub jest on mniej słyszalny.
    Następie turbo się zazwyczaj odcina i przekroczenie 3,5 tys. obr jest niemożliwe. Na dłuższych trasach zauważyłem przed regeneracją, że auto po pokonaniu iluś tam km. jakby wolniej przyśpieszało.
    Czy przestawiony rozrząd mógł spowodować uszkodzenie turbiny ?

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar abir1
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo GT
    Postów
    80

    Domyślnie

    Może problem sprawia taką sympatyczna czarna puszka (kolektor nr 60656533) znajdująca się między filtrem powietrza i turbiną? Umieszczona jest bardzo nisko przez co jest wyjątkowo narażona na uszkodzenia mechaniczne. U mnie w/w kolektor był całkowicie urwany czego objawem był kompletny brak mocy (wrażenie braku turbo). Zapewne w zależności od stopnia uszkodzenia/nieszczelności efekty mogą być różne Tak czy inaczej warto to sprawdzić przed bardziej kosztownymi naprawami. Powodzenia!

  6. #16
    Wojtas
    Gość

    Domyślnie

    Z ciekawości zaglądnąłem z aparatem pod podwozie :]






    Czyżby problem "świstu" został rozwiązany ?
    Ile kosztuje ten kolektor ?

  7. #17
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 155 2.5v6 Super 92r.
    Postów
    554

    Domyślnie

    Zmień mechanika na mechanika a nie na partacza... bo z innymi awariami też będziesz się bujał aż sam dojdziesz co jest nie tak............ Powiedz mu niech taczki naprawia

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar abir1
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo GT
    Postów
    80

    Domyślnie

    Znajomy widok Dobrze, że to ten problem bo naprawa jest wyjątkowo prosta i efektywna. Jeśli chcesz możesz oczywiście wymienić element na nowy, komplet z mocowaniami w ASO to koszt ~ 200 PLN, z drugiej ręki praktycznie niedostępne. Jednak zastanów się czy nie jest to marnowanie czasu i pieniędzy - jedna wystająca studzienka i powrót do punktu wyjścia.

    Alternatywnym rozwiązaniem, które osobiście zastosowałem jest po prostu zaślepienie otworu wlotowego do puszki (zaznaczyłem na zdjęciu). W tym celu podciąłem plastikową przegrodę a następnie użyłem odpowiedniego kalibru korka od popularnego płynu do czyszczenia powierzchni płaskich wklejonego na silikon. Puszkę w miarę łatwo zdemonotować, trzyma się na jednym cybancie, do którego jest w miarę niezły dostęp z komory silnika.

    Zapytasz czy brak kolektora wpływa na osiągi - nie sądzę, w pierwszych wersjach JTD zamiast niego była normalna rura. Z informacji, które wykopałem jego obecność przyczynia się wyłącznie do znacznego wyciszenia pracy silnika.

    To tyle, powodzenia w naprawie. Pisz gdybyś potrzebował dodatkowych informacji.


  9. #19
    Wojtas
    Gość

    Domyślnie

    Problemów ciąg dalszy.

    Zgodnie ze wskazówkami zaślepiłem tą dziurę za pomocą taśmy i małego plastikowego pojemnika. Świst zniknął, aleee turbo dalej się zacina tzn. jak wcześniej działo to się po przekroczeniu 3,5 tys. tak teraz jadąc przekraczam 2 tys. obr. nagle auto gwałtownie przyśpiesza po czym muli, znowu dostaje mocy i muli znowu i znów przekroczenie 3,5 tys. staje się niemożliwe. Odpiąłem przepływkę i się przejechałem, nie sądzę by bez niej przyśpieszało auto lepiej czy też gorzej.. przyśpiesza na pewno tak jak z przepływką podpiętą gdy nie możliwe jest przekroczenie 3,5 tys.
    Dodam też, że IC nosi na sobie ślady oleju. Od czego zacząć ?

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar abir1
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo GT
    Postów
    80

    Domyślnie

    O ile pamięć mnie nie zawodzi po zaślepieniu ziejącej dziury zrobiłem jeszcze reset komputera i trochę pojeździłem, żeby zaadaptował się do nowej ilości powietrza. Nie zaszkodzi spróbować, tylko pamiętaj, żeby wcześniej podłączyć przepływomierz z powrotem

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy, kopci... 2.4 JTDM
    Utworzone przez wujek_stunt w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 30-07-2018, 20:51
  2. [159] Brak mocy, strasznie kopci...
    Utworzone przez raper195d w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 64
    Ostatni post / autor: 04-11-2015, 14:25
  3. brak mocy i kopci na czarno
    Utworzone przez tomyy w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 30-12-2012, 10:23
  4. JTD - brak mocy i kopci ;-(
    Utworzone przez dragon7 w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 26-09-2011, 08:08
  5. [145] 1.6 Boxer kopci i brak mocy
    Utworzone przez arkadio666 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 31-10-2009, 18:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory