Giulietta QV mało pali szybko jeździ
Giulietta QV mało pali szybko jeździ
Mogę się wypowiedzieć tylko na temat Giulietty 1.4 120 i 1.4 170
Suche dane mówią że jest duża różnica 50PS , w rzeczywistości jest troszkę mniej wyczuwalna a biorąc pod uwagę że jak sam wspominasz nie jesteś rajdowcem dopłata 7000PLN do silnika 1.4 MTB nie ma sensu i lepiej zainwestować np. w pakiet Sport lub Premium .
Ważne przy zakupie nowego samochodu jest też to żeby ten nowy miał tyle samo lub troszkę więcej mocy od dotychczasowego .
W dużym stopniu wpłynie to pozytywnie na szybkie wyczucie i poznanie samochodu , no i nie rozczaruje cię jego słaba moc .
A podziel sie prosze małymi statystkami
Odnosnie wyboru silnika to do Giulietty 120KM tez wystarczy (mam Bravo z TJetem o tej mocy), da sie plynnie wyprzedzac w trasie bez narazania zycia, a w miescie rowniez mozna dynamicznie zmieniac pasy i przeciskac sie w ruchu miejskim. Ale wiadomo, ze w miare jedzenia apetyt rosnie... zatem moze nie isc na kompromisy i od razu wziac wersje 170-konną
W mojej 147 105KM to zdecydowanie za mało. Zamiast 170KM wystarczyłoby mi jakieś 150, no ale takiej wersji nie ma.
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Zgadzam się z tobą 105PS w 147 jest mało bo też ją jeszcze mam http://otomoto.pl/alfa-romeo-147-bez...C16148280.html
Ale silnik w Julce jest uturbiony to jest inna bajka i nie liczy się tu mocy tylko moment obrotowy bo to on daje dynamikę silnikowi .
Dla porównania 147 2.0 ma 150PS i 180/3800[Nm – obr./min] gdzie Julka 1.4 120 ma 206/1750 [Nm – obr./min] mam nadzieje że zrozumieliście o co mi chodzi .
Czyli tak na dobrą sprawę ten silnik 120 konny ma lepszą dynamikę niż stary 2.0/150 i tak jest bo rozmawiałem przed zakupem mojej Julki z gościem z salonu i on właśnie porównał te dwa silniki .
A dowód jest prosty oba te silniki mają przyspieszenie do setki 9,4s
Ostatnio edytowane przez TOM & JULIA ; 19-11-2010 o 20:28
Za tanio sprzedajesz - psujesz rynek .
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Do mito wkładali 155 KM czyli to samo co w 170 (turbina ze zmienną geometrią) bez multiair. Później 155 KM też znikło podobnie jak 120 KM (turbo ponoć ze stałą geometrią). Zamiast tego jest 135 MA. Szkoda bo 155 byłoby optimum (wykres momentu też fajniejszy-bardziej płaski od 120 KM) i silnik prostszy od 170 KM (co do MA jednak jestem ciut sceptyczny w aspekcie pogwarancyjnego serwisu).
---------- Post dodany o godzinie 22:20 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 22:17 ----------
Wielu rozumie co daje turbina a wielu nadal będzie osiągami porównywać doładowane diesle i wolnossące benzyny z korzyścia dla tych pierwszych.
Ostatnio edytowane przez metan ; 19-11-2010 o 22:25
Ja uważam, że silnik w samochodzie to podstawa Mocy nigdy za dużo. Jeśli mamy mocniejszy samochód to czujemy się bezpieczniej przy wyprzedzaniu i mamy wiekszą przyjemność z jazdy. Niestety, musimy za to więcej zapłacic za samochód i przy dystrybutorze
Silnik 1.4 TB 120 KM to bardzo udany silnik. Jest dynamiczny i elastyczny. Ma tylko jedną wadę, spala sporo paliwa jak na swoją moc, w Bravo podobno spala podobne ilości co 1.4 TB 150KM.
Różnica w osiągach papierowa między 120TB a MA170 KM jest ogromna. Niecałe 2 s w przyśpieszeniu to przepaść, podobie jest w elastyczności. Jeździłem Giuliettą MA170KM, kiedyś miałem okazję prowadzić Mito TB120KM. W odczuciać faktycznie wydaje się, że różnica jest mniejsza w osiągach niż w papierach ale wg mnie wynika to z jednego faktu - Multiair jest po prostu elastyczniejszy i płynniej rozwija moc niż T-Jet który bardziej szarpie, dzięki czemu wydaje się, że dobrze ciągnie W rzeczywistości MA170KM jest naprawdę dużo szybsza, wystarczy popatrzeć co dzieje się u niej na prędkościomierzu jak się mocniej przyciśnie gaz Sprzdawca z którym prowadziłem Alfę Giuliettę określił to tak, że T-Jet "mniej kulturalnie rozwija moc" i coś w tym jest.
Podsumowując,TB 120 KM warto kupić tylko wtedy jak chcemy podstawową wersję i po prostu nie stać nas na mocniejszą wersję. Jeśli stoimy przed wyborem dobrania wyposarzenia to zdecydowanie lepiej zamiast np. któregoś z pakietów wybrać mocniejszy i nowocześniejszy silnik który zapewni naszej Giulietcie osiągi samochodu sportowego (nie gorsze od Megane Cuope 2.0 180 KM, czy Scirocco 1.4 TSI
Jako bonus będzie dodatkowo mniej palił i powoli dopłata do niego zacznie nam się zwracać Będziemy mieli szybszy samochód i bedziemy oszczędzać przy dystrybutorze, typowy wyjątek od reguły
Właśnie, święte słowa, mocy nigdy za dużo. I szczerze mówiąc wydaje mi się, że ten 1.4 170 KM wcale nie jest jakoś specjalnie elastyczny, choć tu wszystko jest względne, ja akurat się przesiadam z 1.8 TSI, gdzie mam maksymalny moment od 1500 obrotów i wydaje mi się, że tego mi będzie brakować. Ale Giulietta jest piękna, to jej mogę to i owo wybaczyć.
I tu moje pytanie jak w temacie - czy ktoś widział wykres przebiegu momentu obrotowego silnika 1.4 170 koni?
PS. Co prawda się już witałem wcześniej, ale wtedy jeszcze nie było specjalnego działu Mito / Giulietta - a zatem - dzieńdober wszystkim! No i za dwa tygodnie będzie nowa Julka na forum, już do mnie jedzie.