Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Zalany silnik 2.0 TS

  1. #1
    dududs
    Gość

    Domyślnie Zalany silnik 2.0 TS

    Witam. Niestety powódź dopadła i mnie. Zalało mi silnik podczas jazdy przez rzeczkę płynącą przez ulicę. Silnik zdechł i teraz jest problem bo nawet
    nie chce okręcić wałem. Z cylindrów i kolektora wylałem z butelkę wody, po czym raz zakręcił wałem i już kaplica, ani delikatnie na 5ce nie zakręci. Co mogło szlak trafić, korbowody się pogieły czy co?? Zapiec się raczej nie zapiekł bo raz zakręcił to powinien już kręcić. Tłoki z pierwszego cylindra i czwartego powinien być w tych samych położeniach a różnica sięga 1,5cm. Czy wał też mógł dostać po dupie?? Pierścienie? Zawory?? Co teraz mam zrobić, szukać nowego silnika, próbować reanimować ten co mam? Proszę o sugestie dotyczące mojego pytania, a nie no woda była duża albo po co ja tam jechałem bo to mi w niczym nie pomoże. Z góry thx za pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    Bez demontażu silnika pewnie się nie dowiesz. My możemy tylko pogdybać, co się mogło stać przy wlocie zimnej wody do rozgrzanego silnika.
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  3. #3
    amon
    Gość

    Domyślnie

    Sprawdź czujnik prędkości obrotowej wału. On może być przyczyną, jeżeli w ogóle nie kręci.
    Mógł jeszcze szlag trafić automat rozrusznika.
    Najlepiej podepnij pod alfadiag, bądź FES i sprawdź błędy. Pewnie po takiej przygodzie będzie ich sporo.

  4. #4
    dududs
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał amon Zobacz post
    Sprawdź czujnik prędkości obrotowej wału. On może być przyczyną, jeżeli w ogóle nie kręci.
    Mógł jeszcze szlag trafić automat rozrusznika.
    Najlepiej podepnij pod alfadiag, bądź FES i sprawdź błędy. Pewnie po takiej przygodzie będzie ich sporo.
    Czujnik nie ma nic do tego bo on w ogóle wałem nie kręci.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Masz na pewno pogięte korbowody,może pęknięty wał, a może jeszcze coś.
    Niestety - woda praktycznie nie zmienia swojej objętości pod wpływem ciśnienia tak, jak mieszanka paliwa i powietrza, wiec coś musi ustąpić.
    W każdym razie silnik na pewno do remontu, więc nawet nie próbuj go kręcić, bo jeszcze mu dołożysz.
    Współczuję, ale z tego co pamiętam, nie jesteś pierwszym takim pechowcem.
    Niestety, nasze alfy mają nisko umieszczony wlot powietrza i większe rozlewiska są dla nich bardzo groźne.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 10-08-2010 o 20:48

  6. #6
    dududs
    Gość

    Domyślnie

    Witam. W wolnej chwili rozebrałem troszkę silnika i głowica, zawory, uszczelka w porządku, niestety na pierwszy rzut okiem na tłoki widać, że pierwszy jest niżej od czwartego, drugi i trzeci są na tej samej wysokości. Pozostaje wyjąć blok i wszystko będzie jasne.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No to może nie będzie aż tak źle.
    Trzymam kciuki i życzę powodzenia.
    Napisz, co było jak już wszystko rozkręcisz.

  8. #8
    alfawm
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał dududs Zobacz post
    Witam. Niestety powódź dopadła i mnie. Zalało mi silnik podczas jazdy przez rzeczkę płynącą przez ulicę. Silnik zdechł i teraz jest problem bo nawet
    nie chce okręcić wałem. Z cylindrów i kolektora wylałem z butelkę wody, po czym raz zakręcił wałem i już kaplica, ani delikatnie na 5ce nie zakręci. Co mogło szlak trafić, korbowody się pogieły czy co?? Zapiec się raczej nie zapiekł bo raz zakręcił to powinien już kręcić. Tłoki z pierwszego cylindra i czwartego powinien być w tych samych położeniach a różnica sięga 1,5cm. Czy wał też mógł dostać po dupie?? Pierścienie? Zawory?? Co teraz mam zrobić, szukać nowego silnika, próbować reanimować ten co mam? Proszę o sugestie dotyczące mojego pytania, a nie no woda była duża albo po co ja tam jechałem bo to mi w niczym nie pomoże. Z góry thx za pomoc.
    Witam
    Co ci odbiło, żeby kręcić silnikiem po zalaniu go wodą.
    Czeka cię rozbiórka silnika, niestety. Choć nawet gdybyś go nawet nie próbował uruchamiać to też musiałbyś rozbierać silnik.

  9. #9
    dududs
    Gość

    Domyślnie

    Kawał czasu zleciał od mojego ostatniego posta na forum a sprawy się troszkę wyjaśniły. Auto oddałem do znajomego dobrego mechanika, który rozebrał i stwierdził, że silnik jest do uratowania. Diagnoza: pierwszy korbowód zgięty i na czwartym korbie przekręciło panewkę. Na szczęście wał nadawał się do szlifu. Do wymiany trafiły dwa korbowody, komplet panewek. Poza tym wał do szlifu, głowica do splanowania, komplet uszczelek, pierścienie, oczywiście olej z filtrem, paski rozrządu, balansowy, wielorolkowy wraz z rolką prowadzącą bo zaczynała popiskiwać. Myślę, że wszystkie rzeczy wymieniłem. W piątek mam odebrać autko wiec na pewno zdam relacje co i jak. Dla zainteresowanych koszt wyszedł 3,400 zł.

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No niestety, robienie okrętu z alfy może trochę kosztować.
    A ile mechanik skasował za robociznę?

Podobne wątki

  1. zalany body computer??
    Utworzone przez zieluch111 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 19-11-2014, 17:45
  2. zalany jtd
    Utworzone przez leksus w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-08-2014, 21:30
  3. JTD zalany benzyną, ciekawy efekt
    Utworzone przez Keanu w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 19-10-2013, 01:38
  4. [146] Zalany pilot od centralnego
    Utworzone przez paweldante w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-11-2009, 10:51
  5. [155] Wyłącza się gaz nawet gdy jest zalany
    Utworzone przez Piotrek3006 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-05-2008, 22:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory