Czy używacie "A" ? Po włączeniu trybu "a" zostaje on zapamiętany, ponowne uruchomienie silnika nie wymusza ponownej aktywacji. Jednak zauważyłem ze czasami jestem zmuszony do ponownej aktywacji trybu all. Czy macie podobnie?
Czy używacie "A" ? Po włączeniu trybu "a" zostaje on zapamiętany, ponowne uruchomienie silnika nie wymusza ponownej aktywacji. Jednak zauważyłem ze czasami jestem zmuszony do ponownej aktywacji trybu all. Czy macie podobnie?
Tryb "a" zostaje po wyłączeniu i włączeniu auta - co ciekawe obojętnie w która stronę przesunie się dźwignie dna to i tak przełączy na "n". Używałem go jak ulice Wa-wy pełne były kopnego śniegu. Nie wiem dlaczego konstruktorzy wymyślili sobie że Q2 jest dostępne tylko w trybie "d" - powinno byc też dostępne w trybie "a", bo świetnie nadaje się np. do wyjechania z zaspy śnieżnej - ja osobiście włączam tryb "d" jak muszę wyjechac właśnie z takiej pułapki
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
ja cały czas mam D teraz,jakoś się lepiej jeździ
Raczej mechanizm rożnicowy typu: kilka linijek kodu w oprogramowaniu centralki ABS/ESP. Mechanicznie ani jedna część dyfra nie różni sie od standardu. Całe e-Q2 to niezalezna praca hamulców. ma to swoje zalety (tanie i bez dodatkowej masy) ale i wady.
---------- Post dodany o godzinie 22:15 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 22:10 ----------
Przeciez to działa tak samo - w A występuje taka sama "blokada dyfra" poprzez działanie ASR. Gdy jedno koło ma przyczepność a drugie wariuje to jest ono przyhamowywane. Domyślam się jedynie że ASR w standardowym wydaniu działa tylko do pewnej prędkości (np. do 40 km/h). Włączając D chyba usuwamy to ograniczenie i działa cały czas i być może w D próg zadziałania jest inny.
Ostatnio edytowane przez metan ; 07-12-2010 o 05:09
Na stronie Alfa Romeo w dziale technologie jest opisane działanie Q2
Owszem opisane jest działanie mechanicznej szpery ale takiej w mito i julce niet. Zresztą na to co oni tam piszą ( w polskiej wersji) wziąłbym sporą poprawkę bo są błędy(pomijając fantazję marketingowców). Tłumaczem zapewne była panienka po filologii włoskiej lub ktos podobny. Np gdzieś tam napisano że są amortyzatory nowej konstrukcji ze sprężyną wewnętrzną i znakomicie ograniczają moment obrotowy. A chodziło o moment wychylający nadwozie. Czasem robię tłumaczenia, czasem je konsultuję i takie kwiatki to domena pań które nie rozumieją co piszą. We wspomnianym działe zapewne też mozna znaleźć info że system DNA w Mito działa na zawieszenie pojazdu co jest bujdą na resorach. Poza tym Q2 to nie to samo co e-Q2. To tak jak z miłością: jest miłość i e-miłość jak już ktoś tu napisał.
Edit: na stronie Alfy jest napisane że funkcja pre-fill podpowiada kierowcy jaki wykonać manewr. To kolejny byk-pomylone z DST
Ostatnio edytowane przez metan ; 08-12-2010 o 00:15
To jak w końcu jest z tym Q2 - działa w innych trybach, czy tylko w D? Odbiór auta mi się opóźnia, więc nie mogę sprawdzić, ale jeśli to nie działa w N, czy tym bardziej A, to się zastanawiam po co są te tryby (nie licząc może spełniania norm emisji i tych mało wiarygodnych wyników średniego spalania publikowanych oficjalnie).
Na 100 % w A gdy jedno z kół się ślizga np w śniegu a drugie ma przyczepność, wirujące koło jest hamowane pulsacyjnie tak jak ABS-em. Nawet gdy puszczę szybko gaz to stukanie centralki słychać przez 1-2 sekundy.
Mnie bardziej interesuje jak to jest dokładnie z progami zadziałania kontroli trakcji o ile się różnią itp. W teście kontroli trakcji (chyba NCAP) Mito w trybie D oblało a mi na śliskim działa. Ale sprawdzałem przy małych prędkościach z wymuszeniem zarzucenia tyłem, może przy bardziej drogowej szybszej próbie jest wyraźna różnica
Ostatnio edytowane przez metan ; 07-12-2010 o 23:40