Tak przy okazji, bo widzę że usiłujesz sam powymieniać płyny.
Co z nimi zrobisz, po spuszczeniu tego z samochodu?
Tak przy okazji, bo widzę że usiłujesz sam powymieniać płyny.
Co z nimi zrobisz, po spuszczeniu tego z samochodu?
Witam - powiem tyle, że olej silnikowy wymieiałem w jednym z warsztatów więc tym akurat nie musiałem się martwić. Jeśli chodzi natomiast o pozostałe płyny - pracuję w dużym załadzie, który płaci ciężkie pieniądze za utylizację tego typu rzeczy. POZDRAWIAM![]()
Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.
Podepne sie pod temat
Z ktorej strony mierzycie poziom oleju na bagnecie Od strony silnika czy zderzaka bo to dwa rozne poziomy :/ Do ktorego dolewacie ??
No to podziwiamNapisał as
.
Nie ukrywam, ze jestem chyba zbyt leniwy.
Zmieniać płyn hamulcowy, łapać go w pojemnik, upietruszyć siebie, podłogę w garażu, ewentualny problem z opornym zaworem, czyścić pojemnik z płynem i uważać, by zawożąc go do zakładu nie uwalać samochodu.
No i podobnie z chłodniczym.
Za 10 zł sporo zachodu.
No, chyba, że jest to swoiste hobby.
Witam,
powiem tyle, że lubię sobie "pogrzebać" troche przy swojej NIUNI, jak tylko mam troche wolnego czasu - sprawia przyjemność, gdy zrobie coś sam - mam satysfakcję. Poza tym wyznaje zasadę, ze jeśli chcę mieć zrobione coś dobrze to lepiej jest zrobić to samemu. Dlatego usiluje sie dowiedziec, jak prawidlowo wymienicplyn chlodniczy w warunkach amatorskich i oczekuję konstruktywnych odpowiedzi.
Do J@rek - z tego co wiem wymiana płynu hamulcowego kosztuje 50-100 zł lub nawet wiecej. Wole zalać benzyny, zrobić swoją NIUNIA jakieś 200-300 km i mieć satysfakcje z tego, że poradziłem sobie sam. Myślę, że nie zaszkodzi jak podasz jakieś bliższe namiary na warsztat w którym wymiana płynu hamulcowego lub też chlodniczego kosztuje 10 zl - może sam się kiedyś zdecyduję![]()
POZDRAWIAM![]()
Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.
Co do płynu chłodniczego, widziałem jak to się odbywa gdy wymieniałem termostat.Napisał as
Od dołu jest korek spustowy (mechanik mówił że to właśnie bardzo fajny patent Alfy, czyżby inne auta tego nie miały ???, nie wiem bo to moja pierwsza fura), potem tylko zalał zbiornik spowrotem, odpalił, poczekał aż silnik się rozgrzeje żeby termostat puścił, pościskał rury żeby powietrze zeszło i po wszystkim.
Była: 145 - 1,3 Boxer
Jest: 156 - 1,9 JTD SW
Wracając do tematu oleju w skrzyni biegów - zauważyłem w ostatnim czasie niewielkie przecieki oleju na 99 % ze skrzyni. Alfista Lesio wspomniał o dwóch korkach - ten od spodu zlokalizowałem bez problemu. Co do korka służącego do sprawdzania poziomu i zalewania skrzyni mam pewne wątpliwości. Czy jest ktoś w stanie podać bardziej szczegółowe namiary na ten korek? Pytam ponieważ domyślam się gdzie on jest (zaznaczyłem to miejsce na poniższym zdjęciu), ale chciałem się upewnić. Przyznam, że wydaje mi się to "trochę" za dużo, gdyż poziom oleju byłby stosunkowo wysoki, ale poprawcie mnie jeśli źle myślę. Z góry dziękuję za pomoc![]()
Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.
Czy na prawdę nikt nie jest w stanie odpowiedzieć na moje pytanie lub wyprowadzić mnie z błędu jeśli źle myślę? ;//
Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.
Dobrze kombinujesz
http://www.spangerum.com:7080/navi?M...OD=0&DRW_NUM=2
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Przyznam, że mam problem z dotarciem do zawartości strony, do której podaleś link (co tam jest?) :cry: Moze z moją przeglądarkami coś nie tak ;// A może ktoś dorzuci jeszcze coś od siebie? :>>
Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.