A termostat?? Jaka masz temp. wody??, świece cewki zapłonowe. Falują obroty????
A termostat?? Jaka masz temp. wody??, świece cewki zapłonowe. Falują obroty????
A ja mam pytanie z innej beczki, gdzie można zobaczyć % korekte czasu wtrysku w M1.5.5 ?
P.S Ja kata też nie mam, wstawiłem zwykły tłumik środkowy i spalanie mam jak najbardziej w normie więc poza zapaszkiem jest wszystko OK
- katalizator dopala spaliny, a raczej czesci benzyny jaka pozostała.
- tym reguluje ECu w zalezności od sygnału sondy lambda.
- wycięcie katalizatora i wstawienie czegoś tam, skutkuje obniżeniem temperatury sondy lambda.
- a potem podawaniem blednego sygnału do ECU, ECU zmienia skłąd mieszanki aby dogrzać katalizator.
- i dalej nie ma efektu, czyli paliwo idzie w powietrze.
- nie raz to obserwowałem na autach z załozonym patentem zamiast katalizatora za jedyne 250 zł.
- a diagnostyka w modelu z M1.5.5 wcale nie jest taka łatwa.
- trzeba znależc naprawdę DOBREGO mechanika, aby te wszystkie parametry od ECU M1.5.5 powiązał w jakiś splot skutkowo-przyczynowy.
- ASO nie jest tu dobrym przykładem dla M1.5.5.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Najgorszy serwis ASO FIATa i Alfy- Słupsk. Pojechałem do Panów z prośbą aby podmienili MAFa, bo powiedziałem że wiem co może być przyczyną że wtryski leją i że chciałbym zacząć od MAFa. Przybliżyłem im temat mojego problemu, powiedziałem że sondę już wymieniłem na BOSCH itd.. To ja się pytam ile będzie mnie to kosztować, Pan który przyjmował na serwisie, zresztą bardzo chamski odpowiedział że roboczo godzina to 140 netto i że auto musi co najmniej postać trzy godziny, a najlepiej cały dzień aby sprawdzić MAFa i znaleźć przyczynę wysokiego spalania. No więc podliczył że:
1) podłączenie komputera OBDII- 150 netto
2) usunięcie błędów 50 netto za błąd
3) adaptacja kolejne 50 netto
4) roboczo godzina 140 netto (x3 godziny)
Po podliczeniu chcieli wydębić ode mnie 620 zł netto, czyli Pan zakrzyczał 750 zł brutto w zaokrągleniu i to jeszcze po zniżce za samą tylko diagnostykę i znalezienie problemu, bez usuwania usterki.
spalanie 7.8l/100km
====================================
pomoc w diagnostyce komputerowej Alf
- chyba nic dodać, oprawić w ramki dla przestrogi dla innych łatwowiernych.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Mi jts też zaczął palić 20l lub więcej. Przepływomierz i termostat wymienione rok temu.
Podejrzewam że może lambda, tylko która 1czy 2, po podłączeniu kompa żadnych błędów, próbowałem odczytać wykresy lambd ale tam czarna magia, kilka tych samych pozycji dla lambd przed katalizatorem. Nie wiem co i jak tym bardziej że to nie 1v sondy.
Która lambda jest 1 a która2? stojąc przed samochodem.
Lambdy za katem raczej tak spalania by nie podniosły.
Badanie alfadiagiem.
Serwis jak narazie kasę brał a nic nie zrobił.
Dzisiaj Panowie z serwisu wykazali się pomysłowościąOkazało się, że sonda nowa oryginalna pracuje od 0,5v do 1v - została włożona inna - ten sam efekt. Stwierdzili, że ktoś kto wymieniał rozrząd 4000km temu źle go założył np przeskoczył o 1 ząbek co sprawiło, że coś tam się zaczeło wycierać co powodowało stopniowe zwiększenie dawki i teraz dostaje za dużo paliwa. W poniedziałek jade na sprawdzenie silnika i rozrządu - zobaczymy czy to faktycznie to.
Ta druga sprawdza pierwszą, więc pierwsza ma wpływ na drugą, jeśli pierwsza padła do druga ją koryguje i tak na spalanie mają wpływ obie. Druga sonda służy szczególnie do sprawdzania poprawności działania katalizatora. Na podstawie wskazań drugiej sondy dobiera się mieszankę, aby np na wolnych obrotach nie wystudzić katalizatora. Również w celu samoregeneracji katalizatora.
spalanie 7.8l/100km
====================================
pomoc w diagnostyce komputerowej Alf
Tylko że ja mam 2 przed katalizatorem i 2 za katalizatorem.
Nikt nie wie która jest 1? I jak ją dobrze zdiagnozować w alfadiagu.
Szukałem, ale na temat jts i jego diagnozy mało.![]()
tak na ścisłość to sonda mierzy ilość tlenu w spalinach, i w zależności od jego ilości zmienia sie napięcie na niej, co wy nie macie google??