Strona 1 z 9 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 85

Temat: Kapitalny Remont: Boxer 1,716V Rady!

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Niemcy
    Auto
    AR 145 1,7 boxer 16V -> ;)
    Postów
    237

    Smile Kapitalny Remont: Boxer 1,716V Rady!

    Witam od 3 lat jestem szczęśliwym posiadaczem AR145 1,716V boxer Auto Kupiłem w złym stanie "praktycznie bez oleju nie paliła na wszystkie gary itp" od razu Wymieniłem Miske olejową, uszczelka pod miske(115zł prosto z włoch), przewody,świece, pompa wody, rozrząd(paski,rolki,napinacze), chłodnice płynu wspomagania(węże itp), oleje Filtry, zaciski tył, robiona była osobna Hydraulika na hamulce tył bo oryginalna była pordzewiała popękała(po prostu nie było z tyłu hamulców), wymieniłem ławe (tzw.sanki) pod silnik, chłodnice,itp,itd.

    Auto miało 160 tyś przebiegu(gdy je kupiłem) nic nie stukało(na szczęście), nigdy mnie nie zawiodła, teraz ma na liczniku prawie 190tyś, nie chce innego samochodu ten jest "zaje....."

    Teraz tylko zaczyna przyświecać kontrolka Oleju, byłem na pomiarach ciśnienia silnika na rozgrzanym: (wolne obr. ok850 wskazów ledwo się podnosi praktycznie wcale i zapala sie kontrolka. 1000obr wskazówka ok 0,5bar(kontrolka gaśnie)., 4000tys obr 3bar.(wszystko śmiga ładnie lecz ciśnienie za małe jak na te obroty.)
    Wymieniłem olej filtr (olej dbam zawsze był stan i dobrej jakość), lecz nic nie pomogło
    nie chcę dochodzić czy to wina pompy czy luzy na panewkach, po prostu
    "Postanowiłem wyciągnąć silnik i zrobić całkowity Remont,Wymiane zużytych Elementów"
    i Proszę was o Porady co muszę wymienić co do szlifu co do regeneracji, do planowania,
    na co zwrócić uwagę, jeżeli jest możliwość proszę podawać przybliżone koszta części i miejsca gdzie najlepiej je kupić.
    Będę bardzo wdzięczny za pomoc, moje auto: AR 145 1,7 16V Boxer 94rok.

    Pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Młody_Alfista
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Okolice Olkusza i... zagranica
    Auto
    Civic ej9
    Postów
    375

    Domyślnie

    Migająca kontrolka od oleju i niskie ciśnienie oleju to według mnie objawy kończącej się pompy olejowej. Jak miałeś niskie ciśnienie oleju to mogło zepsuć dół silnika (przytarte panewki, wal do szlifu).

  3. #3
    wojtekcem
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał mat3l Zobacz post
    i Proszę was o Porady co muszę wymienić co do szlifu co do regeneracji, do planowania,
    na co zwrócić uwagę, jeżeli jest możliwość proszę podawać przybliżone koszta części i miejsca gdzie najlepiej je kupić.
    Będę bardzo wdzięczny za pomoc, moje auto: AR 145 1,7 16V Boxer 94rok.

    Pozdrawiam.
    Zdejmiesz głowice to sprawdź wzniosy krzywek wałków rozrządu i myśl, czy opłaca się regenerować czy lepiej szukać innych. Jak wał korbowy nadaje się do szlifu to dobrze. Pompa oleju nowa niedostępna a sprawna używka to jak dwudziestoletnia dziewica- niby są ale nikt nie wie gdzie. Cała reszta już dużo łatwiej bo niedrogo i dostępnie. Rozbieraj silnik i pisz na bieżąco bo wszystkiego na raz się nie da a i tak pewnie będziesz miał jakieś nietypowe problemy.

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Niemcy
    Auto
    AR 145 1,7 boxer 16V -> ;)
    Postów
    237

    Domyślnie

    ok, przed chwilka zaprowadziłem auto do warsztatu na bieżąco będę informował co i jak.
    Szef powiedział że robocizna wyniesie 1000zł ,+ części które sami będą zamawiać (gwarancja)itp. to łącznie 2500zł z wszystkim powinno wynieść, co myślicie o tej kwocie??
    dużo mało??,

  5. #5
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    robocizna ok czesc - zalezy co to za czesci jak nie podasz producentow ciezko ocenic
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Niemcy
    Auto
    AR 145 1,7 boxer 16V -> ;)
    Postów
    237

    Domyślnie

    wszystko podam jak rozbiorą i pojadę się dokładniej dowiedzieć co do wymieniamy, a co regenerujemy,
    jak narazie wiem ze planowanie 1 głowicy 80zł hehe nie drogo myślałem ze drożej, szlif wału też ponoć grosze ale dokładniej będę wiedział za kilka dni

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    Cytat Napisał mat3l Zobacz post
    wszystko podam jak rozbiorą i pojadę się dokładniej dowiedzieć co do wymieniamy, a co regenerujemy,
    jak narazie wiem ze planowanie 1 głowicy 80zł hehe nie drogo myślałem ze drożej, szlif wału też ponoć grosze ale dokładniej będę wiedział za kilka dni
    W Boxerze, o ile pamiętam, wał jest utwardzany powierzchniowo a tutaj panowie mechanicy chcą szlify robić? Silnik lubi wysokie obroty, więc pakowanie do niego osłabionego wału trochę mija się z celem.
    Na Twoim miejscu to raczej poszukałbym mechanika któremu można zaufać.

  8. #8
    RAFALPD7
    Gość

    Domyślnie

    Wał jest utwardzany tyle,że warstwa jest tej grubości,że szlifowanie jest dopuszczalne,ale w granicach rozsądku.Innej rady nie ma

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Niemcy
    Auto
    AR 145 1,7 boxer 16V -> ;)
    Postów
    237

    Domyślnie

    Ufam temu warsztatowi, raczej bubla nie zrobią, ja się pomyliłem rozmawiałem z nimi na temat planowania głowicy a on powiedział ze jak rozbierzemy to zobaczymy jeszcze w jakim stanie wał będzie (myślałem ze się szlifuje), ale mechanik nie powiedział ze idzie do szlifu czy coś w tym stylu ja zile napisałem troszkę wybaczcie

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    Cytat Napisał RAFALPD7 Zobacz post
    Wał jest utwardzany tyle,że warstwa jest tej grubości,że szlifowanie jest dopuszczalne,ale w granicach rozsądku.Innej rady nie ma
    Tzn. kto dopuszcza, fabryka, czy szlifierz?
    Wiesz jak gruba jest ta warstwa, ile dokładnie można zdjąć? Mnie się wydaje, że jak powierzchnia to powierzchnia - zdejmujesz z góry i tracisz to co najlepsze.

    Ufam temu warsztatowi, raczej bubla nie zrobią, ja się pomyliłem rozmawiałem z nimi na temat planowania głowicy a on powiedział ze jak rozbierzemy to zobaczymy jeszcze w jakim stanie wał będzie (myślałem ze się szlifuje), ale mechanik nie powiedział ze idzie do szlifu czy coś w tym stylu ja zile napisałem troszkę wybaczcie
    Hehe, mnie nie chodziło tylko o ten wał, ale po prostu samo pytanie się na forum o to co mechanicy mają/nie mają robić to dowód na to, że jednak nie możesz zaufać temu warsztatowi.

Podobne wątki

  1. Kapitalny remont tylnego zawieszenia
    Utworzone przez Dawidos w dziale 166
    Odpowiedzi: 61
    Ostatni post / autor: 15-09-2020, 06:46
  2. [159] Kapitalny remont 2.4 jtdm :(
    Utworzone przez menczydupa w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 101
    Ostatni post / autor: 15-02-2019, 09:00
  3. 147 swap czy remont kapitalny ts
    Utworzone przez grzesiek10 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-08-2013, 11:37
  4. [156] urwany zawór - kapitalny remont JTD
    Utworzone przez Zomeba w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 12-09-2010, 15:23
  5. Remont kapitalny 2.4 JTD
    Utworzone przez kamko25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 28-10-2009, 21:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory