Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
Ja już 3 lata jeżdżę dieslem i jestem zadowolony ale przy obecnych cenach paliw robi się to smutne, prosta kalkulacja: 156 1.9 JTD 8l/100km po mieście, 156 2.5 V6 + LPG 15l/100km co daje 8*4,80zł=38.40zł lub 15*2,60zł=39zł. Jeżdżenie dieslem w zimę jest przyjemne jak chodzenie boso po śniegua jeżdżenie V6 nie trzeba tłumaczyć.
Popieram piotr_alex moze nie w gratisie ! ale ile da ci przyjemności taka v6 to jtd nie da Ci jej nigdy![]()
Jak dla mnie 120 KM w 156 to minimum dla tego na twoim miejscu kupił bym 1,8TS lub 2,4jtd . A powiedz mi ile jeździsz autem (km/ tydzień)
8L/100km jakoś dziwnie duże spalanie mi przy deptania w lecie max 6.2l a teraz w zimie więcej jak 7l nie pociągnie. Do tych 39zł doliczyc trzeba jeszcze benzynke także jeśli auto ma byc to tylko Diesel ale jeśli nie robisz dużych przebiegow to brałbym Benzin na twoim miejscu sam jakieś pół roku temu miąłem podobny dylemat i z racji tego,że rocznie robie ok 25tyś. km mój wybór padł na JTD rzecz jasna,że samo brzmienie V6 da Ci tyle frajdy a co do JTD udane konstrukcje ja mam już nalatane 252kkm i za auto troszke ponad 10tyś tyle ,że do przerejestrowania bo z Belgii była ściągana także znajdziesz coś dal siebie a jak nie to na wiosne sprzedam Ci moją![]()
Jeśli chcesz porozmawiać konkretnie o instalacjach LPG to proponuje uderzyć z tematem do kolegi GrzesiekK.
Z tego co zauważyłem na lpg forum i tutaj, facet dobrze ogarnia kuchenki.
To tyle jeśli chodzi o LPG
Pod rozważania możesz (powinieneś?) wziąć pod uwagę rozkład momentu/mocy w stos do obrotów. I co Ci bardziej pasuje: dosyć duży moment od dołu (ON) czy lubisz jazdę na wyższych obrotach (noPB, LPG)
Piękna poszła w drzazgi
Zbieram na następną
sam zakładałem do 156 LPG był to motor 1.6TS rocznik auta 1998. Instalacja jak na wtedy tj 2004 rok nie była tania grubo ponad 3 tysiaki nie zakładana u pana miecia tylko w porządnym serwisie (podobno). Niestety spadek mocy jak dla mnie był zauważalny a oszczędność .........no właśnie jeśli głownie długie trasy to ok opłaca się i naprawdę auto mimo wszystko daje rade. Jeśli głównie miasto to nie rób tego błędu co ja i nie montuj gazowni, zanim włączył mi się gaz to już prawie byłem na miejscu bo moje trasy wtedy to było ok 10-15 km na uczelnie i z powrotem. Montując gaz do siebie zasugerowałem się 155 którą miałem okazje jeżdzic wczesniej tylko że tam gaz włączał sie praktycznie od razu. Teraz jak kupiłem kolejna alfe w benzynce nawet nie rozważałem przez ułamek sekundy LPG. Kurde ale się rozpisałem......
Ja nie będę tutaj rozprawiać co lepsze diesel czy benzyna z gazem, bo każdy ma inne zdanie. Sama mam 1.8 z LPG i chwalę sobie pod niebiosa. Dlaczego ? Ato dlatego, że dużo jeżdżę ( nawet 5000 km miesięcznie ) i ekonomikę widać od razu. Instalacja założona przez profesjonalistę - zero problemów, a przejechałam już spooooro km na niej. Ja nie widzę różnicy w mocy, gdyż ten silnik akurat w żadnym wypadku nie jest torpedą. A wolę lać 10l LPG niż 10 L PB, bo różnica w cenie jest i zawsze będzie. Reasumując - będziesz dużo jeździł - załóż gaz - nie będziesz - nie zakładaj, bo się nie opłaca. Na temat ON się nie wypowiadam, bo takowym nie jeździłam. Ale jak powiedziałam to tylko moja opiniaUdanego zakupu życzę
![]()
Alfa Romeo 156 1.8 TS 2000 była i długo służyła
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 2010 jest i ................
miałem alfiny w pb w pb z lpg teraz JTD i kazdy ma swoje +- v6 z gazem dobra sprawa super silnik a talary w kieszeni zostaja tylko - czeste wizyty na stacjach do diesla zaleje sie pod korek i jazdaaa nio i na + możliwosc virusowania koszty benzyny np.2.0 + lpg i 1,9 Jtd bardzo zblizone
Zaczęło się niewinnie od pięknej 147 po 30sztuce tej marki stwierdzam że virus Alfa działa
Aktual:
AR 166FL 3.0 v6
AR GT
AR 166FL 2.4jtd 20v
Zastava 750