Strona 2 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 85

Temat: Kapitalny Remont: Boxer 1,716V Rady!

  1. #11
    RAFALPD7
    Gość

    Domyślnie

    Tzn. kto dopuszcza, fabryka, czy szlifierz?
    Wiesz jak gruba jest ta warstwa, ile dokładnie można zdjąć? Mnie się wydaje, że jak powierzchnia to powierzchnia - zdejmujesz z góry i tracisz to co najlepsze.
    Tak się składa ,że dopuszcza to sam producent.Czopy wału korbowego mają określone wymiary naprawcze.Wał nie nadaje się do szlifowania ,jeżeli najmniejszy wymiar czopu jest mniejszy od ostatniego wymiaru naprawczego.Tu nie jest robione nic na pałe.Jest to normalna metoda naprawy i pitolenie czy wytrzyma czy nie,czy lubi obroty czy nie-jest bez sensu.Zresztą to co nazywasz "najlepszym" po takich piruetach jest wątpliwą sprawą.Aha i porzuć matematyczną definicję powierzchni-to co sprawdzało się na kartce w rzeczywistości już nie działa.
    Ostatnio edytowane przez RAFALPD7 ; 22-12-2010 o 15:13

  2. #12
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Niemcy
    Auto
    AR 145 1,7 boxer 16V -> ;)
    Postów
    237

    Domyślnie

    Cytat Napisał JacekK Zobacz post
    ale po prostu samo pytanie się na forum o to co mechanicy mają/nie mają robić to dowód na to, że jednak nie możesz zaufać temu warsztatowi.
    nic takiego nie pisałem gdzie się "pytam co maja mechanicy zrobić" ? oddałem samochód rozbiorą silnik, będę podejmował decyzje co kupuje nowe co regeneruje itp, nie wiem zawsze dobrze coś się dowiedzieć od was żeby później sprawniej się dogadać w warsztacie(a nie stać jak kołek), może warto coś wymienić innego jak już silnik wyciągnięty (ja się na takich rzeczach nie znam), dlatego zadałem takie pytanie, ale ty zamiast trzymać się tematu to wypisujesz teksty nie na temat (darujmy sobie to trzymajmy się tylko tematu , chcę się czegoś dowiedzieć a nie pierdzielić o zaufaniu do mechaników to jest moja sprawa).

    Cytat Napisał RAFALPD7 Zobacz post
    Tak się składa ,że dopuszcza to sam producent.Czopy wału korbowego mają określone wymiary naprawcze.Wał nie nadaje się do szlifowania ,jeżeli najmniejszy wymiar czopu jest mniejszy od ostatniego wymiaru naprawczego.Tu nie jest robione nic na pałe.
    w 100% zgadzam się z wypowiedzią RAFALPD7

    + oddałem Kolektor ssący(tzw. pająk) do lakiernika Na piaskowanie, malowanie(podkład) i biała nawierzchnia, jak wyjdzie dam foty
    Ostatnio edytowane przez mat3l ; 22-12-2010 o 17:54

  3. #13
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    Cytat Napisał RAFALPD7 Zobacz post
    Tak się składa ,że dopuszcza to sam producent.Czopy wału korbowego mają określone wymiary naprawcze.Wał nie nadaje się do szlifowania ,jeżeli najmniejszy wymiar czopu jest mniejszy od ostatniego wymiaru naprawczego.Tu nie jest robione nic na pałe.Jest to normalna metoda naprawy i pitolenie czy wytrzyma czy nie,czy lubi obroty czy nie-jest bez sensu.Zresztą to co nazywasz "najlepszym" po takich piruetach jest wątpliwą sprawą.Aha i porzuć matematyczną definicję powierzchni-to co sprawdzało się na kartce w rzeczywistości już nie działa.
    No ja rozumiem że jest jakaś głębokość ale czy masz gdzieś dane ile i jakie wymiary naprawcze są dopuszczalne? Chętnie dowiem się, bo sam niedawno byłem w podobnej sytuacji(tzn. miałem rozbiórkę motoru) i niestety każdy kogo pytałem wykluczał szlif.

    Cytat Napisał mat3l Zobacz post
    nic takiego nie pisałem gdzie się "pytam co maja mechanicy zrobić" ? oddałem samochód rozbiorą silnik, będę podejmował decyzje co kupuje nowe co regeneruje itp, nie wiem zawsze dobrze coś się dowiedzieć od was żeby później sprawniej się dogadać w warsztacie(a nie stać jak kołek), może warto coś wymienić innego jak już silnik wyciągnięty (ja się na takich rzeczach nie znam), dlatego zadałem takie pytanie, ale ty zamiast trzymać się tematu to wypisujesz teksty nie na temat (darujmy sobie to trzymajmy się tylko tematu , chcę się czegoś dowiedzieć a nie pierdzielić o zaufaniu do mechaników to jest moja sprawa).
    EOT
    Ostatnio edytowane przez JacekK ; 22-12-2010 o 23:04

  4. #14
    wojtekcem
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał mat3l Zobacz post
    wszystko podam jak rozbiorą i pojadę się dokładniej dowiedzieć co do wymieniamy, a co regenerujemy,
    jak narazie wiem ze planowanie 1 głowicy 80zł hehe nie drogo myślałem ze drożej, szlif wału też ponoć grosze ale dokładniej będę wiedział za kilka dni
    Za jedną głowicę do boxera 8V płaciłem w 2006 roku chyba 35zł. Najlepszy szlifierz w mieście. 80zł za dwucylindrową głowicę to wg mnie drogo. Wał kosztował mnie 150

    ---------- Post dodany o godzinie 00:00 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie Wczoraj 23:57 ----------

    Cytat Napisał JacekK Zobacz post
    No ja rozumiem że jest jakaś głębokość ale czy masz gdzieś dane ile i jakie wymiary naprawcze są dopuszczalne? Chętnie dowiem się, bo sam niedawno byłem w podobnej sytuacji(tzn. miałem rozbiórkę motoru) i niestety każdy kogo pytałem wykluczał szlif.


    EOT
    Wymiary dopuszczalne to takie, do jakich dostępne są fabrycznie panewki. Dla boxera występują jedynie na I szlif a to oznacza, że nie zaleca się dalszego szlifowania. Teraz napisz, co to za fachowcy co w ogóle odradzali szlifowanie i czym się kierowali

  5. #15
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Niemcy
    Auto
    AR 145 1,7 boxer 16V -> ;)
    Postów
    237

    Domyślnie

    Witam. Po dzisiejszej wizycie w warsztacie dowiedziałem się że:

    http://www53.zippyshare.com/v/74207541/file.html

    (wybaczcie za słabą jakość ale widać wytarcie od dolnej części tłoka)

    tłoki zaczęły się zacierać, panewki tak samo pomału zaczynało je brać [(nie było nic słychać podczas pracy silnika), najprawdopodobniej wina pompy oleju i zapalającej się kontrolki ciśnienia], w poniedziałek wszytko jedzie do szlifierni zobaczymy co fachowcy powiedzą na temat wału, tych tłoków itp (okres świąteczny więc raczej potrwa to około 1 tygodnia),

    Podsumowanie dzisiejszego Dnia:

    +4 wałki rozrządu są w B.Dobrym stanie nie trzeba nic regenerować, wymieniać, zostają.

    -Nie wiadomo co z Pompą oleju ...... Jakieś propozycje?? (mechanik rozbierał mówi że nic w niej za wiele nie widać, wygląda dobrze, ale nie wiem co z nią robić,(regeneracja,wymiana jakaś jest możliwa?).

    ?pompa wody ma nabite 35 tyś KM(jest w stanie dobrym, nie cieknie nie jest wyrobiona,)
    wymieniać czy zostawiać??
    (allegro koszt od 60zł Nowa,myślę że za 100zl taką lepszą bym dostał.)

    Cytat Napisał wojtekcem Zobacz post
    Za jedną głowicę do boxera 8V płaciłem w 2006 roku chyba 35zł. Najlepszy szlifierz w mieście. 80zł za dwucylindrową głowicę to wg mnie drogo. Wał kosztował mnie 150[COLOR="Silver"]
    Mój boxer to 16V nie wiem czy to ma wpływ na cenę ale Szlifiernia ma ustalone 1 głowica 80zł (mi to pasuje, nie będę się targował o 30 zł ;P), mamy 2010 rok prawie 2011r. wydaje mi się że ceny raczej poszły w górę.

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jacho
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    alfa 33 1.4 Imola, rocznik 1993
    Postów
    89

    Domyślnie

    Co do pomp oleju to dekle które je zamykają często noszą ślady po obracających się trybach, dobrze jest go przeszlifować co przywróci trybom pierwotne położenie i wpłynie na polepszenie wydajności pompy

    Co do szlifowani wału wszystko zostało już powiedziane, producent musi przewidzieć przynajmniej jeden nadwymiar panewek i ta wartość jest istotna przy szlifowaniu, dodatkowo trzeba zadbać aby po zabiegu udrożnić kanały olejowe całego układu

    Co do wyboru warsztatu i zlecaniu komuś jakiejś roboty nigdy nie masz pewności że jakaś buba nie wyjdzie, ja w tamtym roku miałem przypadek że w Citroenie Picasso żony przy wymianie sprzęgła spalili elektroniki za 9000 zł, nawet w renomowanych warsztatach mówią że przynajmniej raz do roku coś się zdarzy nie teges.
    Kwestia zadawanie pytań......no cóż po to jest forum, w myśl zasady nie ma głupich pytań trafiają są tylko głupie odpowiedzi. Jedno jest pewne patrz na ręce mechanikowi i kontroluj co robi, dopytuj jak coś wydaje ci się nie w porządku, w dobie mechaników odsyłających klientów po "nowe-stare" silniki z allegro trzeba trzymać rękę na pulsie.

    Powodzenia i czekam na następne sprawozdanie z remontu.
    Ostatnio edytowane przez jacho ; 24-12-2010 o 15:08

  7. #17
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Niemcy
    Auto
    AR 145 1,7 boxer 16V -> ;)
    Postów
    237

    Domyślnie

    Jest to warsztat w okolicy który podejmie się tego i zrobi to dobrze, bez krzywych min i komentarzy : ("nie ma sensu robić,
    alfe to na złom, po co to kupiłeś") znają się na tych silnikach robili remonty w boxerach więc oddałem auto w ich ręce i podoba mi się podejście do pracy(wiem że mogę dużo zapłacić za części bo ja ich nie będę zamawiał oni wszystko kupują wstawiają (pokazują mi co robią co jest kupione zrobione gdzie wstawione informują o kosztach części itp.) oczywiście po zrobieniu silnika dostaje na niego gwarancje, bo gdybym sam kupował części(a oni tylko wstawili) to nie dostaje gwarancji. Przy moim boxerku z gwarancją będę mógł spać spokojniej =D hehe

    "jacho" dzięki za odpowiedz o wszystkim będę informował.
    ps.Wesołych Świąt

  8. #18
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekcem Zobacz post
    Wymiary dopuszczalne to takie, do jakich dostępne są fabrycznie panewki. Dla boxera występują jedynie na I szlif a to oznacza, że nie zaleca się dalszego szlifowania. Teraz napisz, co to za fachowcy co w ogóle odradzali szlifowanie i czym się kierowali
    Rzeczywiście, Pany, mea culpa.. Chyba nawet nie pamiętam kto mi ten temat sprzedał, ale wygląda na to że bez żadnej weryfikacji go łyknąłem, przyjmując za status quo. Także sorry za wprowadzanie w błąd i już więcej nie odzywam sie w temacie.

  9. #19
    wojtekcem
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał mat3l Zobacz post
    Jest to warsztat w okolicy który podejmie się tego i zrobi to dobrze, bez krzywych min i komentarzy : ("nie ma sensu robić,
    alfe to na złom, po co to kupiłeś") znają się na tych silnikach robili remonty w boxerach więc oddałem auto w ich ręce i podoba mi się podejście do pracy(wiem że mogę dużo zapłacić za części bo ja ich nie będę zamawiał oni wszystko kupują wstawiają (pokazują mi co robią co jest kupione zrobione gdzie wstawione informują o kosztach części itp.) oczywiście po zrobieniu silnika dostaje na niego gwarancje, bo gdybym sam kupował części(a oni tylko wstawili) to nie dostaje gwarancji. Przy moim boxerku z gwarancją będę mógł spać spokojniej =D hehe

    "jacho" dzięki za odpowiedz o wszystkim będę informował.
    ps.Wesołych Świąt
    Nie chcę Cię martwić tą gwarancją ale może być problem. Wszystko przez pompę, z którą będzie trochę rzeźby. Ostatecznie zostanie albo zadowalająca używka, albo jakieś jej regenerowanie. Tak czy inaczej pompa będzie niepewnym ogniwem, które bez wątpienia będzie miało wpływ na trwałość elementów smarowanych ciśnieniowo.

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 Super 3,0 V6 24v
    Postów
    416

    Domyślnie

    Mechanicy niech sprawdzą zawór przelewowy w pompie.Dość często on jest odpowiedzialny za nieprawidłowe ciśnienie w układzie smarowania.

Podobne wątki

  1. Kapitalny remont tylnego zawieszenia
    Utworzone przez Dawidos w dziale 166
    Odpowiedzi: 61
    Ostatni post / autor: 15-09-2020, 06:46
  2. [159] Kapitalny remont 2.4 jtdm :(
    Utworzone przez menczydupa w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 101
    Ostatni post / autor: 15-02-2019, 09:00
  3. 147 swap czy remont kapitalny ts
    Utworzone przez grzesiek10 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-08-2013, 11:37
  4. [156] urwany zawór - kapitalny remont JTD
    Utworzone przez Zomeba w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 12-09-2010, 15:23
  5. Remont kapitalny 2.4 JTD
    Utworzone przez kamko25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 28-10-2009, 21:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory