Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Zgrzyt przy odpalaniu.

  1. #1
    ViP Romeo Avatar Lesio
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Subaru Forester XT, Mini Countryman CS
    Postów
    1,917

    Domyślnie Zgrzyt przy odpalaniu.

    Ostanio przy odpalaniu silnika dzieje sie cos takiego. Przekrecam kluczyk, slychac zaplon natepuje metaliczny zgrzyt i jakby sie silnik blokowal. W ciagu 7 dni zdarzylo mi sie to 3 razy. Jakiego elelemntu to moze byc wina ?

  2. #2
    grzelutek
    Gość

    Domyślnie

    Ja mam coś podobnego,ale tylko wtedy jak jest dużo wilgoci w powietrzu.Ponoć to sprawa rozrusznika.

  3. #3
    lukaswisniewski
    Gość

    Domyślnie

    Witam
    Przerabiałem ten temat już w e Fiaciku i przerabiam w Alfie, najprawdopodobniej u ciebie tez będzie to bendiks w rozruszniku który ślizga się na kole zamachowym (nie zawsze się zazębia ---z czasem jest coraz gorzej więc lepiej wymienić bendiks bo wymiana koła zamachowego to droga sprawa -sam tego w Tipo doświadczyłem
    Takie jest moje zdanie , jak ktos ma inne to pisać :wink:
    pozdrawiam

  4. #4
    ViP Romeo Avatar Lesio
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Subaru Forester XT, Mini Countryman CS
    Postów
    1,917

    Domyślnie

    No cos w tym jest bo zwykle to wystepuje przy temperaturach ponizej 10°C.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A ja od kilku lat walczę z podobnym problemem w AR 156 1,6TS z tym, że w moim samochodzie zgrzyt nastepuje po uruchomieniu samochodu i puszczeniu kluczyka - wtedy dopiero, kiedy silnik osiagnie obroty, to cofa się bendiks. Dość szybko doszedłem do tego, że przyczyną jest bardzo "pasownie" wykonany automat rozrusznika - po prostu rdzeń chodzący w cewce ma zbyt mały luz i nie pozwala na swobodne cofnięcie się bendiksu pod wpływem siły spręzyny powrotnej. Po delikatnym przesmarowaniu współpracujących części problem na jakiś czas ustępuje, ale powraca zwykle zimą, kiedy temperatury spadają, a"smarowidło" zgęstnieje.

  6. #6
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240
    A ja od kilku lat walczę z podobnym problemem w AR 156 1,6TS z tym, że w moim samochodzie zgrzyt nastepuje po uruchomieniu samochodu i puszczeniu kluczyka - wtedy dopiero, kiedy silnik osiagnie obroty, to cofa się bendiks. Dość szybko doszedłem do tego, że przyczyną jest bardzo "pasownie" wykonany automat rozrusznika - po prostu rdzeń chodzący w cewce ma zbyt mały luz i nie pozwala na swobodne cofnięcie się bendiksu pod wpływem siły spręzyny powrotnej. Po delikatnym przesmarowaniu współpracujących części problem na jakiś czas ustępuje, ale powraca zwykle zimą, kiedy temperatury spadają, a"smarowidło" zgęstnieje.
    dzwiek,pisk jakby zacierajacego sie lozyska zaraz po zapaleniu silnika to w 99prcentach dzwiek krecocego sie na osi rozrusznika zebnika sprzegielka(bendix).moja rada wyjac rozrusznik,dokladnie oczyscic.os w miejscu tulejki oczyscic drobnym papierem,to samo komutator.tulejki i osprzesmarowac olejem przekladniwym,przekladnie w rozruszniku smaremto samo z wielofrezem osi.poskladac,zamontowac i cieszyc sie jak cichutenko kreci
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  7. #7
    Szymonik
    Gość

    Domyślnie

    Dokładnie tydzień temu wymieniłem bendiks.Miałem identyczny problem-im mniejsze temperatury powietrza tym gorzej.Mam szczęście mieć znajomego,któremu udało się załatwić oryginał za 60 zł,podobno zamienniki są do kitu.Mechanik,który mi to naprawił mówił,że ten element pada co około 120 tyś km.

  8. #8
    grzelutek
    Gość

    Domyślnie

    Żeby tylko nie było tyle roboty z wyciągnięciem rozrusznika w 155-tce. <płacze>

  9. #9
    Emeryt Fachowiec
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulia 2.0 Turbo 200KM '17
    Postów
    2,169

    Domyślnie

    a mi wydech o podloge wali przy zapalaniu

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar alfasound_mania
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.8 8V;Alfa Romeo GT 1.9 JTD;Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    864

    Domyślnie

    jest troche roboty z wykreceniem rozrusznika ja mialem skrzynie wyjeta i bylo mi ciezko :shock: musisz okrecac od dolu a wyjmowac gora trzy dziesatki nakretki chyba jesli sie nie myle i jedna trzynastka ale glowy nie dam Sobie uciac u mnie nie oddskakiwal bendiks ponieważ tulejka była jajowata dałem do przetoczenia koszt 20 złoty i jeszcze rozrusznik elektryk przeczyścił i chodzi już miodzio
    Alfa Romeo 155 1.8 8v 1993r.
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 2000r.
    Alfa Romeo 145 1.9 JTD 1999r.

Podobne wątki

  1. Dziwny dźwięk przy odpalaniu (trzeszczenie/zgrzyt)
    Utworzone przez dawid2092 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-01-2015, 20:48
  2. Zgrzyt przy ruszaniu
    Utworzone przez makatrio w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-04-2014, 10:05
  3. [159] zgrzyt przy zmianie na 3 bieg
    Utworzone przez gaco2ouf w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 18-05-2013, 21:10
  4. Zgrzyt przy wyprostowanej kierownicy
    Utworzone przez featmilka w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-08-2012, 12:29
  5. Zgrzyt przy uruchamianiu
    Utworzone przez seamaster w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-02-2010, 21:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory