Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Temat: JTD - co myślicie o wymianie rur dolotowych na metalowe? Gdzie kupić taki dolot?

  1. #11
    Peryl
    Gość

    Domyślnie

    No to kolego wybiłeś mi z głowy rury metalowe w takim razie zapytam jeszcze jaka różnica jest jeśli chodzi o silicon np w takim wydaniu http://cgi.ebay.pl/VenAir-Alfa-Romeo...item3f0077f9d0 jest on bardziej wytrzymały rozumiem ale czy zmniejsza on kompensację ciśnienia na rurach i reakcja jest szybsza niż na gumowych? Pozdrawiam ARE

  2. #12
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartstep Zobacz post
    A nie boicie sie efektu rezonansu? W dolocie po to sa rury gumowe (nie chodzi wcale o koszt produkcji), zeby tlumily efekt pulsowania przeplywajacego powietrza. Pamietajcie, ze przeplyw nie jest liniowy, ale turbulentny i pulsacyjny! Elementy elastyczne (rury gumowe) nie pozwalaja na powstanie rezonansu w ukladzie dolotowym.
    Przy zle dobranych parametrach rur stalowych (gdzie i tak jakis tlumik elsatyczny MUSI byc) mozecie doprowadzic do niezlej zadymy w silniku, lacznie z jego rozwaleniem.
    Dolot jest bardzo precyzyjnie liczony (wazna jest nawet jego dlugosc) i taka amatorska kombinatoryka jest niebezpieczna.

    Zalety:
    - blyskawiczna reakcja na odpalenie turbiny (nie ma kompensacji cisnienia na rurach)
    - wieksza trwalosc rur (niewielkie ryzyko pekniecia, jak to ma miejsce przy okazji rur gumowych)

    Wady:
    - zle dobrane parametry (brak tlumika) moz edoprowadzic do powstania efektu rezonansu w ukladzie dolotowym. Skutkiem tego moga byc klopoty z praca silnika, a w skrajnych przypadkach jego kompletne ROZWALENIE.

    Podsumowanie... NIE WARTO!! (no ale to moja opinia ... troche poparta wiedza, wyksztalceniem i doswiadczeniem)
    przesadzasz i to zdecydowanie, pulsowanie powstanie tylko przy silniku wolnossacym, a i tak zalezy ono od obrotów i długosci ukl. zasilania, dlatego stworzono uklady z zmienna długoscia dolotu.

    pzd.

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Zjawisko rezonansu może (ale nie musi ) wystąpić w ausie wolnossącym tak jak to napisał george11.W jednostkach turbodoładowanych,wspomniany efekt nie następuje.

    W lutym zakładam u siebie rury i nowy IC.Powiem czy będzie lepiej ,czy gorzej.W moim porzekonaniu nie ma czego się obawiać ( no chyba ,że w dolocie pozostaną jakieś opiłki czy mocne zabrudzenia ,to wtedy turbo nam powie papa)

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Rezonans wykorzystuje się do doładowania dynamicznego i nie ma nic wspólnego z drganiami rezonansowymi które cokolwiek niszczą, a na dodatek zjawisko rezonansu nie ma nic do silnika doładowanego, a na dodatek dodatku zmiana rur na metalowe jedynie może cieszyć oko, o ile wypcha się je na widok.

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Rury zamiast gumowych ,pozwalają na swobodniejszy( szybszy) porzepływ powietrza co daje szybsze "napomopowanie " turbo, czyli lepszą reakcję na gaz i mniejszy lag.Nie ma spowolnienia ,czyli tzw nadymania rury gumowej podczas wciskania gazu.
    Ostatnio edytowane przez rybakmj ; 27-12-2010 o 16:11

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    785

    Domyślnie

    Akurat lag to bedziesz mial wiekszy przez zwiekszenie pojemnosci ukladu dolotowego o pewnie litr, albo wiecej Ile zwiekszy pojemnosc puchnaca rura gumowa? 0.001L?
    Krajcok
    GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
    XKR 4.0 V8 kompressor

  7. #17
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krajcok Zobacz post
    Akurat lag to bedziesz mial wiekszy przez zwiekszenie pojemnosci ukladu dolotowego o pewnie litr, albo wiecej Ile zwiekszy pojemnosc puchnaca rura gumowa? 0.001L?
    a co z rurami metalowymi o takich samych srednicach co gumowe?

    Normalnemu użytkownikowi wystarcza zwykle gumowe? No chyba że wymiana tych rurek da mi + 10kM...hihih

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    785

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    a co z rurami metalowymi o takich samych srednicach co gumowe?

    Normalnemu użytkownikowi wystarcza zwykle gumowe? No chyba że wymiana tych rurek da mi + 10kM...hihih
    Pisalismy, ze to bezsens. Ale przy grzebaniu przy frontowym IC trzeba robic stalowe, bo nie da sie dobrac rur gumowych o takich krzywiznach. A wzrost KM po dolaniu paliwa kompensuje ten 1 sekundowy lag z nawiazka.
    Krajcok
    GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
    XKR 4.0 V8 kompressor

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Pisząc " mniejszy lag i szybsza reakcja na gaz" miałem na myśli zastosowanie rur i ic po sofcie z należytą wczesniej korektą.Czy ma to sens zastosowania w serii... tego nie wiem,ale podejżewam ,że nie.

    Mysle, że lag spowodowany większą pojemnością układu dolotwego,będzie ,po sofcie i korekcie, mniejszy jak na serii.
    Ostatnio edytowane przez rybakmj ; 27-12-2010 o 20:43

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    A ja myślałem że metalowy dolot stosuje się przy zwiększaniu ciśnienia doładowania z tak prozaicznego powodu że po prostu plastikoguma nie wytrzymuje i pęka. No ale jak chcecie się doszukiwać jakiegoś drugiego dna w postaci laga na czas nadymania dolotu to czemu nie

Podobne wątki

  1. [164] gdzie mogę kupić taki intercooler od alfy 164 2.0 TB V6
    Utworzone przez masakatsu1 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 01-02-2013, 13:24
  2. Czy warto kupić taki zestaw zawieszenia?
    Utworzone przez SilverV6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-10-2011, 09:56
  3. Czy opłaca się kupić taki zestaw kół??
    Utworzone przez tomaszko79 w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 09-12-2010, 14:34
  4. [GTV] Co myślicie o wymianie silnika z 2.0 TS na 3.0 V6?
    Utworzone przez dave w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-05-2010, 00:01
  5. Metalowe zapinki do plastiku kosoli środkowej - gdzie kupić ?
    Utworzone przez Alfa166Nero w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-02-2010, 22:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory