Strona 32 z 41 PierwszyPierwszy ... 2223242526272829303132333435363738394041 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 311 do 320 z 407

Temat: Gdyby nie Alfa Romeo to co???

  1. #311
    Użytkownik Romeo Avatar dakoolk
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    Modra Foka
    Postów
    693

    Domyślnie

    Cytat Napisał żuwik Zobacz post
    A mnie ten temat czasem dziwi... Jak piszecie że jak nie Alfa to BMW albo Audi...

    Z szacunkiem dla nich, jestem inżynierem i pod względem technicznym podziwiam obie te marki (choć w przypadku Audi dotyczy to tylko topowych modeli a nie przebranych VW), ale... nie rozumiem czym się kierowały te osoby przy wyborze marki.

    Alfa - bajery, elegancja, styl, mizerna ergonomia, niezbyt wyrafinowane przeniesienie napędu, awaryjne jednostki napędowe
    Audi - ascetyczne proste linie, ergonomia, brak indywidualizmu
    BMW - inżynieria nad wszystko, rewolucyjne silniki, zero polotu, wnętrze ciosane siekierką, a jak już dowalili jakieś przetłoczenia na karoserii to wyszło stare 5 i maszkara seria 1.

    Wg mnie - i pewnie się narażę niejednemu tym stwierdzeniem - kult marki Alfa Romeo można sobie wsadzić między bajki. Mam wrażenie, że w naprawdę wielu przypadkach nie był to wybór z głębi serca.

    W zasadzie poza e61 mógłbym się podpisać pod dakoolk'iem, ale wysilę się trochę

    Od Alfy oczekiwałem jednego - stylu. Dlatego gdyby nie Alfa, wybrałbym Peugeota 406 coupe (włoskie...) albo 607. Z nowych - Jaguar XF. C6 mnie urzeka. Uśmiecham się na widok Kii Soul. Subaru Legacy poprzedniej generacji - jedne z najładniejszych sedanów dekady. Mitsubishi Galant z zadartym nosem (gdyby nie paskudne wnętrze...). Lancia Delta - piękniejsza siostra Bravo (szczególnie bicolore - czysta elegancja). Fiat Bravo i Grande Punto - przełom stylistyki FIATa na duży + (co szybko spieprzyli wpuszczając EVO ). Są jeszcze amerykańce - Cadillac Eldorado IV generacji a z nowszych Pontiac GTO (Monaro) - najczystsza forma samochodu GT od lat. Lubię Lagunę GT - żaden z niej sportowiec a kark mi wykręca.
    .
    A i tak mam dziwne przeczucie, że następna będzie 166 FL.
    A teraz ja muszę się odwzajemnić i podpisać się pod zdaniem kolegi, najpierw "tłumacząc się" jednak z bety. O BMW generalnie mam złe zdanie (za elementy, o których piszesz), moja żona jeszcze gorsze, więc kupić by mi pewnie nie pozwoliła (po ostatnich jazdach w zimowych warunkach Forester wychodzi na podium )... ale mieć taką E61 jako służbówkę chciałbym bardzo - teraz raczej F11-ale chyba nic nie pogorszyli a jeszcze sporo (przynajmniej na papierze) poprawili. Zdecydowała o tym, tak jak pisałem jazda (mimo, że na fotelu pasażera). Jak się leci tysiąc kilometrów po autobanie to wygląd zewnętrzny nie ma już znaczenia (choć nerka akurat ma, jak napotkasz kretyna w Astrze I na lewym pasie - już nie raz puszczałem betę, żeby oczyściła pas jazdy) - tu wchodzi bajeczny moim subiektywnym zdaniem komfort (niczego lepszego dotąd nie doświadczyłem, a produkowany w tym samym czasie Mercedes W/S211, to moim zdaniem dno i wodorosty w porównaniu do E61).
    Na moją Bellę lubię patrzeć na parkingu, lubię wkręcać silnik na obroty - ale w mocnej wersji bety po prostu wsiadasz i ciśniesz, a wszystko dzieje się samo Do dłuższych podróży uważam to za bezcenne
    No i niezaprzeczalna zaletą "dużych" marek premium są silniki - jak się ma maszynownia M5 do 3.2 V6 TwinPhasera? Zobaczymy jak Wejdzie Julia z Pentastarem
    Co do pozostałych, to z wymienionych przez kolegę zapomniałem napisać o Lagunie Coupe (bo GT to oznaczenie modelu z silnikiem 2.0T), a i Holdena Monaro z V8 też bym przygarnął
    A Kia Soul jest ładna i tyle, ale też bym jej nie kupił, bo za małą, chyba że jako 3 auto, oprócz Forestera i Miciaka/GTV Hehe, chociaż taniej by mi wyszło chyba Foresterem do roboty śmigać, niż 3 kupować

    Aha zapomniałem napisać dlaczego kupiłem Bellę - właśnie z potrzeby serca - najpierw wirus Alfa połknęła żona, potem zaraziła mnie nim i to ja mam większe objawy, ale mam też wiele innych chorób wynikających ze świra na punkcie 4 kółek, więc stąd aż tyle typów
    Ostatnio edytowane przez dakoolk ; 30-12-2010 o 14:50
    Moja ex - teraz u kolegi "szybka"...

  2. #312
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Domyślnie

    Cytat Napisał żuwik Zobacz post
    A mnie ten temat czasem dziwi... Jak piszecie że jak nie Alfa to BMW albo Audi...

    Z szacunkiem dla nich, jestem inżynierem i pod względem technicznym podziwiam obie te marki (choć w przypadku Audi dotyczy to tylko topowych modeli a nie przebranych VW), ale... nie rozumiem czym się kierowały te osoby przy wyborze marki.
    O Audi nie mam zdania. Co do BMW to ta technologiczna wyższość... Hmm... mnie trochę się zdanie zmieniło odkąd wizytowałem fabrykę BMW w 2008 r. Wszystko było fajnie, klimatycznie dopóki nie przeszliśmy od sali wykładowej, prezentacyjnej do stanowisk monterskich, wytłaczania blachy, testów silników, wyposażania wnętrza, lakierowania etc. - normalna fabryka, jak każda inna. Nie ma tu cudownych, magicznych technologii - ta sama stal, aluminium, miedź w przewodach, komponenty kupowane u firm trzecich. Ta technologiczna wyższość to przede wszystkim: a) dobór materiałów b) proces testów technologii c) staranne wykończenie.


    Cytat Napisał żuwik Zobacz post
    Alfa - bajery, elegancja, styl, mizerna ergonomia, niezbyt wyrafinowane przeniesienie napędu, awaryjne jednostki napędowe
    Audi - ascetyczne proste linie, ergonomia, brak indywidualizmu
    BMW - inżynieria nad wszystko, rewolucyjne silniki, zero polotu, wnętrze ciosane siekierką, a jak już dowalili jakieś przetłoczenia na karoserii to wyszło stare 5 i maszkara seria 1.
    Swojej Alfie nie mogę nic zarzucić, pomimo iż moim wzorem jeśli chodzi o wnętrze jest BMW, także Audi. Mam 156-stkę po FL i powiem, że wszystko jest tam gdzie powinno być, tego oczekiwałem. Nie jest to pewnie ergonomia wzorowa, na pewno nie, ale jest w porządku - w końcu trzeba było iść na kompromis ergonomia - styl. Wszystkiego mieć nie można.

    Co do BMW 1 oraz E61 i wszystkich nowych, to mam podobne zdanie


    Cytat Napisał żuwik Zobacz post
    Wg mnie - i pewnie się narażę niejednemu tym stwierdzeniem - kult marki Alfa Romeo można sobie wsadzić między bajki. Mam wrażenie, że w naprawdę wielu przypadkach nie był to wybór z głębi serca.
    Mój wybór chyba padł z serca Do końca Alfa walczyła dzielnie z BMW o miejsce na parkingu. Co do kultu - nie no, kapliczek nie będziemy budować Przy wyborze Alfy zadecydowała także historia marki, chciałem mieć auto o sportowych korzeniach, auto ze smakiem, klimatem. Dlatego też poszukiwałem BMW, może wydawać się komuś dość zimny, taki techniczny, ale nie można tej firmie odmówić że robią specyficzne auta. Po prostu nie wyobrażałem obie kupić normalnego auta z dopiskiem "sport", "gti" czy inne, bo akurat producentowi się przywidziało aby ze zwykłego przedstawiciela klasy C, D czy E zrobić sportowe auto, zbudować historię. Tego się zrobić nie da, a Alfa Romeo ma to dziedzictwo, podobnie jak BMW i kilka innych firm. Czy to kult? Nie wiem, pewnie na forum BMW znaleźliby się radykalni fanatycy, wyznawcy kultu. Jak napisałem, kapliczek nie będę stawiał, ale nie można AR domawiać jej sportowego dziedzictwa.
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  3. #313
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rocky147 Zobacz post
    Ps. Żuwik ale Alfa = mizerna ergonomia?? ... napewno wiekszość tak..., ale np. 147 erg. ma całkiem niezłą
    Cytat Napisał tomito Zobacz post
    Nie jest to pewnie ergonomia wzorowa, na pewno nie, ale jest w porządku - w końcu trzeba było iść na kompromis ergonomia - styl. Wszystkiego mieć nie można.
    Fakt, zbyt radykalnie Styl kosztem ergonomii

    Cytat Napisał dakoolk Zobacz post
    Co do pozostałych, to z wymienionych przez kolegę zapomniałem napisać o Lagunie Coupe (bo GT to oznaczenie modelu z silnikiem 2.0T)
    Thx za sprostowanie, oczywiście chodziło o Lagę Coupe

    Cytat Napisał dakoolk Zobacz post
    Aha zapomniałem napisać dlaczego kupiłem Bellę - właśnie z potrzeby serca - najpierw wirus Alfa połknęła żona, potem zaraziła mnie nim i to ja mam większe objawy, ale mam też wiele innych chorób wynikających ze świra na punkcie 4 kółek, więc stąd aż tyle typów
    Cytat Napisał tomito Zobacz post
    Mój wybór chyba padł z serca Do końca Alfa walczyła dzielnie z BMW o miejsce na parkingu. Co do kultu - nie no, kapliczek nie będziemy budować
    To i ja się pochwalę czemu Alfa. Zawsze chciałem mieć 166, ale tak bardziej "chciałem" niż "mieć". Za co? Za tylne światła, podwójne pozycyjne. Tak, ten detal najbardziej pokochałem w tym aucie, to jest taka ikona 166, po kliknięciu w którą dostrzegam resztę samochodu. Ale nie chciałem mieć FIATa ani diesla, więc na Alfy nawet nie patrzyłem. Chorowałem na Safrane vs. 406 coupe. Aż się okazało, że stać mnie na 166. Kaboom - od tego czasu robiłem wszystko żeby ją mieć. I mam, na dodatek diesla

  4. #314
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    BMW jakie miało osiągnięcia w sporcie?
    BMW, Audi, Mercedes oferuje komfort na swoich jak kamień twardych zawieszeniach, nie rozśmieszajcie mnie, przejedźcie się Kappą lub Cytrynką XM i poznacie co to komfort.
    Twarde plastiki czy miękkie plastiki? A po co jedne czy drugie? Worki mosznowe na nie wykładacie? Jakie to ma znaczenie?
    Ergonomia-bez przesady, jaka ergonomia? To jest sztuczny twór lansowany przez media, wystarczy się przyzwyczaić.
    Audi, BMW, Opla tolerujecie a na VW plujecie, nie jest to obłuda?
    Większość ma ciśnienie na napęd 4WD, tylko dlatego, że teraz jest taka moda. Kiedyś mieli ciśnienie na RWD a później na FWD.

    Podsumowując, każdy się próbuje lansować i pluje na globalizację i gdzieś zostawia indywidualizm, który sobie przypisuje (no, kilka wyjątków z forum bym wskazał, którzy trzymają się zasad głoszonych przez siebie, ale reszta to szkoda pisać).
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  5. #315
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Hehe Wujek jak zwykle radykał, ale masz rację w niektórych sprawach
    Cytat Napisał Wujek Zobacz post
    Twarde plastiki czy miękkie plastiki? A po co jedne czy drugie? Worki mosznowe na nie wykładacie? Jakie to ma znaczenie?
    Też mnie zawsze śmieszą te gadki, póki plastik nie skrzypi to jest OK, i tak ich nie macam.
    Ergonomia-bez przesady, jaka ergonomia? To jest sztuczny twór lansowany przez media, wystarczy się przyzwyczaić.
    Są rzeczy nie do przyzywyczajenia. Np. w 166 kierownica zasłania mi diody od świateł przeciwmgłowych przednich i tylnych a na desce nic się nie wyświetla. Uwierz mi - masakra. Włączam tylne p-mgłowe i muszę się wychylać żeby sprawdzić czy trafiłem w dobry przycisk, a potem zapominam i tak jadę z włączonym aż sobie nie przypomnę... I wiele aut ma takie pierdoły.

    PS. Media nie lansują ergonomii To duża dziedzina nauk medycznych i technicznych
    Ostatnio edytowane przez żuwik ; 31-12-2010 o 08:29

  6. #316
    Użytkownik Romeo Avatar dakoolk
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    Modra Foka
    Postów
    693

    Domyślnie

    Cytat Napisał żuwik Zobacz post
    Hehe Wujek jak zwykle radykał, ale masz rację w niektórych sprawach Też mnie zawsze śmieszą te gadki, póki plastik nie skrzypi to jest OK, i tak ich nie macam.
    Są rzeczy nie do przyzywyczajenia. Np. w 166 kierownica zasłania mi diody od świateł przeciwmgłowych przednich i tylnych a na desce nic się nie wyświetla. Uwierz mi - masakra. Włączam tylne p-mgłowe i muszę się wychylać żeby sprawdzić czy trafiłem w dobry przycisk, a potem zapominam i tak jadę z włączonym aż sobie nie przypomnę... I wiele aut ma takie pierdoły.

    PS. Media nie lansują ergonomii To duża dziedzina nauk medycznych i technicznych
    Sama plastikologia i "guzikologia" rzeczywiście jest mocno naciągana (ale są i plusy designu z tubami w 156 SW - właśnie w stronę ergonomii - ja sobie telefon do nawigowania wstawiam dokłądnmie między zegary A że nie widzę kontrolek hamulców i czegoś tam jeszcze ? Nie są takie istotne

    Jak dla mnie cholernie istotne są za to wygodne siedzenie - czy 1000-1500km w "kubłach" od Sportpacka jest wygodniejsze od seryjnych foteli w 156? Bo na seryjnych to się cieszę, że rekord zasięgu miałem tylko niewiele ponad 600 km (a i tak dokupiłem sobie w sklepie rehab. poduszkę lędźwiową )
    Moja ex - teraz u kolegi "szybka"...

  7. #317
    Użytkownik Rowerzysta Avatar lolix
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Philippines
    Auto
    DavidtubAJ
    Postów
    92

    Domyślnie

    Jakby nie moje ukochane 166 powodów do uśmiechu to pewnie wróciłbym do Fiata Coupe i to na pewno do modelu turbo tylko nie do końca wiem czy do 20v czy 16v. Zresztą to auto pokazało mi jak się jeździ więc wrócę do niego na pewno jak tylko środki pozwolą.

    Pozdrawiam, Michał

  8. #318
    Madzia M.
    Gość

    Domyślnie

    W grudniu sprzedałam swoją AR145 i za jakiś czas chciałabym coś kupić...tak mi chodzi po głowie Lancia Lybra Kombi 1,9 lub 2,4JTD. Jako,że mąż ma AR156,to ja mogę się śmiało przerzucić na inną włoszkę. Lybra <gdzieś tak 2000r.> to chyba nie jest zły pomysł,co???

  9. #319
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Cytat Napisał Madzia M. Zobacz post
    W grudniu sprzedałam swoją AR145 i za jakiś czas chciałabym coś kupić...tak mi chodzi po głowie Lancia Lybra Kombi 1,9 lub 2,4JTD. Jako,że mąż ma AR156,to ja mogę się śmiało przerzucić na inną włoszkę. Lybra <gdzieś tak 2000r.> to chyba nie jest zły pomysł,co???
    A może Kappa?


  10. #320
    Madzia M.
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał saroo Zobacz post
    A może Kappa?
    Hmm... zależałoby mi na wersji Kombi,a moim zdaniem Lybra ma ładniejszą sylwetkę. Kappa też mi się bardzo podoba,z tym,że bardziej w wersji Sedan. Ogólnie te samochody mają coś w sobie

Podobne wątki

  1. A gdyby tak włożyć busso do 159
    Utworzone przez rybakmj w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 68
    Ostatni post / autor: 30-01-2016, 17:10
  2. Gdyby ktoś by chciał podłączyć Boxa ...
    Utworzone przez rychuslu89 w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-07-2013, 15:25
  3. Gdyby was ciekawiło
    Utworzone przez fiergloo w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 19-01-2010, 21:58
  4. Czy gdyby alfa była tak popularna jak ...
    Utworzone przez Majka w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 15-07-2008, 09:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory