Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Temat: Moc i obroty 1.9 jtd

  1. #1
    witko
    Gość

    Domyślnie Moc i obroty 1.9 jtd

    Witam,posiadam AR 156 1.9 jtd 140km. Zauwazylem niepokojaca rzecz podczas przyspieszania na wyzszych biegach 4 , 5 . Kiedy wciskam gaz praktycznie w ,,deche,, auto przyspiesza wolniej w sumie niz jeszcze latem ale glownym objawem jest to ze jakby na chwile traci moc przy obrotach 2.200-2.400 . Dlatego pytam przez co moze byc to spowodowane?
    Pozdrawiam!

  2. #2
    MAREK84
    Gość

    Domyślnie

    Przyczyn może być wiele : przepływka, elektrozawór sterujący geometrią łopatek. Najpierw odkręć zawór EGR i go przeczyść, to samo zrób z czujnikiem ciśnienia doładowania

  3. #3
    witko
    Gość

    Domyślnie

    Wlasnie skonczylem czyscic egr i przepustnice. Egr chodzi idealnie w sumie nie byl zasyfiony, natomiast przepustnica dramat// Zrobilem jazde testowa i w sumie fajniej autko chodzi o ile moze chodzic po takim kosmetycznym zabiegu, no ale z ta utrata mocy niestety nic sie nie zmienilo.

    ---------- Post dodany o godzinie 00:06 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie Wczoraj 23:50 ----------

    [QUOTE=witko;463830]Wlasnie skonczylem czyscic egr i przepustnice. Egr chodzi idealnie w sumie nie byl zasyfiony, natomiast przepustnica dramat// Zrobilem jazde testowa i w sumie fajniej autko chodzi o ile moze chodzic po takim kosmetycznym zabiegu, no ale z ta utrata mocy niestety nic sie nie zmienilo.
    Dodam jeszcze ze ostatnio alfa spalila mi znacznie wiecej niz przecietnie bo z okolo 6.5 - 7 które bierze zwyczajnie, po zalaniu srednia wyszla 9.2l / 100 .. a wydaje mi sie ze moj styl jazdy z tankowania na tankowanie az tak bardzo sie nie zmienil.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar grosii
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    TLW
    Auto
    AR33 1.5, AR33 1.7, 146 1.7 16v, 156 1.6TS, AR 166 2.4, 166 FL 2.4 jest 159 2.4 TI, Giulietta QV
    Postów
    459

    Domyślnie

    problem z turbina, dyma nie puszcza czarnego???

  5. #5
    witko
    Gość

    Domyślnie

    Własnie zdarza sie jej puscic czarnego dyma. Wiec sadzisz ze to moze byc juz czas na nia tak./? bo regeneracja nie jest taka tania wiec jesli juz mam wpakowac w to kase to chcialbym zeby autko pozniej smigalo jak wczesniej.

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Zanim weźmiesz się w "ciemno" za wymianę turbo. Sprawdź to co możesz sam, zamiast wchodzić w koszta może niepotrzebne. Czyli odepnij i przejedź się bez przepływki. Sprawdź działanie zmiennej geometrii, jak i czy w ogóle chodzi. Podpięcie pod kompa wskazane, ale nie na zasadzie zczytania błędów.

    Jak wciśniesz gaz do podłogi to nic dziwnego jeśli przez moment zakopci na czarno. Gorzej jak masz strugę czarnego dymu za sobą.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    To przepływomierz albo sterowanie zmienną geometrią turbiny
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #8
    witko
    Gość

    Domyślnie

    Jak wciśniesz gaz do podłogi to nic dziwnego jeśli przez moment zakopci na czarno. Gorzej jak masz strugę czarnego dymu za sobą.

    Nie no nie, kopci tylko przez moment! zadymi i juz.
    A co ma sie dziac jak odepne ten przeplywomierz ? bo to sprawdze samemu. A ze zmienna geometria turbiny mussze juz podjechac chyba do mechanika bo nie wiem o co chodzi...

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Auto
    wspomnienia po AR GT
    Postów
    582

    Domyślnie

    jak masz program FiatECUScan 2.6 i interfejs Vag KKL możesz zrobić test "Regulatora turbo" po uruchomieniu tej funkcji program steruje siłownikiem od zmiennej geometrii w turbinie, trzeba obserwować ten siłownik a dokładnie czy jego skok ok. 10 mm "góra-dół" odbywa się dynamicznie, tym programem można również zrobić test ( silnik musi być rozgrzany do optymalnej temp. pracy przy teście) w programie zaznaczasz parametry: zmierzona i docelowa masa powietrza , obroty silnika , otwarcie zaworu EGR i mierzone ciśnienie doładowania i w drogę, bieg 3 i 4 pedał gazu w podłogę, z tej przejażdzki zapisuje się "log", który wrzucasz na forum do oceny

  10. #10
    witko
    Gość

    Domyślnie

    Nie mam ani kabla ani tego programu, a nie wiem czy mechanicy do ktorych jezdze sa na tyle zaufani ze sie z tym uporaja.
    Musze wiec zadzwonic i umowic sie na wizyte.
    A co do dymienia to jak go przycisne to dymi ciagiem na czarno jednak..

Podobne wątki

  1. Obroty do 3 tyś w w 166 2.4 jtd 20v
    Utworzone przez PinioSul w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 09-06-2015, 16:29
  2. obroty
    Utworzone przez september w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-06-2011, 17:35
  3. 156 1.9 jtd Obroty
    Utworzone przez papcio18 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-01-2011, 13:13
  4. falujace obroty, zdjełem zaworek i obroty nie faluja
    Utworzone przez nerlo1991 w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 08-12-2009, 22:19
  5. Obroty
    Utworzone przez Bolo1990 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 21-02-2009, 16:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory