Strona 3 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 90

Temat: Boxer pompa oleju

  1. #21
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    zawsze można wlać motula 15W50. Po za tym są takie zegarowe małe wskazówkowe mierniki ciśnienia jak np w amerykańskich V8 tylko montuje się w komorze silnika.

  2. #22
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    co do dorobienia, ja bym wszedl w cos takiego a dorobione elementy dal do pokrycia tym swinstwem co sie pokrywa cylindry i tloki w 2 suwach co zapobiega wycieraniu sie ich tak szybko - siarczkiem molibdenu w motocyklach podwaja to zywotnosc ukladu cylider/tlok wielokrotnie testowalem
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

  3. #23
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Niemcy
    Auto
    AR 145 1,7 boxer 16V -> ;)
    Postów
    237

    Domyślnie

    amigas racja właśnie o coś takiego by chodziło
    wydaje mi się że na tym by mogła polegać ta regeneracja,
    będzie trzeba pomyśleć, popytać zaczerpnąć opinii mechaników
    jakichś szlifierni co oni na to

  4. #24
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    mam u siebie kolesia co to robi znaczy dorabia czesci utwardza, pokrywa tymi warstwami i robi to do maszyn o wiekszych przeciązeniach
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar kaes
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 145 1,4 bx 1995
    Postów
    787

    Domyślnie

    Cytat Napisał mat3l Zobacz post
    z tego co piszą koledzy to w pompie są 2 tryby(slimaki czy coś takiego) one ulegają wytarciu, zużyciu, więc jeżeli się wytrą to nie można zlecić (jakiejś) firmie która się
    bawi w dorabianie trybików ślimaków itp itd ?? żeby takie elementy dorobili i wymienić to ??
    osobiście jeszcze nie otwierałem OIL PUMP więc nie wiem jak tam jest w środku ale zapewne kiedyś będę musiał a jak do tego dojdzie to wtedy będę się tym martwił ;P =D
    Ściera się też obudowa i to jest najgorsze.
    Wziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum...Co to było? Takie szybkie i piękne?
    To 145 boxerek oczywiście!

  6. #26
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    hmmm no dobra a obudowa ma jaki kształt? wrzuci ktoś zdj? moze by tak w nią tez zrobic i wprasowac wtloczke stalowa o podwyzszonej odpornosci na scieranie? czy wycieraja sie wałeczki od slimakow? moze wtedy tulejki brazowe z kanałem smarujacym?
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

  7. #27
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał RAFALPD7 Zobacz post
    Nie każda.Są jeszcze pompy tłoczkowe,często stosowane w nowych silnikach ze względu na łatwą zmianę wydatku pompy,poprzez regulację mimośrodowego położenia wirnika ,czyli koniec końców obniża spalanie i cieszy zielonych
    Ja mam na myśli o pompy oleju które nas teraz interasują czyli Alfa z tamtego okresu a nie auta teraz produkowane bo jakie one mają pompy to nie mam pojęcia

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #28
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Niemcy
    Auto
    AR 145 1,7 boxer 16V -> ;)
    Postów
    237

    Domyślnie

    racja
    w grę wchodzi tylko regeneracja, ja u siebie bym nie kombinował z wymiana na sztukę czegoś innego, u mnie musi zostać seryjna ewentualnie odświeżona, jeżeli obudowa się ściera na pewno można jakoś to na spawać czy coś, albo napisać np:

    http://allegro.pl/kola-zebate-dorabi...386591792.html

    do takich ludzi wysłać parę fotek pompy czy jest możliwość wymiany tych zębatek itp
    tzw regeneracja wydaje mi się że ktoś chętnie by podjął takie wyzwanie.

  9. #29
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jacho
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    alfa 33 1.4 Imola, rocznik 1993
    Postów
    89

    Domyślnie

    ze zdjęcia które wstawił andrew wychodzi że tryby są konkretne i nie stawiałbym żeby one były przyczyną, ale ta obudowa, pewnie alu, wyciera się z obu stron i tam szukałbym strat na ciśnieniu, jeżeli da się wykręcić te szpilki jak i obsadę trybów to widziałbym to tak:
    - tryby na szlifierkę magnesową w celu wyrównania wysokości
    - obudowa i dekiel na frezarkę, ze zdjęcia wynika że jest tam jeszcze dość "mięsa" żeby dopasować płaszczyzny i wysokość do trybów

    tak jak wcześniej pisałem, jak tylko rozbiorę ten silnik to się pomyśli

  10. #30
    Użytkownik Romeo Avatar kaes
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 145 1,4 bx 1995
    Postów
    787

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacho Zobacz post
    ze zdjęcia które wstawił andrew wychodzi że tryby są konkretne i nie stawiałbym żeby one były przyczyną, ale ta obudowa, pewnie alu, wyciera się z obu stron i tam szukałbym strat na ciśnieniu, jeżeli da się wykręcić te szpilki jak i obsadę trybów to widziałbym to tak:
    - tryby na szlifierkę magnesową w celu wyrównania wysokości
    - obudowa i dekiel na frezarkę, ze zdjęcia wynika że jest tam jeszcze dość "mięsa" żeby dopasować płaszczyzny i wysokość do trybów

    tak jak wcześniej pisałem, jak tylko rozbiorę ten silnik to się pomyśli
    Czekamy namiętnie...
    Wziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum...Co to było? Takie szybkie i piękne?
    To 145 boxerek oczywiście!

Podobne wątki

  1. [146] Pompa Oleju i Pompa Wspomagania
    Utworzone przez TheRomanist w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-02-2013, 15:49
  2. [145] Pompa wody boxer
    Utworzone przez wackit w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 02-02-2012, 16:48
  3. [145] [1,7 boxer] Pompa paliwa
    Utworzone przez Miskow w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-07-2010, 18:23
  4. [145] Pompa paliwa 145 1.6 Boxer
    Utworzone przez Michal_Grucha w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21-04-2010, 16:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory