Strona 4 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 90

Temat: Boxer pompa oleju

  1. #31
    wojtekcem
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pituś Zobacz post
    Witam,
    sprawa w poruszana w kilku różnych tematach -myślę warto poświęcić jej odrębny.
    Powszechnie wśród Alfistów (boxer'owców) wiadomo, ze te silniki są szczególnie bardzo drażliwe na warunki smarowania.
    Po zapoznaniu się z postami kolegów uważam, ze właśnie POMPA OLEJU jest głównym słabym punktem tych silników!

    Pompa oleju jako nowa jest bardzo trudno dostępna często pozostaje jej regeneracja..
    więc PYTANIE:
    - Jak najlepiej przeprowadzić regeneracje pompy oleju Boxera?

    i dodatkowe:
    - Czy komuś udało się rozgryźć z jakiego silnika można dopasować ewent. nową pompę oleju?

    Piotrek

    PS. Kcem większego Boxera w 145!
    Od dwóch lat cyklicznie wracam do tematu regeneracji pompy olejowej ale póki nie padnie moja to nie wezmę się za to porządnie. Na razie ustaliłem, że dorobienie trybów wcale nie jest takie łatwe, sprawdzane przeze mnie zakłady odmawiają. Najłatwiej pewnie będzie podpasować z jakiegoś włocha ale raczej nie Fiata bo to nie za czasów przynależności Alfy do Fiata projektowano ten element.
    Można też spróbować czegoś innego- są podobno w niektórych samochodach pompy olejowe elektryczne. Może by się dało wpiąć ją tak, by w zakresie niskich ciśnień wspomagała układ. Tutaj jednak tylko teoretyzuję, bez żadnego rozeznania praktycznego.
    Ja jestem w dobrej sytuacji, mam cudem kupioną nówkę, założoną do wyremontowanego silnika i póki co uważam, że temat mnie nie dotyczy. Zostawiam więc pole do popisu bardziej potrzebującym
    P.S. Też chcę większego boxera ale ogranicza mnie... brak pompy

  2. #32
    RAFALPD7
    Gość

    Domyślnie

    Ja mam na myśli o pompy oleju które nas teraz interasują czyli Alfa z tamtego okresu a nie auta teraz produkowane bo jakie one mają pompy to nie mam pojęcia
    Tak tylko napisałem
    A co do dorabiania trybów to nie głupi pomysł,są firmy się w tym specjalizujące,więc możliwość niby jest.Tyle,że do tych trybów przydała by się solidna obudowa-najlepiej ze stopu żelaza,ale to też da się zrobić.Albo zamontować na pasku jakąś pompę hydrauliczną-kwestia zmyślnego poprowadzenia przewodów i długości przewodów od którego zależy czas pracy silnika bez dostatecznego smarowania po dłuższym postoju.Aha ten pomysł to takie tam wywody-nie szkalujcie mnie za to,potraktujcie jako bajkę

  3. #33
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Niemcy
    Auto
    AR 145 1,7 boxer 16V -> ;)
    Postów
    237

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekcem Zobacz post
    Ja jestem w dobrej sytuacji, mam cudem kupioną nówkę, założoną do wyremontowanego silnika i póki co uważam, że temat mnie nie dotyczy.
    to musisz mieć niezłe wtyki u włochów bo nawet Serwis nie ma już Nowych Pomp od dłuższego czasu...

  4. #34
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jacho
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    alfa 33 1.4 Imola, rocznik 1993
    Postów
    89

    Domyślnie

    Zewnętrzna pompa raczej odpada ze względu na napęd, pasek jest zawodny, a o jego zerwaniu poinformuje zatarty silnik

  5. #35
    Użytkownik Romeo Avatar kaes
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 145 1,4 bx 1995
    Postów
    787

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacho Zobacz post
    Zewnętrzna pompa raczej odpada ze względu na napęd, pasek jest zawodny, a o jego zerwaniu poinformuje zatarty silnik
    Tym bardziej że pompa to nie wszystko... jeszcze jest potrzebny zawór redukcyjny. :/
    Wziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum...Co to było? Takie szybkie i piękne?
    To 145 boxerek oczywiście!

  6. #36
    wojtekcem
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał mat3l Zobacz post
    to musisz mieć niezłe wtyki u włochów bo nawet Serwis nie ma już Nowych Pomp od dłuższego czasu...
    Chyba mi się po prostu udało. ASO zapewniało, że produkt niedostępny nawet we Wloszech, poza ASO również nie było szans. Dotarłem do gościa, który jest mechanikiem we Włoszech, przy okazji zakupów w serwisie zapytał o pompę i mieli. Musieli mieć jakąś zelegającą sztukę, która nie była wrzucona w system

    ---------- Post dodany o godzinie 18:45 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 18:41 ----------

    Cytat Napisał jacho Zobacz post
    Zewnętrzna pompa raczej odpada ze względu na napęd, pasek jest zawodny, a o jego zerwaniu poinformuje zatarty silnik
    Przy takim rozwiązaniu nie wyobrażam sobie nie zamontować pełnego układu kontroli ciśnienia oleju. Taki układ dużo szybciej ostrzeże przed nieprawidłościami. Poza tym zastosowanie jakiegokolwiek paska mocno skomplikuje sprawę, dużo lepsze będzie zasilanie elektryczne.

  7. #37
    Użytkownik Romeo Avatar kaes
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 145 1,4 bx 1995
    Postów
    787

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekcem Zobacz post
    dużo lepsze będzie zasilanie elektryczne.
    A jak się na trasie spali uzwojenie silniczka albo np. spadnie wsuwka zasilania to kaplica. Nie patrzysz cały czas na kontrolki podczas jazdy.
    Wziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum...Co to było? Takie szybkie i piękne?
    To 145 boxerek oczywiście!

  8. #38
    wojtekcem
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaes Zobacz post
    A jak się na trasie spali uzwojenie silniczka albo np. spadnie wsuwka zasilania to kaplica. Nie patrzysz cały czas na kontrolki podczas jazdy.
    Przeczytaj mój pierwszy post, pisałem tam o wspomaganiu fabrycznej, niedomagającej pompy oleju dodatkową elektryczną. Nie odważyłbym się wywalić oryginalną pompę i zastąpić ją czymś innym. W takim rozwiązaniu awaria pompy wspomagającej nie unieruchamia całego układu wspomagania. Co więcej, jadąc na wyższych obrotach dałoby się niwelować spadki ciśnienia.
    Układ kontroli ciśnienia też dałoby się poprawić, wystarczy zamiast stadardowego czujnika dać taki na 1-2 bary. Nie ma bata, żeby nie zwiększyło to znacząco trwałości silnika. Sprawa na pewno warta przemyślenia

  9. #39
    Użytkownik Romeo Avatar kaes
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 145 1,4 bx 1995
    Postów
    787

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekcem Zobacz post
    Przeczytaj mój pierwszy post, pisałem tam o wspomaganiu fabrycznej, niedomagającej pompy oleju dodatkową elektryczną. Nie odważyłbym się wywalić oryginalną pompę i zastąpić ją czymś innym. W takim rozwiązaniu awaria pompy wspomagającej nie unieruchamia całego układu wspomagania. Co więcej, jadąc na wyższych obrotach dałoby się niwelować spadki ciśnienia.
    Układ kontroli ciśnienia też dałoby się poprawić, wystarczy zamiast stadardowego czujnika dać taki na 1-2 bary. Nie ma bata, żeby nie zwiększyło to znacząco trwałości silnika. Sprawa na pewno warta przemyślenia
    OK... ale masz pomysł jak to sfinalizować? Są takie pompki? Szukałem na alledrogo pod hasłem elektryczna pompa oleju i wynik zerowy. Coś tam było, ale tylko do coolera.:/
    Wziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum...Co to było? Takie szybkie i piękne?
    To 145 boxerek oczywiście!

  10. #40
    wojtekcem
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaes Zobacz post
    OK... ale masz pomysł jak to sfinalizować? Są takie pompki? Szukałem na alledrogo pod hasłem elektryczna pompa oleju i wynik zerowy. Coś tam było, ale tylko do coolera.:/
    Wpisz to w google, więcej wyskoczy. Pomysłu nie mam żadnego konkretnego na razie, jak już pisałem nie jestem w tym temacie potrzebującym

Podobne wątki

  1. [146] Pompa Oleju i Pompa Wspomagania
    Utworzone przez TheRomanist w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-02-2013, 15:49
  2. [145] Pompa wody boxer
    Utworzone przez wackit w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 02-02-2012, 16:48
  3. [145] [1,7 boxer] Pompa paliwa
    Utworzone przez Miskow w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-07-2010, 18:23
  4. [145] Pompa paliwa 145 1.6 Boxer
    Utworzone przez Michal_Grucha w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21-04-2010, 16:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory