Strona 5 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 90

Temat: Boxer pompa oleju

  1. #41
    RAFALPD7
    Gość

    Domyślnie

    Wszystko jest do zrobienia...Zawór redukcyjny to trzpień na sprężynie,podnoszony przez ciśnienie oleju-można go wcisnąć w inną obudowę.Nie obeszło by się bez zaworów zwrotnych i zaślepienia odpowiednich otworów w bloku.Ale zgadzam się z Wami ,że guma w takiej sytuacji nie wróży zbyt przyjemnych emocji .Tak na serio taki pomysł ma racje bytu gdy pompa kompletnie dead i nie ma cienia szansy na zmianę.Odnośnie el. pompy to bardzo dobry pomysł.Można ją wykorzystać do przepompowania jakiejś ilości oleju,zanim silnik zostanie odpalony-pierwsze suwy przy idealnym smarowaniu to jest coś

  2. #42
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Niemcy
    Auto
    AR 145 1,7 boxer 16V -> ;)
    Postów
    237

    Domyślnie

    hmm.. a czy jest możliwość sprawdzenia wydajności pompy
    nie zakładając jej do auta i nie zalewając całego olejem ? jest jakiś
    sposób ?? na obejście tego ;P może być nawet coś na sztuke ale żeby mniej więcej wiedzieć
    czy pompa dyszy czy nie itp ?? hmm... ??

  3. #43
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Pituś
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 75 V6
    Postów
    113

    Domyślnie

    wszyscy coś kombinują, nikt nikogo specjalnie nie obraża..

    zgodny ten ród Alfistów

    Elektryczna pompa wydaje sie sprytnym pomysłem ale myślę będzie trudnym i kosztownym w realizacji :/
    - temp. pracy to od -30'C do +120'C
    - znaczne różnice w 'płynności ośrodka': zimny olej jest gęsty a gorący rzadki.
    (stąd myślę zwykle dość 'toporna' konstrukcja pomp oleju).

    Ale układy z suchą miską olejową są jakoś realizowane!

    Nie widziałem niestety takiej pompy ani na aucie ani też poza
    ale z tego co mi jest wiadomo: zwykle jest to część dopasowana budową do silnika
    a za nią bezpośrednio kanały olejowe z ciśnieniem..
    Więc myślę ciężko będzie sprytnego układ zamiast pompy/dublujacy pompę dokombinować :/

    Uważam, że ze względu na koszty i komplikacje należy się skupić na modyfikacji-regeneracji istniejącej pompy
    tak by dawała lepsze ciśnienie,
    np. pokrycie jakimś polepszaczem trybów albo zmiany/modyfikacje jej obudowy wewn. tak by się nie wycierała.

    Tylko kwestia podstawowa, kto to może nam zrobić, czy komuś udało się sie dotrzeć do kogoś,
    kto mógłby taką regeneracje/modyfikacje wykonać.

    Wtedy nie potrzebne wam dodatkowe czujniki i inne jak wiecie, ze mompa daje dobre ciśnienie!

  4. #44
    Użytkownik Romeo Avatar kaes
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 145 1,4 bx 1995
    Postów
    787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pituś Zobacz post
    wszyscy coś kombinują, nikt nikogo specjalnie nie obraża..

    zgodny ten ród Alfistów

    Elektryczna pompa wydaje sie sprytnym pomysłem ale myślę będzie trudnym i kosztownym w realizacji :/
    - temp. pracy to od -30'C do +120'C
    - znaczne różnice w 'płynności ośrodka': zimny olej jest gęsty a gorący rzadki.
    (stąd myślę zwykle dość 'toporna' konstrukcja pomp oleju).

    Ale układy z suchą miską olejową są jakoś realizowane!

    Nie widziałem niestety takiej pompy ani na aucie ani też poza
    ale z tego co mi jest wiadomo: zwykle jest to część dopasowana budową do silnika
    a za nią bezpośrednio kanały olejowe z ciśnieniem..
    Więc myślę ciężko będzie sprytnego układ zamiast pompy/dublujacy pompę dokombinować :/

    Uważam, że ze względu na koszty i komplikacje należy się skupić na modyfikacji-regeneracji istniejącej pompy
    tak by dawała lepsze ciśnienie,
    np. pokrycie jakimś polepszaczem trybów albo zmiany/modyfikacje jej obudowy wewn. tak by się nie wycierała.

    Tylko kwestia podstawowa, kto to może nam zrobić, czy komuś udało się sie dotrzeć do kogoś,
    kto mógłby taką regeneracje/modyfikacje wykonać.

    Wtedy nie potrzebne wam dodatkowe czujniki i inne jak wiecie, ze mompa daje dobre ciśnienie!
    A mnie się coś innego przypomniało... Dawna historia, pojawił się jakiś dodatek do oleju,
    który miał tworzyć jakąś warstwę na elementach silnika. Myk polegał na tym, że po jakimś przebiegu spuszczało się olej i samochód robił kilkaset kilometrów w jakimś laboratorium testowym, niezaleznym oczywiście na sucho. potem po rozebraniu silnika okazywało się, że nie ma śladów większego zużycia. co wy na to?
    Wziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum...Co to było? Takie szybkie i piękne?
    To 145 boxerek oczywiście!

  5. #45
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jacho
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    alfa 33 1.4 Imola, rocznik 1993
    Postów
    89

    Domyślnie

    Ja pamiętam Militec i MotoDoctor, ale to było lata temu i raczej do trupów się to lało w nadziei że kilka niedziel przeżyją, ten drugi jest chyba jeszcze do zakupienia, ale nie wróżę żeby pompie to szczególnie pomogło może prędzej ceramizery, ale tych specyfików nie znam, jedynie czytałem opinie które zawsze..... mnie nie przekonują

    http://www.ceramizer.pl/content/view/35/46/

  6. #46
    Użytkownik Romeo Avatar kaes
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 145 1,4 bx 1995
    Postów
    787

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacho Zobacz post
    Ja pamiętam Militec i MotoDoctor, ale to było lata temu i raczej do trupów się to lało w nadziei że kilka niedziel przeżyją, ten drugi jest chyba jeszcze do zakupienia, ale nie wróżę żeby pompie to szczególnie pomogło może prędzej ceramizery, ale tych specyfików nie znam, jedynie czytałem opinie które zawsze..... mnie nie przekonują

    http://www.ceramizer.pl/content/view/35/46/
    Na pewno nie motodoctor.... to się lało do dużych fiatów przed wyjazdem do Słomczyna.

    A ten specyfik o którym pisze to pamiętam tylko, że kosztował krocie i na pewno nie był polski.
    Wziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum...Co to było? Takie szybkie i piękne?
    To 145 boxerek oczywiście!

  7. #47
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Te specyfiki nie zwiększa ciśnienia oleju i nie zastąpią pompy oleju

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #48
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jacho
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    alfa 33 1.4 Imola, rocznik 1993
    Postów
    89

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Te specyfiki nie zwiększa ciśnienia oleju i nie zastąpią pompy oleju
    piękna konkluzja

    a w temacie regeneracji to chyba szybciej wygrzebie tę pompę bo w przyszłym tygodniu będę się widział z gościem który może pomóc, a przynajmniej się wypowie co ewentualnie można zrobić
    Ostatnio edytowane przez jacho ; 07-01-2011 o 21:48 Powód: ...

  9. #49
    Użytkownik Romeo Avatar kaes
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 145 1,4 bx 1995
    Postów
    787

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Te specyfiki nie zwiększa ciśnienia oleju i nie zastąpią pompy oleju
    Dokładnie.... Kombinowałem tylko, czy by nie pomogły przy krótkotrwałych spadkach ciśnienia, przez zmniejszenie tarcia elementów. :/
    Wziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum...Co to było? Takie szybkie i piękne?
    To 145 boxerek oczywiście!

  10. #50
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaes Zobacz post
    Dokładnie.... Kombinowałem tylko, czy by nie pomogły przy krótkotrwałych spadkach ciśnienia, przez zmniejszenie tarcia elementów. :/
    Nie rozumiem, w czym moga one pomóc: żeby nie spadało ciśnienie
    czy żeby nie zatarł sie silnik ?

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. [146] Pompa Oleju i Pompa Wspomagania
    Utworzone przez TheRomanist w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-02-2013, 15:49
  2. [145] Pompa wody boxer
    Utworzone przez wackit w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 02-02-2012, 16:48
  3. [145] [1,7 boxer] Pompa paliwa
    Utworzone przez Miskow w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-07-2010, 18:23
  4. [145] Pompa paliwa 145 1.6 Boxer
    Utworzone przez Michal_Grucha w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21-04-2010, 16:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory