i właśnie dlatego motor mam zalany castrol'em magnatecNapisał rufiki
![]()
i właśnie dlatego motor mam zalany castrol'em magnatecNapisał rufiki
![]()
A Twój termostat jest teges? (znaczy dobry)?Napisał marek1975
a może wskazania temp są po prostu błędne, bo i tak się zdarza. Sprawdź najpierw czy temp w zbiorniczku z płynem chłodzącym jest taka jak temp. na wskaźniku. Do tego celu użyj rugiego termometru, którego sondę zanurz w zbiorniczku po rozgrzaniu silnika i popatrz. Jeśli wskazują podobnie, a silnik masz rozgrzany i mimo wszystko temp za niską, to termostat do wymiany.
Ostatnio za vernet'a zapłaciłem 87zł + parę opasek + płyn chłodzący (11zł/1l - paraflu)
Powodzenia.
Panowie, zauważam Offtopic
Temat termostaów był poruszany juz.
Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
Wcześniej:
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
Alfa Romeo 166 3.0 V6
Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
Lancia Delta 1.8 8V
Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
Alfa Romeo 155 2.5 V6
Alfa Romeo 33 1.7 Boxer
alces co do oleju to jak dla mnie tylko liqui moly
Pozdrawiam
Napisał csscss
Nie wiem jak w 156 ale w instrukcji do 155 zalecają natychmiastowe rozpoczęcie jazdy zaraz po odpaleniu silnika, oczywiście bez piłowania go przy okazji.Napisał Szef
Takie przeciazanie silinika przez jazde na bardzo niskich obrotach spowoduje to ze rozleci sie duzo szybciej niz jak na zimnym krecilbys go na wysokie obrotyNapisał alces1
.
Oile mnie pamiec niemyli to ktores autka chyba BMW mialy cos takiego ze zminialo sie czerwone pole na obrotosciomierzu przez zapalanie wiekszej lub mniejszej ilosci diod przy zimnym silniku i przy zimnym silniku czerwona kreska zaczynala sie od 4,5 lub 5 tys obr/min a wraz z wzrostem temp. silnika czerwona skala przesuwala sie ku gorze,stare dzieje ale cos jeszcze pamietamwiec nie mozna wpadac w skrajnosc.
kurcze ja nie moge sciągnąć instrukcji \. może ktoś sprawdzi jak jest w ts'ie w 156 jest to opisane.
Pozdrawiam
W kazdej instrukcji jest napisane zeby odrazu rozpoczac jazde :
1. ekologia
2. pracujacy normalnie silnik szybciej sie rozgrzewa, niz pracujacy na postoju przez co szybciej lapie optymalna temperature.
Wydaje mi sie jednak ze kilka chwil na wolnych obrotach jest dobra dla silniczka
- pompa oleju spokojnie rozprowadzi olej po wszystkich zakamarkach
- silnik jest nie obciazony wiec jego elementy nie sa od razu poddawane naprezeniom
- na wolnych obrotach przy chwilowym braku smarowania ( wiadomo ze w nocy olej scieka itp ) jego elementy mniej sie zuzywaja
Tak czy siak ja zawsze odczakuje te 7 sekund zanim rusze
Ja odpalam silnik, wysiadam, ide otworzyc bramę wyjazdową, wyjeżdzam, zamykam bramę, wsiadam, zapinam pasy, włączam radio i ruszam...
Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
Wcześniej:
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
Alfa Romeo 166 3.0 V6
Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
Lancia Delta 1.8 8V
Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
Alfa Romeo 155 2.5 V6
Alfa Romeo 33 1.7 Boxer