Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 45

Temat: rozwalony katalizator. Jakiś kompromis aby nie wsadzac nowego?

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kynium
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Żary/Grabik
    Auto
    Alfa 166 3.0 '02 AT + Toyota Corolla Verso '04 na ropa + jakiś tam kombiaczek (Focus 1.6TDCI '05)
    Postów
    393

    Domyślnie

    Jak najbardziej wszystko jest w porzadku. Alfadiagiem jestem za pan brat: TRA, FRA i inne w normie. Sonda i przepływka nowe ori BOSCH, nie zadne zamieniki czy uniwersalne.
    Tak naprawde już sam nie wiem co i jak. Niby wszystko ok ale brakuje jej tego kopa powyzej 4 tys. Ciągnie do tych 7 tys ale jakby tak samo lub nawet troche gorzej niz do 3,5 tys, a przeciez powinno być odwrotnie. Dlatego zastanawiam się nad jednym: wyrzucić kata i zobaczyc co sie zmieni, a docelowo za pare tyg. i tak założyć nowego.
    Zastanawia mnie jeszcze spalanie, choć to moze wynikać z wersj softu, ale ciezko mi zejsc ponizej 13l-14l w mieście. I to niezaleznie czy jeżdze z butem w podlodze czy jak emeryt.
    Alfa Romeo 156 2.0TS '99 MOMO Nero 601- była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 manual '01 Blue Odyssey - była
    Lancia Phedra 2.0 JTD '05 Automatic - była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 automatic '02 nero vulcano - jest
    plus dwa jakieś wozidełka do szurania na ropę

    Była jeszcze masa innych, mało znaczących samochodów.

  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kynium Zobacz post
    Jak najbardziej wszystko jest w porzadku. Alfadiagiem jestem za pan brat: TRA, FRA i inne w normie. Sonda i przepływka nowe ori BOSCH, nie zadne zamieniki czy uniwersalne.
    Tak naprawde już sam nie wiem co i jak. Niby wszystko ok ale brakuje jej tego kopa powyzej 4 tys. Ciągnie do tych 7 tys ale jakby tak samo lub nawet troche gorzej niz do 3,5 tys, a przeciez powinno być odwrotnie. Dlatego zastanawiam się nad jednym: wyrzucić kata i zobaczyc co sie zmieni, a docelowo za pare tyg. i tak założyć nowego.
    Zastanawia mnie jeszcze spalanie, choć to moze wynikać z wersj softu, ale ciezko mi zejsc ponizej 13l-14l w mieście. I to niezaleznie czy jeżdze z butem w podlodze czy jak emeryt.

    Ja sie mieszcze w 13 litrach w miescie i tylko krotkie odcinki wiec faktycznie cos zaduzo Ci bierze paliwa i do tego roznica pojemnosci. Wywal kata i bedziesz widzial czy jest lepiej, zawsze mozesz wspawac kata o zwiekszonym przeplywie ja sie wlasnie nad tym zastanawiam.
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  3. #23
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kynium
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Żary/Grabik
    Auto
    Alfa 166 3.0 '02 AT + Toyota Corolla Verso '04 na ropa + jakiś tam kombiaczek (Focus 1.6TDCI '05)
    Postów
    393

    Domyślnie

    Tak własnie zrobie. Wywale kata i zobacze czy jest lepiej. Jesli będą jakieś komplikacje to zamontuję nowy lub stary jesli bedzie w dobrym stanie (w to akurat watpie gdyz wiadomo, że TS bieze ileś tam oleju, a ten odkłada się właśnie w kacie). Teoretycznie mozna jeszcze sprawdzic kata nie wymontowujac go z samochodu, jednak z tym moze byc wiecej problemu niz z wyrzuceniem.
    Alfa Romeo 156 2.0TS '99 MOMO Nero 601- była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 manual '01 Blue Odyssey - była
    Lancia Phedra 2.0 JTD '05 Automatic - była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 automatic '02 nero vulcano - jest
    plus dwa jakieś wozidełka do szurania na ropę

    Była jeszcze masa innych, mało znaczących samochodów.

  4. #24
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Temat podobny więc sie podepnę.
    Pytanie kto wie jaki jest katalizator na kolektorze?
    Metalowy czy ceramiczny?
    Ten wkład w 3 katalizatorze jak jest obsadzony?
    Tak się zastanawiałem nad kupnem uniwersalnego i wspawaniem go zamiast uszkodzonego.
    Druga opcja, cięcie i przekładka samego wkładu.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  5. #25
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Młody_Alfista
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Okolice Olkusza i... zagranica
    Auto
    Civic ej9
    Postów
    375

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kynium Zobacz post
    ...choć to moze wynikać z wersj softu, ale ciezko mi zejsc ponizej 13l-14l w mieście. I to niezaleznie czy jeżdze z butem w podlodze czy jak emeryt.
    O jaki soft chodzi? Możesz napisać coś więcej bo nie kumam. A jaki soft jest najlepszy? Były jakieś nowsze/lepsze wersje niż oryginalna?

    Ja też zastanawiam się nad wycięciem katalizatora tylko boje się czy nie będę miał kiedyś problemów na przeglądzie itp..., jak można by sobie z tym poradzić?
    W jego miejsce zostałby wspawany kawałek tłumika, podobno ze strumienica lub kawałkiem rurki byłby za głośny.

  6. #26
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    WPI / GDA
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8v
    Postów
    61

    Domyślnie

    Zastanawiam się nad zakupem katalizatora. Na allegro są jakieś zamienniki w okolicach 300-400zł (przykład: http://moto.allegro.pl/katalizator-a...392772800.html ). Opłaca się to kupować, czy jest to jakiś straszny szajs?

    W tej chwili jeżdżę bez katalizatora (wspawana rurka), musiałem go usunąć bo był kompletnie rozwalony. Pomijając trochę głośniejszy odgłos wydechu, to nie zauważyłem jakichś specjalnych zmian na gorsze. Jeździłbym tak dalej bo mi to nie przeszkadza (z przeglądami też żaden problem), ale po prostu będę niedługo sprzedawał auto i trochę wieśniacko tak bez katalizatora...

  7. #27
    emaxiq
    Gość

    Domyślnie

    sorry, za odswiezenie tematu sprzed paru miesiecy - najwyzej z pokora podkule ogon i przyjme na barki opierdziel

    zgodnie z opisem w moim Alfiatku 2.5 v6 24v mam problem podobny jak wyzej opisany, tylko, ze mam 4 sondy i pytanie za 100 punktow:
    mozliwe, ze mialem 4 katalizatory ? ..
    mechanicy stwierdzili, ze katalizatory sa na miejscu, po podniesieniu auta, natomiast mam "cos" wycietego mniej wiecej w polowie dlugosci auta i wspawane tam 2 rurki, za tym sa 2 sondy lambda.. oczywiscie wywala mi co jakis czas po kasowaniu blad z katalizatorem na nowo - musialbym podpiac sie raz jeszcze zeby go spisac, ale o ile sie nie myle, blad informuje o braku kata.. wiec wychodzi na to, ze ten typ mial oryginalnie 4katalizatory? ;o

    i kolejne pytanie.. kiedys mialem auto innej marki i tam podobny problem rozwiazywalo obejscie tego na podstawie gotowego schematu - tylko elektryk musial sie zajac tym i przygotowac obejscie, ktore podpinalo sie pod sonde i smigalo OK - czy w przypadku Alfy nikt nie napotkal sie jeszcze na cos takiego?

  8. #28
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Kolego masz wycięty katalizator. Sonda powinna być przed i za katalizatorem - w takim układzie usunięcie kata powoduje błąd
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #29
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Winiar00
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 SW
    Postów
    603

    Domyślnie

    Może to rozwiązanie dla tych co chcą ciąć. http://allegro.pl/emulator-sondy-lam...403282745.html

  10. #30
    emaxiq
    Gość

    Domyślnie

    ze szwajcarii moja niunia taka juz przyjechala, wiec szukam mozliwie najtanszego wyjscia.. dosc juz mam checka przed oczami, caly czas mi sie swieci i drazni.. z kolei tez nie widzi mi sie znow Ciecie rury i wsadzanie 2kat. za ponad 2tysie.. ani uzywek, ani zamiennikow.. wolalbym najprosciej to obejsc i wlasnie o taki emulator mniej wiecej mi chodzilo -tylko pytanie na ile to sie sprawdza, moze jakis "fachman" sie wypowie

Podobne wątki

  1. Julka - rozwalony tylni zderzak
    Utworzone przez Monika Skwa w dziale Mazowieckie
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 31-12-2014, 17:05
  2. Rozwalony blok, olej wyciekł-kto ma posprzątać??
    Utworzone przez kabanow w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 03-07-2012, 12:06
  3. alfa 147 - kompromis cena vs. rocznik
    Utworzone przez miksell w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 22-05-2012, 20:32
  4. [145] Rozwalony przedni zderzak
    Utworzone przez wamax w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 07-02-2009, 14:24
  5. [156] 156 z Nowego Targu
    Utworzone przez Konrado w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-09-2008, 08:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory