Strona 4 z 86 PierwszyPierwszy 123456789101112131454 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 851

Temat: ABC na temat motoru Twin Spark 16v

  1. #31
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Obraca na wysokich owszem ale uszkodzenia następują w często w wyniku jazdy na niskich obrotach z dużym obciążeniem. Smarowanie nie ma pełnej wydajności a siły działające na panewki są duże. Dlaczego to zazwyczaj pierwsza od rozrządu to nie mam pojęcia.

  2. #32
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    na szczęscie nigdy nie miałem okazji ściągać miski w TS i nie wiem jak dokładnie wygląda układ smarowania,ale czy nie jest czasami tak że korba na 1 cylindrze jest ostatnią w kolejności do której dopływa olej tzn smarowanie zaczyna się od korby cylindra 4 a kończy na cylindrze 1,to by mogło tłumaczyć że jest za słabe ciśnienie oleju,dlatego trzeba kręcić TS wyżej bo słyszałem że przy niskich obrotach ciśnienie jest niewystarczające.Drugą możliwą przyczyną jest złe wyważenie elementów wał/korbowód lub nie współosiowość

  3. #33
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Rafcio
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Swidnica, Poland
    Auto
    Ford Focus Kombi Duratorq
    Postów
    314

    Domyślnie

    Cytat Napisał h0se166 Zobacz post
    Cytat:
    Cytat:
    Napisał h0se166
    Bo jak na razie to każdy tylko zachwala bo może rzadko kręcicie je wysoko.

    Te silniki głównie padają poprzez męczenie ich na niskich obrotach, na wysokich te silniki w cale się nie męczą.
    panewke kolego obraca na wysokich obrotach.
    z tym kręceniem to bym się kłócił. Ja mam dość rozbieżny styl jazdy. Na co dzień mulę silnik, często na 4tym od 1500/1600 obrotów jadę a zdarzają się takie dni że przez 400-500km gaz jest w podłogę wciśnięty prawie ciągle a silnik odpoczywa tylko na tankowaniu. Jedyny skutek uboczny to, to że gaz szybko się rozregulowuje przy takim ciśnięciu. V max był przez 3 lata praktycznie taki sam - coś w granicach 190. Panewki nawet nie stukały, jedynie trochę oleju brał.
    Według mnie silnik nie jest zły, a że Tobie pada ciągle coś w nim. Hmm zaniedbania poprzedniego właściciela? Bo inaczej tego się nie da wytłumaczyć. Jak olej jest w dobrej ilości to ciężko go zajechać.

  4. #34
    Użytkownik Znawca Avatar krawat
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 155v6; AR Stelvio Q
    Postów
    1,003

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rafcio Zobacz post
    z tym kręceniem to bym się kłócił. Ja mam dość rozbieżny styl jazdy. Na co dzień mulę silnik, często na 4tym od 1500/1600 obrotów jadę a zdarzają się takie dni że przez 400-500km gaz jest w podłogę wciśnięty prawie ciągle a silnik odpoczywa tylko na tankowaniu. Jedyny skutek uboczny to, to że gaz szybko się rozregulowuje przy takim ciśnięciu. V max był przez 3 lata praktycznie taki sam - coś w granicach 190. Panewki nawet nie stukały, jedynie trochę oleju brał.
    Według mnie silnik nie jest zły, a że Tobie pada ciągle coś w nim. Hmm zaniedbania poprzedniego właściciela? Bo inaczej tego się nie da wytłumaczyć. Jak olej jest w dobrej ilości to ciężko go zajechać.
    Jakby już panewka stuka to jest niefajnie stary

    Moja paneweczka się obróciła gdy:
    - olej miał ~7kkm
    - obroty ~5,5tys
    - stan był prawie max (rano sprawdzony + dolewka; przejechane ~100km)

  5. #35
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    U mnie w 146ti zatrzymało tłok, ostatni od pompy oleju bo właśnie ona padła... Silnik miał pół roku wcześniej w ASO remont dołu (szlif wału, panewki) na ponad 4500zł, ale pompy nie sprawdzili i bęc. Silnik mi stanął przy 170km/h na autostradzie, zero reakcji i koniec. Zatarło tłok, obróciło panewkę, poszedł rozrząd, zawory, głowica,.... sieczka na maxa, kto pamięta mój temat to pamięta Po tym wsadziłem używany motor z przebiegiem 150 tys. km, wymieniłem rozrząd, wariata i wszystkie inne paski/pompę wody, nowe świece i Mobil SuperS 10w40 co 10k km. Alfina u mnie przejechała potem 40k km, teraz nowy właściciel również nie narzeka na silnik (wariat podobno już słychać po odpaleniu!?!). U mnie przyczyną awarii była pompa oleju dająca słabe ciśnienie i tyle - zaoszczędzono 500zł przy remoncie a wszystko poszło w piach...

    Pozdrawiam,
    GrzesiuŻar

    P.S. A z największego kawałka tłoka jaki został mam zrobiony brelok do kluczy - znalazłem go po ściągnięciu miski olejowej
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  6. #36
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_n5 Zobacz post
    na szczęscie nigdy nie miałem okazji ściągać miski w TS i nie wiem jak dokładnie wygląda układ smarowania,ale czy nie jest czasami tak że korba na 1 cylindrze jest ostatnią w kolejności do której dopływa olej tzn smarowanie zaczyna się od korby cylindra 4 a kończy na cylindrze 1,to by mogło tłumaczyć że jest za słabe ciśnienie oleju,dlatego trzeba kręcić TS wyżej bo słyszałem że przy niskich obrotach ciśnienie jest niewystarczające.Drugą możliwą przyczyną jest złe wyważenie elementów wał/korbowód lub nie współosiowość
    Też tak kombinowałem z tą odległością od pompy i słabszym smarowaniu na niższych obrotach. Dlatego profilaktycznie kręcę go wysoko. Zresztą jazda na obrotach poniżej 2000 w TS'ach nie ma żadnego sensownego uwarunkowania.

    Jak wsiadam do Ts'a z JTD to obroty same idą pod czerwone

  7. #37
    mrutyś
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rafcio Zobacz post
    Hmm zaniedbania poprzedniego właściciela? Bo inaczej tego się nie da wytłumaczyć.
    wszystkie usterki/awarie i inne niespodzianki w Alfie to są "zaniedbania poprzedniego właściciela".
    Tak jest najlepiej tłumaczyć jak nikt nie potrafi powiedzieć otwarcie i zgodnie z prawdą, że silnik TS to silnik kosztowny w eksploatacji (no chyba że się nim jeździ 6tys rocznie a samochód ma zakupiony w salonie) i jego konstrukcja jest kiepska oraz średnio przemyślana o czym świadczy choćby wariator
    To nie kwestia delikatności czy zaniedbań poprzednich właścicieli... w innych samochodach panewek nie obraca a wątpię by "poprzedni" właściciele AR różnili się od "poprzednich" właścicieli innych dupowozów a to oznacza jedno, konstrukcja jest kiepska wytrzymałościowo.
    Oczywiście nie mówię o przypadku gdy ktoś jeździ bez oleju lub jak nie zmieni paska i polecą w nim zęby bo tutaj zaniedbanie jest ewidentnie po stronie właściciela, awaria pompy też się zdarzy ale niestety większość obróconych panewek nie jest spowodowana w/w usterkami czy zaniedbaniami.

    A tłumaczenia o "pałowaniu" na zimnym czy też jeździe 1600-1900 obr/min przez "poprzedniego" właściciela a przecież silnik TS do tego nie jest stworzony można wsadzić między bajki...
    niby użytkownicy innych samochodów na zimnym silniku jadą tylko do 1500 obr? A biegi zmieniają zgodnie z wykresem z hamowni... pewno tak bo tam się nic nie dzieje

    dobre sobie

    niebawem dojdzie jeszcze teoria że TS się rozpada przez ECO Driving bo tam zalecają jeździć benzyną do 2500 obr/min a dieslem do 2000 obr/min
    Ostatnio edytowane przez mrutyś ; 19-01-2011 o 14:34

  8. #38
    Użytkownik Znawca Avatar krawat
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 155v6; AR Stelvio Q
    Postów
    1,003

    Domyślnie

    Cytat Napisał mrutyna Zobacz post
    wszystkie usterki/awarie i inne niespodzianki w Alfie to są "zaniedbania poprzedniego właściciela".
    Tak jest najlepiej tłumaczyć jak nikt nie potrafi powiedzieć otwarcie i zgodnie z prawdą, że silnik TS to silnik kosztowny w eksploatacji (no chyba że się nim jeździ 6tys rocznie a samochód ma zakupiony w salonie) i jego konstrukcja jest kiepska oraz średnio przemyślana o czym świadczy choćby wariator
    To nie kwestia delikatności czy zaniedbań poprzednich właścicieli... w innych samochodach panewek nie obraca a wątpię by "poprzedni" właściciele AR różnili się od "poprzednich" właścicieli innych dupowozów a to oznacza jedno, konstrukcja jest kiepska wytrzymałościowo.
    Oczywiście nie mówię o przypadku gdy ktoś jeździ bez oleju lub jak nie zmieni paska i polecą w nim zęby bo tutaj zaniedbanie jest ewidentnie po stronie właściciela, awaria pompy też się zdarzy ale niestety większość obróconych panewek nie jest spowodowana w/w usterkami.

    A tłumaczenia o "pałowaniu" na zimnym czy też jeździe 1600-1900 obr/min a silnik do tego nie jest stworzony można wsadzić między bajki...
    niby użytkownicy innych samochodów na zimnym silniku jadą tylko do 1500 obr? A biegi zmieniają zgodnie z wykresem z hamowni... pewno tak bo tam się nic nie dzieje

    dobre sobie
    Mrutyna!! Ja napisałem że to nie jest tanie. I napisałem co jest potrzebne żeby ten silnik jeździł bezawaryjnie (może przesadziłem) ale jeśli nie ma innej możliwości to może warto po prostu zagęścić czynności obsługowe i nie mieć problemów.

  9. #39
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    Teoria o zalecanej jeździe na wysokich obrotach żeby nie zatrzeć silnika jest śmieszna. Ktoś kiedyś poczytał na ikarze o silniku TS i piąte przez dziesiąte powtarza bajki. Jazda na obrotach wysokich jest tam zalecana dla idealnego spalania mieszanki i że trudno go przegrzać. Nic nie pisano tam o mało wydajnej pompie oleju. Akurat mój kolega który zaciera TS jeżdzi różnie ale uwierz mi że na pewno go nie zamula na niskich obrotach . Dyskusja w tym temacie trwa już troche, i sami widzicie że nikt nie zna konkretnej przyczyny tego obracania panewek. TSy to po prostu delikatna konstrukcja jak i całe alfy. Są to auta na 10lat a potem na zlom bo właśnie tak się z nimi obchodzą na zachodzie. Rozumiem że TS ma 155koni gdzie konkurencja przeważnie może mieć troch mniej ale nikt z bmw, VW czy innych niemieckich dupowozów nie musi się martwić o stan panewek, wariatora, i innych pierdół które włosi wymyślili na 10letnią trwałość.

  10. #40
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Pytanie z innej beczki, czy czasem z któregos TS bodajrze 2.0 nie pasuje wał do 1.9jtd??? kiedys gdzies to usłyszałem, tylko nie moge sobie przypomniec gdzie?

    odnosnie samrowania TS, to może to wina kanalików olejowych które lubią sie lakowac, przez g***y olej? Może profilaktycznie warto stosowac co jakis czas płukanki silnika? Lub zamiast półsyntetyka lac syntetyk?

    Nie martwcie sie chłopaki znajomy mechanik z którym aktualnie pracuje mówił, że kiedys robił w mercedesach (naprawy silników) i tez miał dużo z padnietymi wałamy, zatarciami tłoków, a wszystko przez brak bagnetu - była tylko kontrolka informująca o stanie oleju. Lecz modelu nie pamietam.

    TS mam i panewek przez 12 lat nie wymieniłem jeszcze, a od nowosci jezdzi w Polsce (kupiony w salonie).

Podobne wątki

  1. [145] 145 twin spark 8v?
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 13:26
  2. [155] Twin Spark 2.0 8v
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 22:14
  3. [145] 1.6 16V Twin spark
    Utworzone przez Konrad K_2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 12:02
  4. 2.5 V6 czy 2.0 twin spark?
    Utworzone przez Andrzej w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-06-2006, 13:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory