Strona 12 z 86 PierwszyPierwszy ... 234567891011121314151617181920212262 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 111 do 120 z 851

Temat: ABC na temat motoru Twin Spark 16v

  1. #111
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar tarsar
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    9-3 Aero V6 turbo ; 900S Talladega
    Postów
    123

    Domyślnie

    Ale i tak wychodzi teoretycznie taniej niż koszta obsługi nowoczesnego diesla z przebiegiem ok.200tkm , z dwumasem, filtrem cząstek i czułym układem wtryskowym.

    Każde auta sie psują , nawet honda w silniku 2.3 16 v miała problem z panewkami ,srednio przy 150tys padały, ale ile kosztuje 10 letnie auto z ts-em,a ile honda porównywlna , inne przedziały cenowe, o czym tu gadać. Gorzej jak panewki padały by w autach do max 5lat nagminnie , to byłby problem.

    Tak to przebiegi x, oleje x, a ts 16v jest czuły na takie braki, plus latka lecą i są problemy. Sam mam/miałem 3 tsy i nic poza wariatorami nie miałem problemów, i do dziś jeźdzą i nikt po dekiel im nie patrzył.

    Generalnie nie ma reguły, trzeba dbać , po się ma alfe ,że by ją kochać i pieścic, i też jezdzic, jak ktos wymaga typowego dupowozu z punktu A do B, to niech kupi sobie niemca,albo japonca, a i to mu nie zagwarantuje w 100% szcześliwej eksploatacji.
    dawno temu i nieprawda: 33 1.8td rosso - 146 1.6ts nero - GTV 1.8ts nero - 156sw 2.4Jtd nero - 156sw 20v grigio luce di amalfi - GT ts blu chiaia di Luna - 156sw 20v grigio metalico - 166 Jtd cf3 nero volcano - 166 2.5V6fl - 159fl sw jtdm 16v grey indigo

  2. #112
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    koledzy a jak 16v zachowuje się podczas dłuższego pałowania? Powiedzmy temp. cieczy 100 stopni, oleju 130 i odcinamy na 5 biegu czy w ogóle ktoś tak jeździł tym ts-em?

  3. #113
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    w mojej okolicy nie ma warunków żeby tak jeździć

    zapytaj kolegi hose - może on ma takie doświadczenia...
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

  4. #114
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Zrobicie zrzutę na benzynę, to mogę potestować .
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  5. #115
    Użytkownik Znawca Avatar bimsky
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Alwernia
    Auto
    Toyota Camry + 75 3.0M
    Postów
    1,485

    Domyślnie

    Myślę, że gdyby digit się nie obraził na forum, to chętnie by wam napisał co się stało z jego 16v. ;]
    http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)

  6. #116
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    WPI / GDA
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8v
    Postów
    61

    Domyślnie

    Chyba jestem samobójcą. Jeżdżę TS-em codziennie do pracy, w półtora roku zrobiłem nim ok 30 tys km, głównie po mieście + parę dłuższych tras. Gdybym miał jeździć w zakresie obrotów o którym piszą tu niektórzy mądrale, to musiałbym jeździć po mieście chyba tylko na 1-szym i 2-gim biegu. Oczywiście raz na jakiś czas samochód zostaje "przegoniony" po wyższych obrotach i większej prędkości. Niemniej jednak wspomnianych parę razy magicznych 7000 obr chyba nigdy nie osiągnąłem niestety (nawet jadąc 200 kmh na autostradzie). Aha, i zimą na bardzo śliskiej drodze ruszam z 2-giego biegu To znaczy że zaraz posypie mi się silnik? A może od razu wbić mu 15-centymetrowy gwóźdź w blok, bo przecież nie ma prawa jeździć?

  7. #117
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    Cytat Napisał bimski Zobacz post
    Myślę, że gdyby digit się nie obraził na forum, to chętnie by wam napisał co się stało z jego 16v. ;]
    A pamiętasz szczegóły? Zajechał przy pałowaniu jak kolega wyżej pisał czy mu się po prostu rozkraczył?
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  8. #118
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Domyślnie

    Odnoszę wrażenie, że podchodzimy do tematu ze złej strony... Na kilkuset (mój szacunek) użytkowników TS 16V na forum, ile zdarzyło się awarii silnika? Kilka? Kilkanaście?
    Wydaje mi się, że jest to dopuszczalny i tolerowany w założeniach fabrycznych odsetek.
    Nie ma co demonizować, w końcu ten silnik w przeróżnych wersjach pojemnościowych (1,4, 1,6, 1,8, 2,0) i z różnymi modyfikacjami (czym innym jest 1,8 z AR 155 a czym innym 1,8 z AR 156) został wyprodukowany i zamontowany w kilkudziesięciu - o ile nie kilkuset - tysiącach samochodów.
    Z jednej strony wychwalamy inżynierów i konstruktorów Alfy a z drugiej mówimy, że wypuszczają buble i nie znają się na swojej robocie. Wydaje mi się, że twórcy tego silnika jednak wiedzieli co robią, inaczej jego produkcja nie trwałaby tak długo...

    Ten wątek trochę przypomina mi komentarze z popularnych portali, gdzie o Alfie Romeo przede wszystkim wypowiadają się ci, którzy nigdy jej nie mieli.
    Jakoś w tym wątku zaczyna wytwarzać się podobna atmosfera. Począwszy od samego tytułu - z góry zakładającego pewną negatywną ocenę - poprzez wypowiedzi niektórych forumowiczów nie będących użytkownikami rzeczonego silnika.

    Jak ktoś wspomniał: awaryjność TS 16V nie jest jakaś ponadprzeciętną, są marki gdzie poważne awarie silników przydarzają się dużo częściej a i koszty też do małych nie należą a często zdarza się, że przewyższają koszt naprawy TS-a.

    I tak mała dygresja: skoro poprzednik (TS 8V) jest taki niezawodny i "nie do zajechania" to dlaczego tak mało samochodów z tym silnikiem jest na forum? Logicznie ujmując to powinno ich być dużo więcej. Nie chcę tu obrazić ani dotknąć użytkowników "ósemki" ale po prostu wszystko się zużywa i siłą rzeczy 8V też ubywa. Nikt jeszcze nie stworzył mechanizmu, który by się nie zepsuł ani nie wyeksploatował.
    Ostatnio edytowane przez bikermarek ; 21-01-2011 o 12:32
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

  9. #119
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Rafcio
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Swidnica, Poland
    Auto
    Ford Focus Kombi Duratorq
    Postów
    314

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    koledzy a jak 16v zachowuje się podczas dłuższego pałowania? Powiedzmy temp. cieczy 100 stopni, oleju 130 i odcinamy na 5 biegu czy w ogóle ktoś tak jeździł tym ts-em?
    Mi osobiście nigdy się nie udało 90 stopni przy szybkiej jeździe przekroczyć nie zależnie czy to autostrada i jazda 200km z maksymalną prędkością czy górska trasa pokonywana wielokrotnie gdzie już hamulce siadały silnik zawsze swoje 90stopni miał i ani jednego więcej.

  10. #120
    ViP Romeo Avatar Mdx
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Volvo V60 D4 2015r.
    Postów
    532

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiuŻar Zobacz post
    A pamiętasz szczegóły? Zajechał przy pałowaniu jak kolega wyżej pisał czy mu się po prostu rozkraczył?
    Z tego co pamiętam to chwalił swoją 155 (miał dokładnie taką samą jak ja), często jeździł po torze, a TS zakończył żywot przy przebiegu chyba 205 kkm z dziurą w bloku. Teraz ma założony 2.0 turbo z lanci.
    Gdy nie dajesz rady, a walczysz dalej.... wtedy zaczyna się Kyokushin

Podobne wątki

  1. [145] 145 twin spark 8v?
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 13:26
  2. [155] Twin Spark 2.0 8v
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 22:14
  3. [145] 1.6 16V Twin spark
    Utworzone przez Konrad K_2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 12:02
  4. 2.5 V6 czy 2.0 twin spark?
    Utworzone przez Andrzej w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-06-2006, 13:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory