Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 36

Temat: GTV nie pali

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar krawat
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 155v6; AR Stelvio Q
    Postów
    1,003

    Domyślnie

    No to luknij na przekazniki pompy paliwa i motronica. Mają na boku schemat z którego przeczytasz jak podłączyć napięcie z akumulatora. Jak "pyknie" to połowa sukcesu. Wtedy sprawdź czy jest przejście w pozostałych nogach między wejściem a wyjściem.

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 Super 3,0 V6 24v
    Postów
    416

    Domyślnie

    Odepnij Motronica i sprawdź na wtyczce napięcia (zasilające) oraz masy.czujnik daje dobre napięcie.

  3. #13
    mnap86
    Gość

    Domyślnie

    Nie wiem dokladnie ktory jest od pompy paliwa.

    Wydaje mi sie, ze to prawy od scia ny grodziowej pod ta czarna podkrywa. A obok niego bezpiecznik 15A.

    Wyglada to tak:

    | # # # |
    7,5A 15A
    # # #

    Gdzie | to bezpiecznik a # przekaznik. Ten zaznaczony na czerwono wydaje sie byc na pompe, jego podstawa jest czerwona. Reszta ma podstawy czarne i szare.

    Ciezko cos okreslic gdyz sa chyba ze 3 warianty umiejscownienia przekaznikow...

    Przekaznik pyka, przejscia nie mierzylem.

    Sterownik jest po prawej stronie pod deska, jak go bezstresowo wyciagnac?

    Pompy paliwa nie slychac, zeby sie zalaczala czy pracowala, ale wczesniej tez nie zauwazylem zeby bylo ja slychac jakos.

    ---------- Post dodany o godzinie 16:57 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 15:09 ----------

    Przekazniki spradzone... Wszystkie ktore sa pod maska maja przejscie po podaniu napiecia.

    Napiecie do nich tez dochodzi, sprawdzilem z tabela diagnostyczna i niby na przekaznikach wszystko jest ok. W sensie tam gdzie kazali sprawdzic 12V jest 12V a tam gdzie mase tam jest masa. Sprawdzilem tez bezpieczniki w bagazniku, na wszystkich podstawkach jest napiecie i bezpieczniki sa cale.

    Wszystkie styki bezpiecznikow i przekaznikow ktore wyjmowalem oblecialem pilnikiem.

    Sprawdzilem bezpiecznik 10A pod kiewonica, jest zasilanie, po wyjeciu zapala sie ABS i immo oraz przesjata dzialac graty pod maska.

    Sprawdzilem ta wielka okragla wtyczke od wtrysku/zaplonu. Styki sa ok, w srodku nie ma wody. Niestety nie moglem wydrukowac sobie schematu aby sprawdzic masy tej wtyczki.

    Narazie jestem na etapie ponownego ladowania akumulatora... najblizsze proby niepredko.

  4. #14
    mnap86
    Gość

    Domyślnie

    Ok, odzyskalem iskre.

    Jednak jest problem z przekaznikiem pompy paliwa. Nie ma masy. Podalem mase na podstawke i zaczal zamykac.

    Takze prad na przekazniku pompy jest i powinien isc dalej na pompe. Przy okazji przekaznik zaczal wlaczac drugi przekaznik odpowiedzialny za przeplywke i kilka innych rzeczy zgodnie ze schematem.

    Sprawdzilem wtryskiwacze, dostaja sygnal.

    Obecnie juz prawie wszystko jest, poza paliwem na listwie wtryskowej. Zdjalem wezyk i nie pompuje ani w pierwszej pozycji, ani przy kreceniu silnikiem.

    Pomysl gdzie szukac?

    ---------- Post dodany o godzinie 19:32 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:27 ----------

    Gdzie jest wylacznik bezpieczenstwa pompy paliwa (Inertial Switch)? Bo ze schematu wyglada na to, ze odcina on mase pompie... moze to wlasnie on?

    ---------- Post dodany o godzinie 20:24 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:32 ----------

    Czujnik znaleziony, teoretycznie przewodzi..

    ---------- Post dodany o godzinie 20:56 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 20:24 ----------

    Hmmm, zmierzylem tez gniazdo czujnika inercyjnego. Na jednym przewodzie jest masa, na drugim jest napiecie.

    Ze schematy wynika, ze napiecie na ten czujnik idzie tylko i wylacznie przez pompe paliwa, czylia ta na 100% jest zasilana.

    Paliwa na listwie nie stwierdzono (odpoinalem wezyk po prawej stronie na glowicy blizej przodu, to chyba powrotny).

    Co moze byc? Pompa czy moze jeszcze cos po drodze?

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar krawat
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 155v6; AR Stelvio Q
    Postów
    1,003

    Domyślnie

    Cytat Napisał mnap86 Zobacz post
    Co moze byc? Pompa czy moze jeszcze cos po drodze?
    Ej a ten wyłącznik odłączający paliwo w razie wypadku sprawdzałeś??
    Może taka głupota a my tu się tak męczymy

  6. #16
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    TO samo chcialem napisać....
    Ja dodam od siebie - zapodaj na stałe napięcie na pompę i zobacz czy zatrybi. Jeśli tak, to 1 pompa sprawna, 2 szukaj usterki na kablach.

  7. #17
    mnap86
    Gość

    Domyślnie

    Sprawdzilem ten zawor bezpieczenstwa, przewodzi.. Wymontowalem go i rowniez przerywa jak sie nim uderzy...

    Jak sie dostac do pompy? Jakos pod fotelami szukac okienka? Czy jak? Jakby ktos mogl opisac procedure bylbym wdzieczny.

    ---------- Post dodany o godzinie 22:21 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 21:21 ----------

    Ok, rozebralem juz pol auta...

    Miedzy pinami pompy nie ma przejscia... Nie wiem jaka ma konstrukcje, ale biorac pod uwage, ze to jakis silnik, to musi miec uzwojenie i tym samym przejscie...

    Wiec teraz... czy da sie to jakos zreperowac? Czy pompa juz na 100% kaputt?

    ---------- Post dodany o godzinie 22:30 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 22:21 ----------

    Moze jeszcze zapytam... bo mierzylem wtyczke znajdujaca sie zaraz pod owalna pokrywka... To jest bezposrednie polaczenie do pompy czy tylko przejscie do srodka? Moze sie urwal kabel od samej pompy albo cos?

    ---------- Post dodany o godzinie 22:40 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 22:30 ----------

    Czekam na odpowiedz uzytkownika Intell... moze kolega cos powie na temat pompy paliwa ze swoich doswiadczen?

    Jak tam wygladda podlaczenie samej pompy juz w srodku? Istnieje mozliwosc aby cos sie wypielo, przerwalo, przetarlo? Czy mozna smialo stwierdzic, ze jest upalona?
    Ostatnio edytowane przez mnap86 ; 23-01-2011 o 21:31

  8. #18
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Nie czekaj, tylko podłączaj 12V z akumulatora do pompy i słuchaj czy poleci paliwo. Pompa ma uzwojenia ale szczotki ślizgowe więc możesz tego nie zmierzyć.

    Przed pomiarem podłącz pod kostkę pompy żarówkę dowolną na 12V jaką znajdziesz, za kółko i zakręć silnikiem. Powinna się zaświecić - jeśli tak to masz zasilanie i pompa kaput.

    Od jakiej strony nie zaczniesz sprawdź obie rzeczy.

  9. #19
    mnap86
    Gość

    Domyślnie

    No dzisiaj to juz za pozno troche.... Na kostce do pompy jest zasilanie, a pompa nie pracuje... wiec to chyba rownoznaczne z podpieciem akumulatora.

    W najblizszym czasie wyciagne pompe i zobacze co tam sie dzieje...

    Szkoda, ze do garazu wjechac nie moge przez zbyt stromy zjazd, bo bym to jeszcze dzis rozgrzebal, a tak to ... snieg pada i w ogole niefajnie.

  10. #20
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Wjechać możesz, silnik ci do tego nie jest potrzebny. Z wyjechaniem może być jedynie problem.

    Czy równoznaczne - nie wiem, jak jest w alfie, ale np. VAGi mają zabezpieczenie przeciążeniowe. Jak się pompa zaciera to jej odłącza zasilanie powyżej pewnego natężenia i tyle.

Podobne wątki

  1. [159] Pali się 'Pre-heating glow plug not available', ciężko pali - co to może być?
    Utworzone przez Tomasz1506 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 20-02-2014, 18:46
  2. 1.8 TS nie pali
    Utworzone przez omron8 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-10-2012, 21:42
  3. 2.4 jtd nie pali
    Utworzone przez pawel2910 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-05-2012, 08:13
  4. Bella pali/nie pali - czyli coś bez sensu
    Utworzone przez Sparco123 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-09-2010, 11:29
  5. [156] Pali sie kontrolka wtrysków, ale pali i jeździ normaln
    Utworzone przez lukas_ps86 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-10-2008, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory