Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Czujnik temperatury, kontrolka wtrysków

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    AR 156 2,4 JTD 136 KM ' 99
    Postów
    17

    Domyślnie Czujnik temperatury, kontrolka wtrysków

    Witam ,

    mam problem, został wymieniony czujnik temp.wody ( czynnika chłodzącego). Dodatkowo kupiłem termostat . Jak wcześniej autko miało bardzo niską temp. ( ok. 50-60- w mięście) Powymianie samego czujnika po standardowej trasie temperatura skoczyła na 110 a przy dogazowaniu na postoju prawie 130 , nie mam bladego pojęcia co się dzieje . Po odkręceniu korka z chłodnicy temp. wody była ciepła , ale nie wrząca , termostat nie był wymieniony, bo okazało się,że ten co kupiłam nie ma zaślepki tak jak poprzednik ( wychodzi ,że aktualnie mam tylko na jeden czujnik) , wtryski dodatkowo się zapalają . Auto było już 2 razy podł. do kompa (przepływomierz-wymieniony,czujnik wymieniony) . Macie jakies pomysły?
    P.S - Wybaczcie za zdublowanie tematu.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    A po wymianach odpowietrzony był układ chłodzenia?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    AR 156 2,4 JTD 136 KM ' 99
    Postów
    17

    Domyślnie

    Po wymianie czujnika z termostatu, wylało się ok 100 ml płynu . Po zamontowaniu odkręciłem korek od zbiornika wyrównawczego i zagrzałem auto do 90 st. (postój), jak się zagrzał zakręciłem korek - rozumiem przez to, że został odpowietrzony. Dziwi mnie jeszcze jeden fakt, kupiłem termostat z dwoma otworami na 2 czujniki, a w obecnym mam tylko jeden otwór a na drugim jest zaślepka nie wiem czy to normalne, dlatego muszę go jutro wymienić

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    to jest układ cisnieniowy i przy otwartym wyrównawczym narobiłes chyba wiecej szkod

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    AR 156 2,4 JTD 136 KM ' 99
    Postów
    17

    Domyślnie

    Porady brałem stąd, fakt,że to do 2.0 T.S , ale jak inaczej odpowietrzyć ?!

    http://naprawa-auta.wieszjak.pl/drob...fa-Romeo-.html

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    no to , ja sie nie odzywam

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    AR 156 2,4 JTD 136 KM ' 99
    Postów
    17

    Domyślnie

    Dla ciekawostki zrobiłem eksperyment, odpaliłem samochód w garażu, pochodził z 20 minut a temp. wzrosła mimowolnie do prawie 130 st. , mierząc temperaturę w chłodnicy term. wskazywało na 70 , może czujnik jest walnięty ?

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    najlepiej kolego podłacz się jak masz możliwość programem diagnostycznym np aladiagiem i zobaczysz jaką masz faktyczną temp. u mnie np. strasznie obniża o jakieś 20-30st.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawelp Zobacz post
    Porady brałem stąd, fakt,że to do 2.0 T.S , ale jak inaczej odpowietrzyć ?!

    http://naprawa-auta.wieszjak.pl/drob...fa-Romeo-.html
    Opisana tutaj procedura odpowietrzania układu chłodzenia jest niewłasciwa i swiadczy żo tym że autor nie ma pojęcia o budowie tego układu. Układ odpowietrza się podczas zalewania świeżym płynem poprzez odkręcenie odpowietrznika na chłodnicy. Nagrzewnica w AR156 nie posiada żadnego zaworu tak że nie ma potrzeby ustawiania temperatury na maksimum. Po napełnieniu układu należy zakręcić odpowietrznik oraz korek w naczyniu wyrównawczym, zagrzać silnik do załączenia wentylatora, natępnie wyłączyć i pozostawić do ostygnięcia. Po ostygnięciu należy uzupełnić ubytek płynu.
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 23-01-2011 o 18:05
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    a jednak wyszło na moje

Podobne wątki

  1. [159] 1.8 mpi czujnik temperatury oleju. Nie pokazuje temperatury silnika.
    Utworzone przez Stepaniuk w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 28-12-2024, 11:41
  2. Kontrolka wtrysków
    Utworzone przez Alfamania w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-11-2014, 12:10
  3. Kontrolka wtrysków
    Utworzone przez Sebcia90 w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 08-01-2012, 20:07
  4. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-07-2011, 21:49
  5. czujnik temperatury, kontrolka wtrysków
    Utworzone przez pawelp w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-01-2011, 23:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory