Strona 18 z 86 PierwszyPierwszy ... 891011121314151617181920212223242526272868 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 171 do 180 z 851

Temat: ABC na temat motoru Twin Spark 16v

  1. #171
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar tarsar
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    9-3 Aero V6 turbo ; 900S Talladega
    Postów
    123

    Domyślnie

    Tu macie dane z testów, nie z katalogu:

    ar155 2.0 ts 8v:
    http://www.zeperfs.com/en/fiche1991-...155-2-0-ts.htm

    ar155 2.0 ts 16v:
    http://www.zeperfs.com/en/fiche749-a...155-2-0-ts.htm


    ar155 v6:
    http://www.zeperfs.com/en/fiche5-alf...155-2-5-v6.htm


    ar 75 ts 2.0:
    http://www.zeperfs.com/en/fiche907-a...twin-spark.htm


    Niektóre dane może dziwne, ale dane z testów mozna jakoś wmiare wziąć pod uwagę.
    dawno temu i nieprawda: 33 1.8td rosso - 146 1.6ts nero - GTV 1.8ts nero - 156sw 2.4Jtd nero - 156sw 20v grigio luce di amalfi - GT ts blu chiaia di Luna - 156sw 20v grigio metalico - 166 Jtd cf3 nero volcano - 166 2.5V6fl - 159fl sw jtdm 16v grey indigo

  2. #172
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    Może koledze chodzi o wersję Formula, bo ta podobno niewiele ustępowała 2.0 16V.
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  3. #173
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    nie będe się spierał ale w tej formule chyba naprawde coś jest bo jeździłem kilkoma wersjami formula i lepiej sie prowadzily i zapierdzielały od zwykłych 155tek. formula były tylko w wersji 1.8 8V a 1.8 ma inne przęlożenie niż 2.0 więc moze dlatego wydawałą się żwawsza niż 2.0, co do zawieszenia to bankowo ma inne.

  4. #174
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Domyślnie

    Rozmawiałem wczoraj trochę ze swoim mechanikiem na temat TS'ów. Sprowadziło się głównie do najbardziej drażliwego tematu - panewek. Z tego co on zaobserwował u siebie to problemy z panewkami występowały głównie u alfistów którzy:

    1) dość intensywnie eksploatowali TS'y bez dbania o ich seriws, tzw. młodziki;
    2) kupili używanego TS'a po którymś z kolei właścicielu z do końca nieznaną historią, naprawami, przebiegiem;
    3) mieli wcześniej poważny remont TS'a (zerwany pasek, przeskok, stępione krzywki na wale - JTS, panewki);

    Powiedział mi, że w 2010 robił trochę TS'ów (więcej info wyciągnę) jak nigdy - głównie rozrząd (przeskok, zerwanie), panewki (wymiana motoru). Przy czym zwracał głównie uwagę na motory które miały wcześniej już jakieś poważne remonty - przykład - wymiana panewek i szlif wału - wykonał klientowi po czym krótko po tym sam od niego odkupił 156-stkę - przebieg ok. 10 tys km - jechał do domu - pękła panewka - wziął wał i pokazał panewkę (a w zasadzie jej kawałki) warsztatowi który się tylko w takich naprawach specjalizuje i wykonywał wcześniej szlif - powiedzieli że tak tandetnego materiału nie widzieli (panewka) - kupił komplet nowych po raz drugi, wymienił i auto śmiga bezproblemowo już kawałek. Także mówi, że sam był dość zszokowany, pierwszy raz mu się tak zdarzyło, musiał trafić ewidentnie na podróbę albo akurat ta była wadliwie wykonana, tego się już nie dowie.

    Postaram się opracować jakieś obszerniejsze info o serwisowaniu TS'ów na jego przykładzie jak tylko spotkamy się na spokojnie po robocie i pogadamy.

    Jeszcze dodam od siebie - przeglądałem trochę sieć zainspirowany tym postem pod kątem awarii u innych producentów aut - panewki - pogrzebałem i znalazłem trochę tematów na forach BMW, Hondy, Renault. Domniemam, że ta przykra przypadłość męczy także inne motory które nie są wykorzystywane do normalnej, regularnej eksploatacji, lecz zmuszane są do cięższych, bardziej wyczynowych zmagań pod nogą etylino-maniaków. Także głowy do góry.
    Ostatnio edytowane przez tomito ; 26-02-2011 o 12:57
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  5. #175
    Użytkownik Ogier Avatar mar222
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 164
    Postów
    149

    Domyślnie

    Panewki to bolaczka w ts ;/ ale ogólnie ts to nie jest taki bubel przy odpowiednim poszanowaniu to zrobi z 999tys przy pięciokrotnej wymianie panewek

  6. #176
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Domyślnie

    Niestety - duże przebiegi nie są domeną silników w sportowych autach, narażone są najbardziej dość wysilone jednostki. Niewątpliwie jednak AR przyoszczędziła na materiałach, dało się 16v TS'a wykonać znacznie lepiej. Jednak pomimo kosztownej wymiany wariatora jestem z TS'a zadowolony... i oby na tym wariatorze jako ekstra wymianie z racji posiadania TS'a pozostało
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  7. #177
    Użytkownik Znawca Avatar andrzej1980
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    Alfa 155 1.8
    Postów
    1,211

    Domyślnie

    Panowie co do 155 1.8 8V Formula. Mam takie cudo i faktycznie inaczej się wkręca i ma inne przełożenie niż 2,0 8V a nawet zwykła 155 1,8 8V . Dużo nie jezdziłem 2,0 8V ale kolega ma taką i nie widzę aż takiej różnicy jak z 2,0 16V którą mam teraz na części.

  8. #178
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Ale jak ogólnie wypada w porównaniu do 2.0?? Lepiej powinna się wkręcać każda 1.8 bo ma mniejszy skok.

  9. #179
    Użytkownik Znawca Avatar andrzej1980
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    Alfa 155 1.8
    Postów
    1,211

    Domyślnie

    Bardzo porównania do 2,0 8V nie mam. Dawno temu jezdziłem za kółkiem 2,0 8V. Jeżeli chodzi o 2,0 16V to 1,8 8V lepiej się wkręca według mnie ale nie kręci się do 7 tyś obrotów.

  10. #180
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Mikelos
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    75 2.5 V6 + Delta 1.4TB + Laguna3 2.0 DCI
    Postów
    491

    Domyślnie

    Tak psioczycie na te wariatory w TS'ach a sprawdźcie sobie ceny kół zmiennych faz rozrządu np w megane 2 1.6 16v albo w pugu 307 1.4 16v - dalej twierdzicie, że wariatory są drogie?
    Objechałeś kogoś ostatnio? A wiedział, że się ściga?

Podobne wątki

  1. [145] 145 twin spark 8v?
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 13:26
  2. [155] Twin Spark 2.0 8v
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 22:14
  3. [145] 1.6 16V Twin spark
    Utworzone przez Konrad K_2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 12:02
  4. 2.5 V6 czy 2.0 twin spark?
    Utworzone przez Andrzej w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-06-2006, 13:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory