Strona 2 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 73

Temat: Twarda praca silnika JTD 10V

  1. #11
    MichałGdy
    Gość

    Domyślnie

    auto zostyało osłuchane wczoraj stetoskopem i na 99% wysypał się egr.

    ---------- Post dodany o godzinie 10:02 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 08:12 ----------

    Czy trzeba go koniecznie wymieniać czy mogę go poprostu zaślepić ?
    Czy po odłączeniu od niego wtyczki auto będzie również głośno chodzić ? Generalnie nie było żadnej reakcji jak odłączyłem od niego wtyczkę. Ma ktoś jakiś pomysł co z tym zrobić ?

  2. #12
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Takie banalne pytanie - sprawdzałeś poziom oleju silnikowego?
    Egr i układ recyrkulacji są czyste? Bo może jest tyle sadzy, że zawór nie ma szans pracować.


    Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej i precyzyjniej, to podjedź jutro na Wendy do Gdyni. Podłączymy kompa i będzie wiadomo.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  3. #13
    MichałGdy
    Gość

    Domyślnie

    Olej jest sprawdzony i jest na swoim miejscu
    Egr był podobno czyszczony przez poprzedniego właściciela.
    Po przyłożeniu do niego stetoskopu byłą katastrofa i tak naprawde hałas dochodzi tylko z EGR-u.

  4. #14
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    w tym silniku też zawory sie reguluje taka mała ciekawostka.

  5. #15
    MichałGdy
    Gość

    Domyślnie

    Możliwe, że się je reguluje. To jednak nie jest przyczyna głośnej pracy. Gdyby zawory tak klepały to auto by już dawno wybuchło

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    w tym silniku też zawory sie reguluje taka mała ciekawostka.
    w 20v?
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  7. #17
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał premek Zobacz post
    w 20v?
    no widzisz, teraz doczytałem, że w podpisie kolega ma napisane 20v, a w temacie 10v - teraz zgupiałem? W starszych 1.9 jtd 8v i 2.4jtd 10v jest regulacja płytkowa. Osobiscie byłem na regulacji w momencie gdy na liczniku było 140tkm, ale mechanicy mówili, że nie musieli wymieniac płytek, bo wszystko było zgodnie z ksiazką

    Tak jak kolega napisał, zawory raczej tak mocno mu nie napierdzielają, a nie wiem jaki to dzwiek kolega ma u siebie

  8. #18
    MichałGdy
    Gość

    Domyślnie

    to jednak nie wina EGR-u

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar slejerek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawie
    Auto
    Alfa Romeo:)
    Postów
    536

    Domyślnie

    Skoro silnik,wydech ogólnie rzecz ujmując jest szczelny to ja bym jednak kierował się ku zaworom. Popychacze hydrauliczne mogą tak hałasować, zwłaszcza jak np 4 szt masz padnięte. Tyle, że raczej z dnia na dzień by to się nie stało. A z tego co mówisz to właśnie u Ciebie tak było? Ten dźwięk jest cały czas taki sam, nie nasila się, nie słabnie?
    145 1,7 16V - była
    147 1,9 8V - była
    GT 1,9 16V - była
    156 SW FL 1,9 8V - była
    164 3.0 V6 super - była
    90 2.5 V6 quadrifoglio oro - jest
    159 1,9 16V- jest

  10. #20
    MichałGdy
    Gość

    Domyślnie

    To się stało w sumie rano po odpaleniu. Tzn głośno pracował. Czasem dźwięk cichnie na dosłownie sekunde i dalej to samo.....

Podobne wątki

  1. Praca silnika
    Utworzone przez szeff w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-10-2014, 08:15
  2. twarda i głośna praca powyżej 2000obr
    Utworzone przez cargo241 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-09-2014, 10:03
  3. [159] Praca Silnika
    Utworzone przez basti5674 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-09-2013, 14:30
  4. Twarda Bella
    Utworzone przez Bladyy w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-08-2012, 11:34
  5. Praca silnika 2.0 16V TS
    Utworzone przez Jarencja w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 01-12-2006, 21:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory