Nawet nie wiem jak sie zabrac do demontażu :-/. Od czego zacząć (?) Pod popielniczką i pod radiem są widoczne jakieś wkręty. Ale co dalej to niewiem żeby nie połamać jakiś zatrzasków.
Nawet nie wiem jak sie zabrac do demontażu :-/. Od czego zacząć (?) Pod popielniczką i pod radiem są widoczne jakieś wkręty. Ale co dalej to niewiem żeby nie połamać jakiś zatrzasków.
Pozwolę sobie podzielić się własnymi doświadczeniami. Mam co prawda klimę manualna ale opis problemu żywcem wyjęty z mojego samochodu. Patenty z szukaniem czujników, rozgrzewaniem silnika, zabawy z wyłączeniem i włączaniem klimy i kręcenie pokrętłami nic nie dały. W moim przypadku diagnostyka wykazała przerwanie ścieżki w układzie scalonym (płytka w obudowie panelu sterującego). Problem ponoć dość często spotykany. Najprostsza metoda wymiana panelu sterującego. Na allegro paneli do klimatronika można dostać każdą ilość w cenie jakichś 300 zł
Dla odmiany sterownik do manuala to niemal biały kruk (dla ciekawych w servisie 1700 zł + 200 zl za montaż - przynajmniej jeśli chodzi o 147). Ja znalazłem raptem jeden po dwoch tygodniach szukania i to na drugim koncu Polski. Polecam szukanie prostych rozwiązań i życzę ciepłej pogody![]()
Coś dziwnego. Wczoraj jak na zewnątrz była temperatura 3-4 stopnie zaczełą załączać sie klimatyzacja. Ok. Doczytałem żeby tak się działo musi byc powyżej chyba 3 stopni. Zdażało mi się że klimatyzacja wcześniej załączała się przy nizszej temeraturze. Zaczeły działać równiez zimne nawiewy. Dość szybko w trybie AUTO zaczeło dmuchać letnie, cieplejsze, cieple... . Pomyślałem super. Nic bardziej mylnego. Po 2h to samo co wcześniej. W trybie AUTO nie ma zimnego nawiewu. Letni tylko w skrajnym położeniu. Dzisiaj rano bez zmian. Tzn nie działa. A gdzie szukac tego sterownika do manualnej klimy? Jak kupie np coś takiego:
http://allegro.pl/panel-przelaczniki...387098827.html
, to wystarczy?
Klima nie załączy się poniżej 4 stopni na dworze.
Posłuchaj czy przy przełączaniu na zimne/ ciepłe słychać ruch klap w okolicach schowka, ogólnie z przodu. Może klapy się zacinają i nie wpuszczają powietrza. A sprawdzałeś może filtry przeciwpyłkowe, one również odpowiadają za nawiew. Ja miałem tak zasyfione że nawiew było czuć dopiero przy 4 biegu wentylatora.
Może to również być wina czujnika temperatury jak i samego panelu klimatyzacji.
Demontaż natomiast rozpoczynasz od usunięcia radia *za pomocą odpowiednio cienkich drutów, które umieszczone w otworach odbiornika zwolnią blokady. Następnie po usuwasz "schowki" - mają 2 śruby u góry i konsekwentnie usuwając segmenty konsoli "dojdziesz" do panelu climatronica.
Podepne się z moim problemem.
Od wczoraj lewa skrajna gałka regulacji temperatury zaczęła chodzić jakby była za luźna, bez wyczuwalnego oporu. Ogrzewanie i klima działają jak należy, jednak denerwuje mnie ten duży luz przy przekręcaniu. Mam klime manualną. Wie ktoś jak to naprawić? Tam też są takie plastikowe bolce odpowiadające za to "tykanie" przy odkręcaniu?
Rozkręcałem już kiedyś panel przy okazji wymiany żarówek pod pokrętłami, ale nie wiem jak dostać się pod tą zaślepkę...