Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: AR 156 ogrzewanie dziala gdy nie ma kluczyka

  1. #1
    ViP Maniak resoraków Avatar maciekk
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    brzesko
    Auto
    156 2.5V6 i 147 1.6 Ts
    Postów
    733

    Domyślnie AR 156 ogrzewanie dziala gdy nie ma kluczyka

    witam potrzebuje pomocy poniewaz gdy zgasze auto i wycuagne kluczyk ogrzewanie nadal daje na maxa!!! dopiero gdy wyciagam bezpiecznik z pod maski ogrzewanie gasnie co sie stalo????? gdy nie reaguje wogole na 0 1 2 3 4 reszta dziala przelaczanie na szybe czy na nogi i temperatura jest ok.
    o co k'mon???

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Uszkodzona prawie na pewno opornica (regulator obrotów) wentylatora nawiewu. Takie owalne z aluminiowym odlewem schowanym w kanale nawiewu. Przykręcone przy ścianie grodziowej obok wentylatora. W środku są dwa tranzystory IRFZ44 po 3zł sztuka. Wymień oba i będzie działało jak nowe.
    Przyczyną awarii jest zacierający się lub zatarty wiatrak nawiewu.
    Po "nasmarowaniu" wiatraka pobiera on 8A jak się kręci przeciwnie niż powinien i 11A jeśli się kręci tak jak powinien.
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  3. #3
    ViP Maniak resoraków Avatar maciekk
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    brzesko
    Auto
    156 2.5V6 i 147 1.6 Ts
    Postów
    733

    Domyślnie

    mozesz dokladniej objasnic gdzie to sie znajduje? albo jakies foto zebym wiedzial gdzie szukac... a nie wydaje ci sie to dziwne ze dziala nawet jak nie ma kluczyka w stacyjce??
    o co k'mon???

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Jakbyś zobaczył schemat to by ci się nie wydało dziwne. +12v bezpiecznik wiatrak regulator obrotów masa. Jak zewrzesz regulator to będzie chodził na wciąż.
    Znajduje się z przodu nad nogami pasażera w narożniku przy ścianie grodziowej i tunelu środkowym. Wymiary około 4x10cm, owalne, mocowane na dwie śruby z łbami na klucz 5,5.
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  5. #5
    ViP Maniak resoraków Avatar maciekk
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    brzesko
    Auto
    156 2.5V6 i 147 1.6 Ts
    Postów
    733

    Domyślnie

    witam dalej nie rozwiazalem problemu bo nie moge znalezc tego urzadzonka o ktorym piszesz daje fotke i moze powiesz o ktore chodzi wydaje mi sie ze moze o to co jest na dole zdjecia z prawej strony to ktore jest odkrecone ale nie jestem pewien otwarlemto i w srodku sa jakies jakby dwa transformatorki tyle ze trzebabylo by lutowac i pokryte sa jakas biala mazia.
    Ostatnio edytowane przez maciekk ; 28-01-2011 o 20:27
    o co k'mon???

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Sorry za brak fot - ale naprawdę nie mam czasu.
    No to jest właśnie to! Jak odepniesz od tego tę niebieską wtyczkę (pomarańczowy i czarny kabel - to wiatrak przestanie ci się kręcić. Te dwa pokryte białą mazią to jest właśnie to co się zepsuło. Trzeba najpierw sprawdzić czy nie zwarły się ich luty (tzn w dobrym świetle obejrzeć luty pod płytką). Jeśli brak zwarcia to trzeba zeszlifować czymś te dwa grzybki dociskające blaszkę. W ich miejscu nawiercić 2 otwory wiertłem 2,4mm. Nagwintować gwintownikiem M3.
    Obcinasz (najlepiej brzeszczotem) końcówki tranzystorów (tranzystory to takie czarne - wystaje z nich po 3 końcówki i jest na nich napisane IRFZ44) delikatnie przy samym plastiku i odginasz je do góry (żeby były jak najdłuższe). Dokładnie trzeba przedmuchać wszystko sprężonym powietrzem żeby ci opiłki nie zrobiły zwarcia. Smarujesz miejsca po tranzystorach pastą przewodzącą (do kupienia w sklepach komputerowych lub elektronicznych - 3zł tuba) i przykładasz nowe tranzystory z końcówkami odgiętymi do góry. Przykładasz blaszkę i przykręcasz dwoma śrubkami M3. Lutujesz tranzystory - trzeba sprawdzić czy nie ma zwarcia. Montujesz wszystko i działa. Jesteś 100zł do przodu.
    Wiatrak - to z wielką żółtą naklejką na zdjęciu - trzeba wymontować (odkręcić jedną śrubkę, odgiąć plastikowy języczek, obrócić. Jak próbujesz go rozkręcić ręką - a on staje po 2-3cm to jest zatarty.
    WD40 - rozruszać - zalać łożyska olejem - pokręcić. jak robi 2 lub trzy obroty zanim się zatrzyma jest dobry. Żeby go wyjąć z plastikowej osłony trzeba wcisnąć trzy gumowe wypusty.
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Podziekował Panu r-sokol.
    Właśnie miałem zakładać podobny temat
    Wymieniłem te ustrojstawa i śmiga jak nowe
    Przy okazji nasmarowałem wentylator.

  8. #8
    ViP Maniak resoraków Avatar maciekk
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    brzesko
    Auto
    156 2.5V6 i 147 1.6 Ts
    Postów
    733

    Domyślnie

    ok dzieki wielkie o pozdrowionka
    o co k'mon???

  9. #9
    ViP Maniak resoraków Avatar maciekk
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    brzesko
    Auto
    156 2.5V6 i 147 1.6 Ts
    Postów
    733

    Domyślnie

    no i po problemie ogrzewanie dziala jak nowe jeszcze raz dzieki r-sokol
    o co k'mon???

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Dodam tylko, że psikanie wd40 to sposób na krótką metę. Szybko odparuje i się wyślizga, to smar penetrujący jest a tutaj przydałby się zielony albo czerwony do łożysk. Rozebrać silnik, wyciągnąć stojan i zabrać się za łożyska. Ze starego smaru została już zbrylona masa. Silnik zaciera się, kiedy oś przestaje obracać łożyskiem a zaczyna się kręcić w nim. Wykonane jest z mosiądzu i niestety szybko robi się w jajo. A wdety albo tokarz i wytoczenie na wzór sprawnego albo inny silnik.

    Sprawdzone organoleptycznie.

Podobne wątki

  1. Klamka od zewnatrz nia dziala - od srodka dziala
    Utworzone przez zasit w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 19-07-2020, 12:51
  2. [159] nie dziala ogrzewanie tylnej szyby
    Utworzone przez deathringer w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 10-10-2019, 11:44
  3. [GTV] Ogrzewanie Gtv nie dziala
    Utworzone przez kudlat w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-01-2013, 22:46
  4. Zamek w drzwiach nie dziala z kluczyka
    Utworzone przez alfavirus w dziale GT
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-10-2012, 08:08
  5. PROBLEM !!! pilot od kluczyka nie dziala
    Utworzone przez bolos w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 19-03-2012, 00:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory