Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 62

Temat: 159 czy Volvo S60

  1. #11
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    147
    Postów
    170

    Domyślnie

    No to może w dyskusji weźmie udział ktoś, kto ma i Alfę i Volvo S60? ))

    Bierz Volvo jeśli zależy Ci na niezawodności, praktyce i luksusie... Świetne auto. Mój tata jeździ już 3-cim Volvikiem i kolejnym będzie pewnie też z tej marki. Nie ma diesla, tylko turbobenzynę 200KM, ale co do auta - zacny model.
    W kwestii designu - stawiałbym na 159, oczywiście najnowszy model szwedzkiej marki bije na głowę chyba i Alfetkę, ale starszy niestety jest już opatrzony.
    Podsumowując, bo raczej nie ma o czym się rozpisywać - Volvo, Volvo i jeszcze raz Volvo. Będziesz baaardzo zadowolony, ale jeśli jednak sercem i oczami kupujesz to bierz Alfę.

    Pozdrawiam, użytkownik Alfy 147 i Volvo S60.

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ludvigus Zobacz post
    Bardzo przepraszam, ale jak czytam różne brednie o tym jak to Alfa w zimie będzie cierpieć, a Volvo nie, to przestaje mnie to bawić. Volvo mnie ni ziębi, ni grzeje, ale pisanie że Alfa 159 będzie gorzej się zachowywać w skandynawskich warunkach to z lekka bzdury.
    Wiem, że np. zawias w 159 jest inny, ale w moim 147 i na 99% w Twoim 156 przy zimie wszystko skrzypi i trzeszczy. Podobnie jest z plastikami w środku. I mam np. porównanie z BMW 1, które przy takich warunkach nawet nie jęknie. żeby nie było, wahacze mam oryginalne, były wymieniane we wrześniu 2009 i zeszłej zimy też skrzypiały.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Ludvigus
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Trzebownisko, Rzeszów, PL
    Auto
    Giulia 2.0TB, 147 1.6 TS
    Postów
    764

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Wiem, że np. zawias w 159 jest inny, ale w moim 147 i na 99% w Twoim 156 przy zimie wszystko skrzypi i trzeszczy. Podobnie jest z plastikami w środku. I mam np. porównanie z BMW 1, które przy takich warunkach nawet nie jęknie. żeby nie było, wahacze mam oryginalne, były wymieniane we wrześniu 2009 i zeszłej zimy też skrzypiały.
    Przede wszystkim jedną rzecz wyjaśnijmy - moja Alfa ma skończone 8 lat, Twoja 7, a kolega chce kupić AR159, która będzie miała maksymalnie 4 lata, a przy takim wieku nie powinno nic skrzypieć w kabinie. Jeśli chodzi o zawieszenie to zawias skrzypi, jeśli gumowe jego elementy się wypracowały i tutaj nie ma cudów - wypracowane elementy wymieniamy na nowe, smarujemy podczas montażu i nie ma bata, nie ma prawa nic skrzypieć! :-)

    Pozdrawiam,

  4. #14
    tomek evo
    Gość

    Domyślnie

    Jedna kwestia. Norwagia ma kręte drogi wręcz stworzone dla 159. W lecie to auto będzie tam w swoim żywiole. 159 to bardzo solidna konstrukcja i uważam, że nawet w zimie da rade.A silnik 1.9 JTD jest Zma takie i sobie chwali ale nie bał bym się zbyutnio 159 w Norwegii.

  5. #15
    sibkods
    Gość

    Domyślnie

    Alfa 159 2.4 JTD Q4 - czego chciec więcej ?
    no chyba, ze crosswagon.


    Bo chyba napęd 4x4 bardzo sie przydaje w tej Skandynawii?

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    kupilem 4 letnia 166 z przebiegiem 40 tys w Polsce ,4 lata jezdze po Szkocji tym autem raz w roku wpadam do domu na dluzsze wakacje sprawdzam auto wymieniam pierdoly typu,plyn hamulcowy termostat,olej w skrzyni ,wysprzeglik na wszelki wypadek (zawieszenie jeszcze nie ruszone akt przebieg 103 tys),rozrzad robie o czasie i alfe moja serwisu w Szkocji nie widziala no chyba ze olej do wymiany ,auto nigdy mnie nie zawiodlo a bylo w roznych dziwnych miejscach na polnocy, tak wiec wazny jest max zadbany egzemplarz ktory nie kosztuje 30tys w tym przypadku 159 maly przebieg zrobic pare rzeczy i w droge ,jesli to ode mnie by zalezalo to 159 biore i w droge do Norwegii wytrzyma mrozy i pare jeszcze dziwnych rzeczy
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.


    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  7. #17
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kowalski Zobacz post
    159 oczywiscie, co to za pytanie? chińskim autem chcesz jezdzic)?
    Geely lepiej wyjdzie Volvo na zdrowie niż Alfie FIAT.

    Widac to nawet po marketingu nowych modeli.

    A ja prawdopodobnie sam przesiądę się na Volvo wkrótce. Tylko z czasów Volva AB, a nie Forda nawet.

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar lukas_kamienna166
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Gummersbach
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 150CV "DISTINCTIVE" 2002r ;-)
    Postów
    53

    Domyślnie

    Witaj mój kolega ma właśnie Volvo S60 2.4D i powiem że ma problemy.Przy dużych mrozach zamarza paliwo w filtrze paliwa (mówi o niefortunnym umiejscowieniu filtra).Patent ma na to taki,że bierze opalarkę elektryczną i podgrzewa filter po chwili auto pracuje normalnie (nie gaśnie) Zaznaczam,że filtry wymienia regularnie i zasadniczo dba o auto.W Polsce też są mrozy po -30 stopni C.Miałem Alfe 166,a teraz mam 156 wszystkie z 2.4 JTD i jakoś nigdy nie było problemów porą zimową z odpaleniem nawet w temperaturach -20/-30 stopni C.Reasumując jak słysze bierz Volvo bo niepokona go zima to mnie aż skręca ze śmiechu.Sąsiad koło mnie ma Volvo V40 i jak rano słyszę jego męki jak nie może odpalić auta to mnie smiech ogarni (jak odpale Alfę mówie do sąiada "co skandynawski wóz nie zapali w zimie" a ona aż czerwony ze złości sie robi) W zimie podstawa dobra bateria,sprawne świece żarowe,czyste filtry,i nie podrabiane paliwo,ewentualnie zabierz ze soba dwa transportery denaturatu,aby ci na dwie zimy w norwegi starczyło.Ja wzioł bym Alfę Romeo 159 napewno sobie poradzi (oczywiście tylko sprawny i sprawdzony)
    Metaloplastyka Ślusarstwo Kaw-Met Bramy,Ogrodzenia,Balustrady www.kawmet.republika.pl

  9. #19
    Kowalski
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał fiergloo Zobacz post
    Geely lepiej wyjdzie Volvo na zdrowie niż Alfie FIAT.

    Widac to nawet po marketingu nowych modeli.

    A ja prawdopodobnie sam przesiądę się na Volvo wkrótce. Tylko z czasów Volva AB, a nie Forda nawet.
    Fajnie Fiergloo odpowiadasz mi na posta, ktrórego wycięto. Prosiłbym o wyjaśnienie w ogóle, co złego było w moim wpisie, ze został wycięty???
    To już jakas obsesja tropienia mnie chyba, co Bobryt?
    Napisałem, ze 159 jest lepsza, bo volvo jest we władaniu, pewnie nie wiesz, biznesu chińskiego, Geely. Fiergloo pisze, ze volvo wyjdzie na tym lepiej ale polemizowałbym.

    Tylko czy mi wolno, czy znów będą moje posty NA TEMAT wycinane?

  10. #20
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    A ja wciąż uważam, że mimo ogólnych norm/zaleceń/specyfikacji dla przemysłu samochodowego Volvo może być lepiej przystosowane do niskich temperatur niż Alfa. I nie chodzi tu o samą jednostkę napędową, bo to Volvo brało motory od Fiata, a nie na odwrót, tylko o całą resztę.
    Wchodzą jeszcze względy czysto praktyczne - Volvo i Saab zostaną obskoczone w każdym lepszym warsztacie (to samo tyczy się pewnie części zamiennych), bo po prostu są tam popularne. Z AR już może nie być tak łatwo.
    Nikt tu czarnego piaru Alfie nie robi - gdyby się tak psuła, to pewnie bym nią nie jeździł. Chodzi o całkiem obiektywne spojrzenie na temat.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

Podobne wątki

  1. Alfa 166 vs A6 C5 vs Volvo S60 vs S80
    Utworzone przez migcool w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 61
    Ostatni post / autor: 29-07-2016, 07:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory