Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Degradacja chłodnicy

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie Degradacja chłodnicy

    Witam
    Czy degradacja chłodnicy w wersjach benzynowych to norma??
    Z czego wykonana jest oryginalna chłodnica, że tak szybko się degraduje??
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  2. #2
    KozioŁ
    Gość

    Domyślnie

    A nie chodzi ci przypadkiem o nagrzewnicę?

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Cytat Napisał kubicze Zobacz post
    Czy degradacja chłodnicy w wersjach benzynowych to norma??
    Chłodnicę wymieniałem dopiero na wiosnę, stara była jeszcze z pierwszego montażu, więc przeżyła ponad 10 lat... Jak dla mnie to wcale nie tak krótko zważywszy na jej ciężki żywot .
    Cytat Napisał kubicze Zobacz post
    Z czego wykonana jest oryginalna chłodnica
    bodajże alu
    Ostatnio edytowane przez yoozef ; 31-01-2011 o 12:31

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    W AR 164 wymieniłem chłodnicę po 20 latach i to przez moją głupotę.
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar redek83
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Raszyn
    Auto
    Inny
    Postów
    945

    Domyślnie

    Mnie też się wydaje że dość szybko się sypie. W JTD też tak jest więc to nie tylko przy benzynie. Już ze 3 razy ją łatałem w różnych miejscach. Z różnym rezultatem.
    STOP CIOTOM DROGOWYM
    Było>> 166 2.4 JTD '99 >> GT 1.9 JTD '05 >> Jaguar X-Type 2.5 '03 >> Laguna 2 FL 1.9 DCI '05>>
    Jest>> Passat B6 2.0 TSI 200KM '07 ver. USA

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Założyłem u siebie chińskiego zamiennika, zobaczymy ile on pożyje, daję mu jakieś 5 lat max . Ale ze 3x tańszy był od oryginałki więc wybór był prosty.

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce Q4 2019
    Postów
    10

    Domyślnie

    szybka degradacja chłodnicy, to najczęściej efekt stosowania nieodpowiedniego płynu.
    nie pamiętam dokładnie, ale np. zwykłego boryga lać nie wolno, bo działa baaardzo korodująco na alu.
    załatwiłem tak w 2 lata chłodnicę w firmowej c-15tce kiedyś...
    przy zalaniu płynem zalecanym przez producenta, lub chociaż specyfikiem innej firmy, ale z przeznaczeniem do chłodnic aluminiowych, zarówno chłodnica, jak i nagrzewnica powinny działać pięknie przez wiele lat

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał Desper82 Zobacz post
    szybka degradacja chłodnicy, to najczęściej efekt stosowania nieodpowiedniego płynu.
    nie pamiętam dokładnie, ale np. zwykłego boryga lać nie wolno, bo działa baaardzo korodująco na alu.
    załatwiłem tak w 2 lata chłodnicę w firmowej c-15tce kiedyś...
    przy zalaniu płynem zalecanym przez producenta, lub chociaż specyfikiem innej firmy, ale z przeznaczeniem do chłodnic aluminiowych, zarówno chłodnica, jak i nagrzewnica powinny działać pięknie przez wiele lat
    a alfie to tak nie działa , nawet jak masz zalany fabryczny płyn to i tak chłodnica (valeo) się rozpada , wychodzą oszczędności producenta
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    a montował ktoś z was tanie zmienniki?? dają sobie jakoś radę??
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Cytat Napisał kubicze Zobacz post
    a montował ktoś z was tanie zmienniki?? dają sobie jakoś radę??
    No ja montowałem, tylko za cholerę nie pamiętam, co to dokładnie jest i za ile (znajomy mechanik kupował), pamiętam tylko że sporo taniej od oryginału... Jakościowo było ok i wszystkie wyprowadzenia pasowały.

Podobne wątki

  1. Wymiana chłodnicy 3.0 V6
    Utworzone przez kubicze w dziale 166
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 20-03-2023, 16:43
  2. [159] Degradacja oleju a filtr DPF
    Utworzone przez boogymen w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 28-05-2017, 00:19
  3. [Giulietta] Degradacja oleju silnikowego
    Utworzone przez fan w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-02-2014, 22:35
  4. [159] Degradacja oleju
    Utworzone przez ludwik w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-11-2012, 20:17
  5. Wąż od chłodnicy
    Utworzone przez siweczek25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-01-2011, 20:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory