Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Drążek kierowniczy - pytanie

  1. #1
    Diegus18
    Gość

    Domyślnie Drążek kierowniczy - pytanie

    Koledzy mam pytanie odnośnie drążka kierowniczego. Czy po odłączeniu go od zwrotnicy powinien stawiać duży opór przy ruszaniu nim w ruchu okrężnym czy ma chodzić całkiem luźno ?? Jak stwierdzić czy jest on do wymiany ?? Nigdy ich nie wymieniałem a to dość ważna rzecz w samochodzie i nie chciałbym aby przez parę zł kiedyś odmówiło to posłuszeństwa.

  2. #2
    Diegus18
    Gość

    Domyślnie

    ???????

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Czechowice
    Auto
    Giulietta Veloce 200/420 by Cinsoft
    Postów
    711

    Domyślnie

    sworzeń jak najbardziej powinien stawiac opor, aczkolwiek powinien poruszac sie plynnie, tzn z oporem ale plynnie nie skokowo czy z nieregularnym oporem.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał Diegus18 Zobacz post
    Koledzy mam pytanie odnośnie drążka kierowniczego. Czy po odłączeniu go od zwrotnicy powinien stawiać duży opór przy ruszaniu nim w ruchu okrężnym czy ma chodzić całkiem luźno ?? Jak stwierdzić czy jest on do wymiany ?? Nigdy ich nie wymieniałem a to dość ważna rzecz w samochodzie i nie chciałbym aby przez parę zł kiedyś odmówiło to posłuszeństwa.
    Pytanie, co rozumiesz pod pojęciem "drążek kierowniczy"?
    Tak naprawdę to po każdej stronie układu są 2 przeguby:
    - drążek kierowniczy jest zakończony przegubem, którego koniec jest wkręcony w listwę przekładni kierowniczej, a drugi jego koniec jest nagwintowany,
    -na ten nagwintowany koniec jest nakręcona końcówka drążka z przegubem kulistym połączonym ze zwrotnicą.
    Sprawdzenie wstępne układu jest dość proste: na podniesionym samochodzie łapiesz za koło rękami ustawionymi na godz14:45 i krótkimi szarpnięciami pociągasz za koło.
    Jesli wyczujesz luz to trzeba dokładnie sprawdzić cały układ. Wtedy zdejmujesz koło, rozłączasz koncówkę drążka od zwrotnicy i sprawdzasz, który przegub jest luźny.
    Jeśli końcówka to sprawa prosta, jeśli przegub drążka to trochę więcej roboty i drożej.
    Możesz poprosić o pomoc drugą osobę, która powinna zobaczyć luz na końcówce - na drążku tego nie będzie widać, bo przegub jest osłonięty karbowaną osłoną przekładni.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 01-02-2011 o 21:40

  5. #5
    Diegus18
    Gość

    Domyślnie

    Właśnie chodzi mi o ten który jest osłonięty karbowaną osłoną, jak dla mnie to chodzi zbyt swobodnie i luźno, nie szarpałem go za bardzo ale praktycznie samoistnie opada na dół po zostawieniu go w położeniu górnym. Chyba muszę pomyśleć o wymianie

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał Diegus18 Zobacz post
    Właśnie chodzi mi o ten który jest osłonięty karbowaną osłoną, jak dla mnie to chodzi zbyt swobodnie i luźno, nie szarpałem go za bardzo ale praktycznie samoistnie opada na dół po zostawieniu go w położeniu górnym. Chyba muszę pomyśleć o wymianie
    To normalne, że opada - jeśli przy szarpaniu nie wyczuwasz luzu to wszystko jest OK i szkoda Twojej roboty i pieniędzy - ten przegub rzadko pada.

  7. #7
    Diegus18
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za uwagi sprawdzę to jeszcze dokładnie czy są jakieś luzy tak jak mówisz.

Podobne wątki

  1. [159] Jaki drążek kierowniczy
    Utworzone przez sendiii w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 10-04-2022, 17:11
  2. drążek kierowniczy, jaki polecacie?
    Utworzone przez ufo1009 w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 16-12-2014, 21:14
  3. Drążek kierowniczy-końcówka
    Utworzone przez Korczu w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-10-2010, 08:13
  4. [155] Drążek kierowniczy jak zmienić?
    Utworzone przez elpaco w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-05-2010, 23:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory