Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 35

Temat: Diagnozowanie zbyt duzego spalania

  1. #11
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    To pomierz mi to wszystko na ciepłym. Jak możesz to odepnij wtyczkę z elektromagnesu EGR, jak nie wyrzuci MCSF to pojeździj trochę tak i zobacz czy się unormuje spalanie, albo spadnie.

    Luknij też na wszelki wypadek czy zmienna geometria pracuje.

    Samochód zloguj ale z podpiętym EGR no i wrzuć tutaj.

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    562

    Domyślnie

    Zrobilem dzis pomiary niestety tylko na parkingu

    Kilka razy przygazowalem do 3 tys. co widac w tabelce

    Wykresy powietrza raczej sie pokrywaja choc po opuszczeniu pedalu desired spadlo a intake niekoniecznie dopiero po ruchu pedalem wraca intake do desired

    Temp otoczenia 7 stopni w samochodzie nie byl wlaczony nawiew chcialem zeby szybciej sie nagrzal - dzisiaj silniczek bardzo szybko sie rozgrzewal, wskaznik temperatury praktycznie pokazuje to co komp, co ciekawe przy 70 stopniach termostat juz sie otwiera - widac ze nie wzrasta temp. podnosilem klape i rura do chlodnicy zaczela sie robic goraca a wiec juz zaczyna czesciowo puszczac

    Porownujac fuel meter w stosunku do temp widac zmiany - zimny silnik - 10mg/i,silnik 45 stopni 7-8 mg/i ,silnik 60-65 stopni 5-6mg/i
    Tutaj pojawia sie pole do dyskusji czy diesel musi byc dogrzany do tych 90 stopni ? Wynika ze nie temp 60 juz mu jakby wystarczala

    Co znowu ciekawe na wolnych przy niedogrzanym daje 7-8mg/i paliwa a przypalowanie do 3 tys obrotow daje 10-11 mg/i a wiec wzrost nie jest duzy

    Nie wiem czy nalezy brac poprawke na silnik nieobciazony - byc moze wtedy ECU inaczej reaguje

    EGR na wolnych obrotkach zamkniety 1%
    obroty w gore EGR sie otwiera do 30-40 % przy przygazowaniu potem na wolnych obrotach jeszcze jest otwarty ale po ilus tam sekundach znowu sie zamyka

    Cisnienie paliwa 310 barow

    Czasy wtryskow - tutaj nic nie rozumiem

  3. #13
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Będzie więcej bo chodzi na dawce dodatkowej, więc w tym nic dziwnego. Fuel meter w porządku jak na obroty jałowe. Fuel quan... za wysokie moim zdanie, jutro postaram się sprawdzić jak znajdę chwile ile powinno być, ale chyba między 4.5-5.

    Odpinałeś EGR tak jak mówiłem? Najwyżej MCSF sobie skasujesz. Ale widać, że EGR nie pracuje tak jak powinien, więc jeśli nie był nigdy czyszczony to czeka Cie czyszczenie EGR+kolektor ssący+czujnik doładowania.

    No nie za bardzo się te wskazania przepławki pokrywają, różnica momentami prawie 100%. Ale to trzeba logi zrobić z jazdy, z gazowania na postoju mogą takie bzdury wychodzić. Umieść w logach to co wypunktowałem i trzeba się przejechać żeby mieć 100% pewność.
    Ostatnio edytowane przez jendriu ; 07-02-2011 o 22:43

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    562

    Domyślnie

    ok postaram sie kiedys zrobic logi z jazdy

    co do paliwa na szybkiego znalazlem u innego czlowieka z 1.9 jtd 115 koni

    ---------- Post dodany o godzinie 22:55 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 22:51 ----------

    ok postaram sie kiedys zrobic logi z jazdy

    co do paliwa na szybkiego znalazlem u innego czlowieka z 1.9 jtd 115 koni - przy 65 stopniach

    "fuel metring 5,69mg/i
    pre - injection fuel quantity - 0,0 mg/i
    total fuel quantity - 4,64 mg/i"

    u mnie prz 60 stopniach w sumie to samo, na zimnym znacznie wiecej mam bo okolo 10mg/i (nie mam pomiarow innych osob na zimnym)

    EGR fakt raczej nie dziala tak jak powinien - nie czyscilem go jeszcze i nie zaslepialem - bedzie kiedys dlugi weekend to sie wezme za to byc moze nawet z zaslepieniem

    Inni zazwyczaj maja chyba problem taki w przeplywce ze jednak desired jest wieksze od intake
    Ostatnio edytowane przez zasit ; 07-02-2011 o 23:03

  5. #15
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Desired masz docelowe, instake mierzone.

    W sumie to nie to samo ale na razie olej i poczekamy na logi.

    Jeśli nie wyrzuci MCSF po odpięciu EGR to tak jeździj, ewentualnie kiedyś zaślep. Akurat u mnie nie wyrzuca.

    A z którego roku masz ta alfe? Po lutym 2002?

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar dadasiek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    :-)
    Postów
    737

    Domyślnie

    Cytat Napisał zasit Zobacz post
    ok postaram sie kiedys zrobic logi z jazdy

    co do paliwa na szybkiego znalazlem u innego czlowieka z 1.9 jtd 115 koni

    ---------- Post dodany o godzinie 22:55 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 22:51 ----------

    ok postaram sie kiedys zrobic logi z jazdy

    co do paliwa na szybkiego znalazlem u innego czlowieka z 1.9 jtd 115 koni - przy 65 stopniach

    "fuel metring 5,69mg/i
    pre - injection fuel quantity - 0,0 mg/i
    total fuel quantity - 4,64 mg/i"

    u mnie prz 60 stopniach w sumie to samo, na zimnym znacznie wiecej mam bo okolo 10mg/i (nie mam pomiarow innych osob na zimnym)

    EGR fakt raczej nie dziala tak jak powinien - nie czyscilem go jeszcze i nie zaslepialem - bedzie kiedys dlugi weekend to sie wezme za to byc moze nawet z zaslepieniem

    Inni zazwyczaj maja chyba problem taki w przeplywce ze jednak desired jest wieksze od intake
    moje logi znajdziesz tutaj :
    http://www.forum.alfaholicy.org/show...2&postcount=13

    temeperatura silnika ok 75 stopni, robione na postoju, przedtym kilka km przejechałem i tak :
    fuel metering 3,21mg/i
    pre - injection fuel quantity - 0,0 mg/i
    total fuel quantity - 5,25mg/i

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    562

    Domyślnie

    Przydalyby sie jeszcze logi robione na zimnym od razu po odpaleniu, u mnie 70 stopni za cholere nie chce przekroczyc nawet w jezdzie

    Swoja droga czy sa dostepne jakies wartosci wzorcowe od danych w Fiat Ecu Scan ?
    Ostatnio edytowane przez zasit ; 08-02-2011 o 11:32

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar dadasiek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    :-)
    Postów
    737

    Domyślnie

    Cytat Napisał zasit Zobacz post
    Swoja droga czy sa dostepne jakies wartosci wzorcowe od danych w Fiat Ecu Scan ?
    właśnie też szukałem poprawnych parametrów dla danego modelu silnika ale nic nie znalałem...

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    562

    Domyślnie

    Mi by sie przydal od kogos wykres temperatury silniczka od zimnego do jakichs 80 stopni z czasem nagrzewanie i pomiarem fuel metering i tego drugiego od paliwa byc moze u mnie jest problem z termostatem

  10. #20
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Nie do Ci to za wiele, zamiast kombinować wystarczy zrobić dobre logi z jazdy. No ale jak już wolisz.

Podobne wątki

  1. [164] Problem duzego spalania - 2.0 T.S.
    Utworzone przez taratax w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 27-04-2015, 12:57
  2. ELM 327 v1.5 zbyt duże opóźnienia ?
    Utworzone przez lukasnsk w dziale 147
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 22-04-2015, 21:30
  3. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 13-11-2013, 21:34
  4. [156] zbyt mała moc?
    Utworzone przez gondas w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 03-01-2009, 11:19
  5. Zbyt głosny silnik
    Utworzone przez tomkap w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 06-12-2007, 21:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory